Hallo meiden, Ik moet even van me afschrijven. Ik ben vandaag inmiddels 26 weken zwanger van ons meisje. Vrijdag avond kreeg ik rond 8uur thuis harde buiken, die pijnlijk gingen doen. Dagen ervoor werd ik heel moe en stil en ik werd alles zat, en continu pijn in de buik en rug. Vrijdag avond werd wat heftiger en vroeg ik mijn man om toch maar te gaan belleb. De verloskundige kwam best snel, in eerste instantie dacht ze aan een blaasontsteking, ik moest mijn urine opvangen, en die heeft mijn man meteen naar de spoedeisende hulp gebracht, er kwam niks uit geen vlaasontsteking. De verloskundige keek me goed na omdat ik pijn had, het waren volgens hij weeen die snel opmekaar kwamen. Ik moest direct naar het ziekenhuis. Ik werd daar aan de ctg scan gelegt en er waren duidelijke weeen te zien die ik ook al moest weg puffen, wat een pijn! Ook was mijn baarmoedermond wat verkort, en er was een opening. Ik werd met de ambulance naar Leiden gebracht naar het LUMC. Ik lig hier nu al vanaf vrijdag laat op de avond, en krijg nu weeenremmers en ik heb twee prikken gehad voor longrijping voor ons meisje. Jeetje wat doen die prikken een pijn! Vanavond om 12uur krijg ik mijn laatste weeenremmers, en vanaf morgen moet ik het zonder doen, want ze willen dan weten hoe het verder verloopt. Vandaag heb ik nog weeen gehad en best snel op mekaar, en er is getoucheerd en heb ik 1cm ontsluiting, maar ik heb al twee dochters dus daar kon het ook mee te maken hebben. Ik weet ook echt niet hoelang ik nog moet blijven, en ik ben zo bang dat de weeen morgen erger worden omdat ze dan niet meer geremt worden. Ik verlies ook ineens heeeeel veel slijm, en heb contini menstruatiekrampen. Hebben sommige meiden in dezelfde situatie gezeten als mij, en hoe ging dat en hoelang moest je blijven. Sorry voor mijn lange verhaal. Ben geschrokken en bang. En ik mis me kindjes zo.
(Gelukkig ) geen ervaring maar jeetje wat vreselijk ik duim dat ze nog lekker even blijft zitten bij mama !! Sterkte en een dikke Knuffel!!
Jeetje wat schrikken zeg! Hopelijk blijven de weeën morgen zonder de weeënremmers gewoon weg en valt het uiteindelijk mee! Hier ongeveer hetzelfde verhaal als jij met 26 weken. Kreeg steeds meer harde en pijnlijke buiken, even aangekeken maar uiteindelijk toch gebeld. Voelde mijn meisje ook niet meer terwijl ze normaal heel actief is en moest ook gelijk naar het zh. Ook urine moeten inleveren en aan de ctg. De ctg registreerde de harde buiken, maar het waren er toen even niet zoveel meer achter elkaar. Uitslag van de urine was niet helemaal goed, maar er kon wat afscheiding bij zitten en daarom hebben ze het nogmaals via een katheter afgenomen. De ctg registreerde wel een goede hartslag, maar idd ook erg weinig beweging. Daarna een echo gehad, zag er gelukkig wel goed uit en ook wat lichte bewegingen. Ivm de harde buiken getoucheerd en had gelukkig nog geen ontsluiting. Urine bleek later ook toch schoon te zijn en ik mocht naar huis, maar moest het wel rustig aan gaan doen. Pijnlijke harde buiken bleven aanhouden, maar werden niet regelmatig en de ene dag ging het beter als de andere. Een paar dagen later kwam er een schimmeltje om de hoek kijken. Waarschijnlijk heeft dat al wat eerder zitten rommelen en uitte zich in harde buiken. Behandeld en daarna was het weg gelukkig! Hopelijk kan dit bij jou ook het geval zijn!
Wow wat heftig en spannend opeens. Hoop heel erg voor jullie dat het alsnog rustig wordt en blijft. Gelukkig heb je wel al longrijping gekregen, dat is heel erg belangrijk mocht het toch doorzetten . Heb wel ervaring met opname ivm dreigende bevalling, maar dat was bij 21 weken en dus heel andere situatie. Bij mij is die dreiging nu weg. Wil je een dikke digitale knuffel geven en duim voor jullie dat het, op welke manier ook, goedkomt. Ook als jullie meisje toch snel geboren wordt en het een zware spannende tijd zal worden. Jullie zijn in de beste handen. Sterkte!
Ik voel mijn kleintje juist heel veel. Er zijn al een paar dagen testen af genomen maar alles wijst erop uit dat alles schoon is. De weeen bleven weg een dag toen ik net aan de weeenremmers ging, nu vandaag komen ze er door heen, niet zo erg zoals ik hier binnen kwam, maar ze zijn er nog steeds, en dat maakt me bang voor morgen zonder weeenremmers.
Jeetje meid das inderdaad schrikken! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de kleine voorlopig nog even blijft zitten. Dikke knuffel!
Kan me voorstellen dat je daar bang voor bent! Neem aan dat ze wel direct ingrijpen als het weer erger wordt toch? Heel veel succes en sterkte in ieder geval!
Morgen als de weeen toch door zetten zonder de weeenremmers, grijpwn ze niet meer in. Ik heb nu al twee dagen aan de weeenremmers ggezeten, ze laten ons meisje dan waarschijnlijk geboren worden.
Pfff ok, zit daar een max aantal tijd aan dan aan die weeënremmers? Zal heel hard voor je duimen dat ze nog een paar weekjes blijft zitten!
Hier met 24 weken opgenomen met verweekte en verstreken cervix en 3 cm ontsluiting. Remmers en longrijping gehad(blijkbaar ben ik de enige die die prikken geen pijn vind doen) nog kunnen remmen tot 27 weken. De tweede keer weer met 24 weken ontsluiting en verstreken cervix, deze keer langer kunnen rekken. Tot 32 weken. Kan dus nog weken goed gaan. Heel veel sterkte.
Mag dat maar een zoveel aantal keer aan de remmers dan? Sorry ben er echt een leek in (gelukkig maar) Wat heftig meid ik duim dat je kleine meid nog even in mama's buik blijft zitten 💝
Hier ook ervaring. Vorige zwangerschap met 27 weken weeën gekregen, opgenomen en gelukkig deden de weeënremmers hun werk. Uiteindelijk op 3 cm ontsluiting blijven hangen. Ook ik vond de longrijpingsprikken absoluut geen pijn doen. Onze kleine is nog bijna 10 weken blijven zitten. Wel heel veel bedrust gehad. Hoop voor jullie meisje hetzelfde. Ontzettend veel sterkte en mijn duimen draaien voor een positieve afloop!