zwangerschapsdiabetes en kans op vroeggeboorte?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door menneke1990, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,
    Ben vanmorgen langs de verloskundige geweest ondanks ik volledig bij de gyn loop mag ik om de zoveel tijd langs hun omdat hun het ook fijn vinden om te weten hoe t nu met ons gaat.
    Vanmorgen dus een extra controle bij de verloskundige alles was goed. Nu sprak ze wel uit dat ze zich afvraagt of we de 38 weken inleiden wel gaan halen. Ik vond het een beetje raar en vraag me af waarom ze dit hardop uitspreekt??.
    Me suikers zijn redelijk onder controle, vandaag weer insuline moeten verhogen van de diabetesverpleegkundige.
    Nu vraag ik me af is er een grote kans op vroeggeboorte bij zwangerschaps diabetes? Heeft er iemand ervaring mee?
    Alvast bedankt!

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    persoonlijk zou ik in jouw geval niet naar een verloskundige luisteren maar naar je gyn, deze heeft jou regelmatig onder controle en houdt ook je kleintje goed in de gaten, je kan namelijk helemaal nooit van te voren zeggen of je vroegtijdig gaat bevallen of niet, dus ik vind dit een rare uitspraak van de verloskundige eigenlijk :) mocht je twijfelen bel dan je gyn en vraag hem/haar om advies

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn gyn heeft ook hard op uitgesproken dat er kans is dat ik de 37'weken niet zou halen, maar dat komt omdat 2 kindjes heb die met 36.3 geboren zijn en door prednison gebruik kan ik eerder bevallen, door de suiker kan ik eerder bevallen, en door cholestase kan ik eerder bevallen dus ik had wat meer kansen zeg maar om eerder te bevallen, toch liet ze wel weten dat ik wel gewoon van die 37 weken uit moest gaan.

Uit eindelijk ben ik vorige week bevallen met 36.1, of het door de prednison komt de suiker of de cholestase weet ik niet, misschien was het ook wel ons ventje zelf die eruit wou omdat hij een chd kindje blijkt te wezen, maar hij is uit eindelijk dus te vroeg geboren.

Ik zou wel gewoon van het inleiden uit gaan. Straks pin je je vast op eerder bevallen en dan kan het opeens heel lang duren tot 38 weken

4. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Tnx voor de reactie dames

Deel Deze Pagina