eerste echo 8 weken inwendig of uitwendig

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Milou1990, Oct 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milou1990

Milou1990 Actief lid

Mar 12, 2015
    395
    91
    28
    Ik heb dinsdag mn eerste echo op de site van het echo bureau staat onder de 10 weken krijg je een inwendige echo hadden jullie dat ook en wat moet ik me daar van denken.

2. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

Jun 3, 2015
    603
    108
    43
    Iedereen heeft dat :) het is namelijk nog te klein om door de buikwand iets te kunnen zien.

Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen dus lekker plat :

Het is een lang smalle staaf met op de kop een rond kopje, daar doet ze glijmiddel op en een rubbertje en alleen dat kopje gaat erin. Dat ding is heel lang maar gaat maar voor paar cm naar binnen :p
    Ze vraagt ook aan je om te laten weten als je onprettig voelt of als je nare ervaringen hebt gehad of je dat aan wilt geven.

Stelde bij mij niks voor.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier probeerden ze altijd eerst uitwendig: zelfs met mijn toch aardige flubberbuikje was er toen met 6 weken en een paar dagen al duidelijk beeld met kloppend hartje. Nu is dit een echobureau met de nieuwste apparatuur, dus dat werkte misschien ook wel mee ;)

Uiteindelijk alsnog even inwendig gekeken, omdat het leek alsof er een tweede kleiner vruchtje zat, maar dit bleek inwendig niet zo te zijn. Ik vond het wel vervelend, maar heb nare seksuele ervaringen gehad in mijn verleden.

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Hier ook uitwendig geprobeerd en het was goed te zien. Dus niet meer inwendig gedaan.

Bij de eerste wel inwendig en het viel reuze mee.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    Bij mij was het met bijna 8 weken uitwendig goed te zien mar een inwendige echo is die ik voor iets anders heb gehad vond ik echt niet vervelend.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik had met 7+2 de eerste echo en die was uitwendig.
    Prima te zien!
    Hangt ook af van de vk wat ze doen. Als je er problemen mee hebt moet je dat aangeven. Ze kunnen altijd eerst uitwendig proberen.

7. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bij mij hebben ze met 6w6d eerst uitwendig gekeken, daar was zeker iets te zien, maar het was te klein om een duidelijk beeld te krijgen. Daarna hebben ze inwendig gekeken en zagen ze het vruchtje met een kloppend hartje :) Ik vond de inwendige echo erg meevallen, ik had het vervelender verwacht.

8. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    hier eerste 3 echos inwendig gehad. maar doordat ik al 2 weer 2 jaar met mn benen wijd lig vind ik het niet meer erg. voel er ook niks van (en dat terwijl ik op vrouwen val en dus nog nooit wat daaronder in gehad heb ;)).
    laatste inwendige echo was met 8 weken.

9. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

Oct 24, 2013
    434
    1
    16
    Ik had hetzelfde als Abri, zelfde verhaal eigenlijk. Hoort erbij dus ;)

10. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hier met ruim 7 weken uitwendig gehad (terwijl ik niet slank ben)

Termijnecho met ruim 11 weken inwendig gehad. Viel mij reuze mee

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Het voelt even naar en genant, maar de echografiste kijkt naar t beeldscherm en niet naar jou.... En het is zo over! T doet niet echt pijn maar.voelt een beetje ongemakkelijk
    Ooh em t licht gaat uit ^^

12. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Vroege echo en termijnecho zijn allebei eerst uitwendig en later toch nog inwendig gedaan. Het doet overigens absoluut geen pijn.

13. Soezetje

Soezetje Actief lid

Oct 27, 2014
    101
    0
    0
    Bij mij de eerste echo met ruim acht weken ook inwendig, doen ze bij ons standaard. Ik zag er best tegenop, maar het stelde echt niks voor.

14. Cherryblush

Cherryblush Actief lid

Mar 10, 2015
    118
    93
    28
    NULL
    NULL
    Mijn eerste 2 echo's met 8 weken en bijna 12 weken waren uitwendig prima. Gisteren met 12 weken nekplooimeting die toch uitwendig niet goed genoeg gemeten kon worden uiteindelijk inwendig gedaan. Het is wel even gênant om je broek te laten zakken maar als je je kindje dan weer ziet kan t je niks meer schelen. Beetje gek gevoel als dat ding naar binnen glijdt maar eenmaal erin voel je niks meer.

15. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Ik wilde geen inwendige echo dus uitwendig gedaan met 8 weken en was prima te zien

16. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Jn het zkh is het inwendig tot 9 weken. Maar bij een echo bureau had ik met 5+5 al een uitwendige ech met als resultaat dus een kloppend hartje.

17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Met 9 weken inwendig. Uitwendig was niets te zien. Zoals al eerder verteld is het een staaf die ze een klein stukje inbrengen. Beetje vervelend gevoel vond ik maar niet heel erg. En ik vergat dat allemaal toen ik mini zag :D

18. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hier overigens wel veel pijn. Maar heb van de eerste een extreme bevalling gehad waaronder totaal ruptuur, knip, vacuüm, endeldarm eruit en stoma aanleg en ophef plus 3 herstel operaties.

M'n onderkant doet tot dag van vandaag gruwelijk zeer. Zelfs terugplaatsen od een tampon is pijnlijk . Maar daarvoor om de dah inwendige echo's gehad en nooit pijn gehad.

19. SANne1987

SANne1987 Actief lid

Jan 11, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was 7w 5d inwendig. Bij een vriendin zelfs de 12w nog. Wat hier boven staat klopt: ik voelde het amper. Ooit een uitstrijkje laten nemen? Dan is een inwendige echo niks.

Mocht je het wat gênant vinden ik had een jurkje aan. Dan is die ene meter tussen tafel en omkleedstoel gemakkelijker te overbruggen. :)

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier bij 6+2 uitwendig gewoon. Was prima te zien. Bij ons probeerden ze eerst dat en als het niet werkt dan pas inwendig. Maar alleen als je daar toestemming voor geeft.

Share This Page