eerste echo 8 weken inwendig of uitwendig

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Milou1990, Oct 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isabellaxxxx

Jun 28, 2015
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap waren de eerste 2 inwendig en nu tweede zwangerschap heb ik vorige week met 6.5 een echo gehad en die kon gewoon uitwendig!

Dus het is even afwachten,zal ook aan de apparatuur liggen misschien

2. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Nou niet 'iedereen' hoor. Al mijn echo's waren bij deze zwangerschap uitwendig, de vroege 8wk (bij vk) en 10wk (bij echobureau zkh) ook.

Ik heb alleen inwendige echo's gehad in het zkh tijdens mijn IUI traject, 15 jaar geleden. Ik vergeleek het met een smalle, dunne dildo met een condoom erover. Ik vond het niet zo veel voorstellen.

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Nou niet 'iedereen' hoor. Al mijn echo's waren bij deze zwangerschap uitwendig, de vroege 8wk (bij vk) en 10wk (bij echobureau zkh) ook.

Ik heb alleen inwendige echo's gehad in het zkh tijdens mijn IUI traject, 15 jaar geleden. Ik vergeleek het met een smalle, dunne d.i.l.d.o. met een condoom erover. Ik vond het niet zo veel voorstellen.

4. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,165
    59
    48
    Bij mijn eerste echo met 8 weken was het uitwendig prima te zien :) gelukkig! want zag daar ook wel een beetje tegen op eigenlijk. En afgelopen woensdag (9 weken + 5 dagen) ook uitwendig

Met de eerste echo moest ik met een volle blaas komen

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Ik had mijn eerste 2 echo's bij 6 en 8 weken in het ziekenhuis en daar deden ze inwendig, maar ik weet van mijn verloskundige dat zij eerst uitwendig probeert en helemaal met 8 weken..

6. Marcelle99

Aug 24, 2015
    78
    0
    6
    Gastouder
    Lelystad
    Ik heb met 9 weken een uitwendige echo gehad.
    Was prima te zien.
    En ik ben ook echt niet slank!

7. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Vaak proberen ze het eerst uitwendig en als er dan niks te zien is, of het is niet goed te zien, proberen ze het inwendig.

Ik lees nu dat je de echo vandaag had. Hoe is het gegaan?

8. duplo

duplo Lid

Dec 17, 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan inderdaad? :)

Hier bij beide zwangerschappen was de eerste echo inwendig. Bij de huidige zwangerschap eerst uitwendig geprobeerd, maar was niet duidelijk genoeg. Maar dit is echt nog niks als wat er later in je zwangerschap allemaal te wachten staat hoor. ;)

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Bij mijn eerste echo was ik 8+6 en hebben ze alleen uitwendig gedaan! Was prima te zien! Heb nog nooit een inwendige gehad, dus ik kan je niet vertellen wat je mag verwachten ;)

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ligt aan de ligging van je baarmoeder. Mijne is naar achteren gekanteld en daardoor heb je slecht beeld want moet je diep kunnen kijken. Inwendig is het zelf soms moeilijk te zien. Maar als ze t beeld eenmaal hebben moet ik niet hoesten of iets haha

Share This Page