HALLO dames, Ik ben nu 4 weekjes zwanger.. Over een paar weken heb ik me eerst echo bij de verloskundige. En ik ben best wel bang dat iets niet goed gaat ofz... Hebben andere dames deze zorg ook ? En hoe gaan jullie hiermee om ?
Ik denk dat iedereen dit wel in min- of meerdere mate heeft, zeker als je al iets als een miskraam hebt meegemaakt. Probeer gewoon om ervan te genieten en alles te nemen zoals het komt, behalve gezond leven heb je er geen invloed op. En dat onzekere blijft hoor; eerst de oplopende testen, dan de eerste echo, daarna de volgende echo, evt de NIPT test, de 20 weken echo, de bevalling, en dan begint het pas met je zorgen maken Dat hoort nu eenmaal bij ouders worden en zijn...
Met 4 weken al een echo? Hou er rekening mee dat er dan weinig te zien kan zijn.... Bang zijn hoort erbij.... en dat ben je de rest van je leven
Bedankt voor jullie reacties dames. Dat stelt mij erg gerust. Ik heb gelukkig niet eerder een miskraam gehad, maar ben daar zo bang voor. Omdat ik dat zovaak lees en hoor. Maar ik moet gewoon ervan genieten en niet negatief denken. Het is ons eerste kindje, dat maakt het extra spannend.
Ik herken het hoor en bij elke echo vind ik het weer spannend! Het is ook wel logisch dat het spannend is, want er kan zoveel mis gaan! Ik probeer wel altijd positief te blijven denken, en nog gefeliciteerd !
Ja ik kan me voorstellen dat het bij elke echo weer spannend is. Nou ik hoop dat het een fijne zwangerschap mag zijn.
Ik snap je gevoel! Ik heb morgen tweede echo en vind t ook super spannend. Wat als ze wat zien wat niet goed is? Maar dat hoort er wel bij, die angst/spanning. Het hoort bij het ouderschap!
Mensen zijn geneigd im t negatieve op internet te zetten waardoor het lijkt alsof het héél vaak gebeurt.... maar het gaat juist veel vaker goed dan fout moet je maar denken
Ik snap je angst wel. Het blijft toch spannend. De eerste echo (klopt het hartje wel?, de termijnecho (klopt het hartje nog steeds?), de 20 weken echo (is alles goed met de Kleine?) En dan de bevalling (Als alles maar goed gaat). Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en vond het iedere keer weer spannend. En nu zal ik blij zijn als ik onze 3e dochter gezond en wel in mijn armen heb. Ik duim voor een goede echo over een paar weken.
Hoi hoi van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Deze gevoelens zijn normaal en vaak ook ongegerond.Het gaat veel vaker goed tijdens een zwangerschap dan fout.Als je geen verleden hebt met mk of aangeboren afwijkingen of ziektes in de familie,is de kans heel groot dat het goed gaat.Dat heeft mijn vk mij verteld.Er zijn natuurlijk uitzonderingen,maar blijf aub positief en maak je geen onnodige zorgen.Het zal vast goed zijn met de baby!
Gefeliciteerd. Ik had het ook en bij iedere echo weer de spanning. Na 12 weken was het weg. Ik hield voor ogen dat ik er geen controle over had en dat als het niet goed zat ik er niets aan kon veranderen. De stress is ook niet goed voor de been dus dat hield ik voor ogen om er niet teveel aan te denken