Eerste echo bij 6 weken en 5 dagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PremiumTma, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PremiumTma

PremiumTma Niet meer actief

Lieve allemaal,

Ik heb (volgens mijn berekening) een echo wanneer ik 6 weken en 5 dagen zwanger ben. Ik heb deze echo zo vroeg aangezien wij de dag daarna op vakantie gaan. Nu ben ik echter zo gespannen en loop de hele tijd op internet te zoeken naar de termijn van kloppen van het hartje.

Maar wordt er eerlijk gezegd niet echt wijs uit. Wie kan mij helpen? Zou je op deze termijn het hartje moeten zien kloppen? Anders denk ik ee namelijk sterk over om de echo toch later te plannen :)

2. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Het kan zo zijn dat jij niet 6+5 bent maar bijvoorbeeld 6+2 en de kans is dan groot dat er nog geen hartje te horen en/of te zien is. Bij mij werd er een hardklopping gezien bij 6+3 terwijl ik zelf dacht toen 7+4 te zijn!!
    Het ligt ook aan de apperatuur die jouw verloskundige heeft en of je inwendig of uitwendig een echo krijgt.
    Al met al kan ik je geen maatstaaf geven met wat "normaal" is om een hartactie te zien. Voor zover ik weet is er bij 5+6 al en hartactie, maar kan die nauwelijks tot niet gezien worden door de verloskundige. Ik zou zelf (als ik opnieuw de keuze zou hebben) een echo doen met 8 weken. Dan kan je er een week naast zitten vanwege je eisprong, en kom je uit op 7 weken en dan moet het toch echt wel te zien zijn!

Succes met je beslissing

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In principe is in de meeste gevallen hartactie zichtbaar met 6w3d. Het hartje gaat wel eerder kloppen, maar is dan alleen in beeld te krijgen met excellente apparatuur en een zeer ervaren echoscopist. Met 6w3d zou het in de meeste gevallen moeten lukken om het in beeld te krijgen.

4. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik heb mijn eerste echo gehad op 6 weken en 2 dagen. Er was toen duidelijk een vruchtje te zien met hartactie. De grootte van het vruchtje was 6 milimeter. Het was een inwendige echo, omdat je het piepkleine vruchtje dan beter in beeld kan krijgen. Ik voeg fotos voor je toe :D Op de eerste zie je het vruchtje, met daarover de meetlijn om het vruchtje op te meten. Op de de 2de foto zie je (heel klein) een groene rand om het vruchtje, om de hartactie te meten. Onderaan de foto zie je nog een aantal groene lijnen, met daarbij de hartslagjes.

Bijgevoegde bestanden:

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste drie met 6.2 een echo gehad bij alle drie klopte het hartje

Bij de vierde zou ik met 6.4 een echo krijgen, ze zagen heel zwak een hartje kloppen dat misschien net 6 weken zou kunnen zijn,
    Een week later wat volgens de gyn dan 7 weken zou moeten zijn weer Een echo, hierop klopte het hartje stevig en kwam indd overeen met 7 weken.

Met 10 weken weer een echo en daar mee werd ik weer 4 dagen vooruit gezet

Anyway, het zou mogelijk moeten zijn,maar als je minder ver bent dan gedacht dan Kan het zijn dat het hartje nog niet klopt

6. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier het hartje zien en horen kloppen aan 6w1d. Was toen 4,8mm ons kleintje.

7. PremiumTma

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn ongesteldheid begon op 28 april, dit was de eerste keer na mijn bevalling. Om inzicht te krijgen in mijn cyclus en onze kinderwens besloten om ovulatietesten te gebruiken. Deze was op 11 mei positief. Maar aangezien ik veel vruchtbaarslijm had op 15 mei nogmaals een test gedaan. Vandaar dat ik uit ga van 6w5d bij de echo.

Vind het best wel lastig. We willen zo graag weten of alles goed is! En dan uiteraard het liefst zo snel mogelijk. Maar als ze op de echo geen hartactie vinden is een enorme teleurstelling....

8. PremiumTma

Haha...uiteraard geen ovulatietesten om inzicht te krijgen in onze kinderwens! Onze kinderwens was goed aanwezig :D

9. PremiumTma

Haha...uiteraard geen ovulatietesten om inzicht te krijgen in onze kinderwens! Onze kinderwens was goed aanwezig :D

10. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik zag al hartreactie bij 5w3d. Maar dit is bij iedereen anders en ligt ook aan de apparatuur. Maar 6w5d moet het wel zichtbaar zijn hoor!

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hier ook een rare cyclus gehad..uiteindelijk had ik 26 april mijn menstruatie en 11 mei een positieve ovutest. Dinsdag heb ik een echo gehad om te kijken hoe ver ik was, omdat de verloskundige dacht dat de menstruatie ook een innesteling kon zijn. Dinsdag bleek er een mooi vruchtzakje met een dooierzakje te zitten. Probeer goede hoop te hebben, volgende week vrijdag heb ik de controle in het ziekenhuis. Ik moet wegens medische redenen in het ziekenhuis onder controle blijven.

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het hangt er ook vanaf met welke instelling je gaat. Als het echt een zware teleurstelling zal zijn als je geen hartje ziet dan zou ik het een week later zetten.

Ik had bij mijn zoontje een echo met 5 weken en toen geen hartje maar dat verwachtte ik ook niet. Het beeld kwam overeen met de termijn en dat was voor mij voldoende om de 2 weken naar de volgende echo door te komen. Met 7 weken een duidelijk hartje!

Bij mijn miskraam was het omgekeerd, een echo met 7 weken waarop ik een hartje verwachtte maar dat was er niet. volgens de VK was ik minder ver dan ik dacht maar ik was ervan overtuigd dat het ms was. Toch 2 weken moeten wachten en toen bleek dat ik gelijk had.

Ik twijfel erg wat ik nu ga doen. Eigenlijk zou ik een vroege echo met 5-6 weken wel fijn vinden zodat ik een soort van uitgangspunt heb en dan 2 weken later weer een. Zo werkt het helaas niet, bij ons willen ze pas een echo doen als je 8 weken na je menstruatie zit (wat onzin is als je lange cyclussen hebt natuurlijk!)

13. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Met me oudste met 6w2d en kloppend hartje
    Met de middelste met 8w4d dus die klopte ook
    Me baby in de buik met 5w5d kloppend hartje maar wel vroeg dacht dat ik verder was.. Aan de andere kant ben vorige Week 4 dagen vooruit gezet dus dan zou je kunnen denken met 6weken en 2dagen weer dat het hartje klopte

14. PremiumTma

Denk dat iedereen altijd wel de hoop heeft om het hartje te zien kloppen bij deze termijn. Maar uiteraard moet je ook reëel blijven. Een echo een week later is niet mogelijk ivm onze vakantie. Zal pas 2 weken later weer terug zijn vakantie, dat is dus ook het dilemma.

Denk dat we er heen moeten gaan zonder al te grote verwachting, maar met het risico dat het niet goed is. En dit zal dan weer effect hebben op de vakantie, maar anderzijds heeft deze onzekere periode ook effect :)

Vind het zo lastig!!

15. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ik heb morgen een echo, ook ivm vakantie.. Ben als het goed is 6.6. Door de Clomid en ovutesten weet ik dat ik er njet veel naast kan zitten.. Spannend. Ben ook benieuwd of we het hartje zien kloppen

16. PremiumTma

Heel spannend! Duim voor jullie :)
    Zou je willen laten of alles goed is gegaan?

Zit er tevens over te denken om nogmaals de verloskundige te bellen om hun de vraag voor te leggen! En hopelijk denken ze dan niet, wat een labiel persoon :D:p!!

17. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja zal morgen een berichtje plaatsen :)

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedenk wel dat hartactie geen enkele garantie geeft dat het goed gaat. Ik had het niet gedaan, dan maar 2 weken later. De meeste vrouwen krijgen dan pas hun eerste echo, wachten hoort erbij tijdens de zwangerschap ;)

19. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Niet echt een motiverend berichtje he
    Geen zin om mezelf te verantwoorden hoor maar na, 19 maanden wachten, 2 miskramen en MMM vind ik het persoonlijk wel een fijn idee

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je begint goed, maar die laatste zin voegt weinig toe lijkt me..
    De kans dat het goed gaat is groot als je nu al een kloppend hartje ziet, maar is idd geen garantie.
    Bij onze vlinder S hadden we met 6.6 een mooi kloppend hartje. Dat stelde ons toen ook gerust.
    Nu moeten we een week langer wachten omdat we in het zh lopen ( door het verlies van onze S). Aan de ene kant killing, aan de andere kant heb je dan wel meer zekerheid dat er echt een hartje te zien moeten zijn.
    Probeer er vertrouwen in te hebben meis!

Deel Deze Pagina