test pas positief na 4 weken en 3 dagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anne36, Feb 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne36

Anne36 Bekend lid

Feb 9, 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik las net dat je test pas positief is na 4 weken en drie dagen, maar dat klopt bij mij totaal niet.

ik ben tussen 29 januari en 4 februari zwanger geworden volgens gyn. ik heb vrijdag 9 feb. test gedaan en die was al positief ook het ziekenhuis heeft 9 feb positief getest in mijn urine. 19 feb werd me op de echo verteld dat het 4,7 mm is wat inhoud dat ik tussen de 3 en 4 weken inzit.
    dat is dus al 10 dagen na mijn eerste test.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Anne,

dat is voor mij eigenlijk onverklaarbaar. Normaal gezien wordt een test pas posititef als er een bepaalde hoeveelheid HcG in je lichaam is en dat is vaak pas na 2 weken na de bevruchting. (niet per sé 3 dagen over tijd, maar eigenlijk wel pas als je overtijd bent, dus > dan 2 weken ná de bevruchting)
    Het zou kunnen dat je net voor de 29e jan bent bevrucht en precies op tijd hebt getest (dus op de 14e dag erna). Ook zijn echometingen voor de 7 weken eigenlijk niet echt betrouwbaar en daarom krijg je rond 7 weken als het goed is nog een echo. Tot die tijd moet je rekening houden met meetfouten en zou je dus iets minder ver zwanger kunnen zijn. Dit zou mijn enige verklaring kunnen zijn.
    Vraag het eens na bij de gyn, wellicht kan hij je het antwoord geven.

Groetjes Brigitte

3. Anne36

Anne36 Bekend lid

Feb 9, 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ik moet 6 maart opnieuw echo laten maken, maar dan zou ik dus eigenlijk verder moeten zijn, als ik het goed begrijp.

Dan zou het eigenlijk toch zo moeten zijn als het hoort ik heb namelijk 10 januari mijn laatste ongi gehad dan zou het wel kloppen dan zou ik met 4 weken en 2 dagen positief getest zijn. Ik snap er niks meer van, wacht wel gewoon de echo af. :cry:

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Anne,

ja sorry, ik bedoel een beetje verder. Maar omdat het zo onbetrouwbaar is, is er echt nog geen zinnig woord over te zeggen, behalve dat je zwanger bent en je inderdaad op dit moment nog uit moet gaan van je laatste menstruatie. Als de meting op 6 maart iets anders zegt, bekijken ze het dan weer en krijg je wellicht nog een echo 2 weken later om te zien hoe het vruchtje is gegroeid en of er dan wel een termijn kan worden vastgesteld.
    Erg onzeker allemaal zo'n hele vroege echo en nu dus inderdaad afwachten tot 6 maart...

Groetjes Brigitte

Share This Page