Hallo ik ben na 9 iui behandelingen eindelijk zwanger van ons eerste kindje en ik krijg 5 aug. Mijn 7 weken echo weet iemand wat ik kan verwachten en of tips ? Groeten
Gefeliciteerd! Bij die termijn is een echo over het algemeen inwendig, maar dat ben je wel gewend van de IUI-behandelingen. Dus met een lege blaas komen. Met zeven weken moet er een boontje van een centimeter te zien zijn met een duidelijk kloppend hartje. Vaak zie je ook het dooierzakje nog. Succes alvast!
Gefeliciteerd! Hier werd met 7 weken een uitwendige echo gedaan, dus een volle blaas nodig. Mocht dat niet lukken, kan er altijd nog inwendig gekeken worden (en leeg je je blaas daar op het toilet). En dan krijg je een mooi knipperlichtje te zien. Verder natuurlijk een gesprekje over hoe het je gaat, etc. Schrijf wat vragen op die je sowieso wil stellen, dan vergeet je ze niet.
Bij 7 weken zie je niet heel veel spannends nog. Het lijkt nog niet echt op een babietje. Maar je ziet wel een knipperlichtje en dat is het allerbelangrijkste. Ik moest met volle blaas en uitwendige echo (bij 6 weken). Als dit niet had gelukt zou ze inwendig doen en had ik even moeten plassen. Wij kregen na de echo het intakegesprek met heel veel verschillende vragen.
Echo bij 7 weken (gisteren gemaakt ) Kon gewoon uitwendig hoor, wel met volle blaas. Vruchtje met mooi kloppend hartje gezien en ook het dooierzakje kon je goed zien. Meten lukte niet omdat het vruchtje heel dicht tegen de wand aan zat en daardoor viel er steeds een schaduw overheen.
Ik kreeg een inwendige echo omdat mijn baarmoeder ver naar achter gekanteld lag dus uitwendig was er niks te zien. Het leek op een boontje met een knipperend lichtje erin. .
Dit is mijn frummeltje met 7+1. Mijn echo was inwendig. 1.11cm en mooi kloppend hartje. Ook zie je dat bij mij het dooierzak je nog duidelijk aanwezig is. Daarna een gesprek met de verloskundige gehad en een hoop informatie hihi. Succes met de echo en geniet er lekker van!
Bedankt allemaal voor de reacties superfijn maar dit is misschien een domme vraag maar stel m toch wat is er met t dooierzakje ? Wat is het en is het bijzonder dat je m dan nog ziet ? Sorry als dit een hele domme vraag is
Komt een leeg vruchtzakje veel voor of jullie weten ik lees veel dat er vrouwen zin. Bij dezelfde echo en leeg zakje hadden
Je kindje haalt de voedingsstoffen uit het dooierzakje. Met acht weken neemt de placenta deze taak over en verdwijnt het dooierzakje. Met zeven weken zie je het dooierzakje meestal dus nog wel. Het is zichtbaar als een grijzig rondje wat dichtbij/naast je kindje ligt. Hier zagen we ook een strengetje lopen naar het dooierzakje toe. Je hebt ongeveer 10% kans op een miskraam, dus 90% kans dat het goed zit. Het blijft allemaal heel spannend, maar probeer er ook een beetje van te genieten. Al weet ik dat dat best moeilijk is, als het na zo'n lange weg raak is.
Dank je wel en ik zit nog beetje in de ongeloof fase vandaar ik de echo gehad wil hebben dan heb ik t met eigen ogen gezien en kan ik er pas echt van genieten groetjes
Met 7 weken zien ze als het goed is een kleine embryo met een kloppend hartje! Geniet er van volgende week!
Spannend hoor! Mijn eerste echo met 9 weken was uitwendig. De termijnecho (12 weken) was inwending omdat er uitwending niets te zien was. Ik blijt iedere echo/controle weer super spannend vinden!