Is dit normaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sigietje, Nov 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sigietje

Sigietje Actief lid

Oct 11, 2005
    150
    1
    0
    Oostakker Belgiƫ
    Hallo,

sinds een week heb ik elke dag contracties. (bij mijn vorige controle iets meer dan een week terug had ik 1cm ontsluiting. )
    Nu telkens als ik contracties krijg voel ik die opkomen. het is een heel vreemd gevoel ik krijg hartkloppingen en het is net alsof ik bijna geen lucht krijg en in mijn hoofd voelt het alsof ik een serieuze daling krijg van mijn bloeddruk. (gevoel van flauwte zeg maar).

Is dat normaal of zal ik toch maar eens contact opnemen met mijn gynaecoloog?

alvast bedankt voor het antwoord.

groetjes
    Sigrid

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sigrid,

wat jij beschrijft zijn voorweeen die steeds strerker kunnen worden naarmate meer naar de uitgerekende datum komt. Dit is heel normaal. Wanneer je 3 kwartier in een warm bad gaat liggen, worden deze voorweeen minder. Als het namelijk echte weeen zijn, zet het door en wordt het alleen maar heftiger. Dat je je af en toe wat flauw voelt komt waarschijnlijk inderdaad door je bloeddruk. Tijdens een contractie kan het wel eens zijn dat een bloeddvat wat dichter gaat zitten waardoor je je flauw kunt voelen. Niet gevaarlijk, maar als je het voelt aankomen even gaan zitten. Wanneer je het toch niet vertrouwd kun je altijd even om advies vragen bij de gyn, maar luister gewoon goed naar je lichaam. Drink in ieder geval ruim 2 liter op een dag en blijf kleine betjes eten gedurende de dag.

Groetjes Brigitte

Share This Page