Privacy in ziekenhuis

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BellaLuna, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Voel me een beetje een zeurkous.. Maar ja, ik heb dan ook nog nooit eerder met mijn benen in de beugels moeten liggen. Vorige week al 3x, dus ben er inmiddels wel overheen.
    Nu ben ik gisterenavond naar het ziekenhuis gemoeten ivm wss gebroken vliezen (bleek achteraf niet zo te zijn), en daar hebben ze weer een inwendig onderzoek gedaan. Geen probleem verder, maar ze lieten zo de deur open staan! Gordijntje hing er wel voor, maar zodra de dokter binnen liep kon ik zo naar de gang kijken (en andere mij dus ook zien liggen) Hij wapperde steeds. Mijn man maakte continu de deur dicht, maar de dokter was zo heen en weer aan het lopen met het teststaafje en dingetjes dat het eigenlijk geen nut had. Heb in het begin wel gevraagd of de deur dicht was, maar ze liep steeds in en uit.

Toen ik vervolgens naar huis mocht liep de verpleegster binnen, trok de dekens van me af en hielp me overeind. Ik lag daar dus nog naakt. Gordijntje was open; deur was ook open. Ik keek mijn man echt verbaasd aan. :(

Ja ik ben wel preuts ja dat klopt; dus voel me enerzijds ook een zeurkous. Maar ik lag daar op de kraamafdeling en al het bezoek zag je zo langs de deuren lopen.

Heb zo helemaaaal geen zin om te bevallne, als iedereen zo mijn doos in kan kijken. Is dat de normale gang van zaken of heb ik gewoon pech gehad met die verplegers? (Voel me ook een zeur als ik steeds aangeef dat ik de deur dicht wil hebben...)

2. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Vreemde gang van zaken!

Zou toch maar even een gesprek aan gaan en nog eens goed navraag doen wat nu hun protocol is met betrekking tot privacy van hun clienten.

3. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    En je bent geen zeurkous!!!

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Dit kan de bedoeling echt niet zijn!! Ik doe de opleiding verzorgende en daar wordt constant gehamerd op privacy!! Het lijkt me dus, dat ze bij de opleiding verpleegkunde nog betere voorlichting krijgen over privacy!!!

Ik vind dit niet kunnen, en nee je bent echt geen zeurkous!

5. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Dit vind ik inderdaad heel erg vreemd. Heb veel familie in de zorg en die hebben het altijd over de privacy van de patient.
    Ik zou het de volgende keer aangeven bij de arts en de verpleegkundigen dat je de afgelopen keren als vervelend hebt ervaren.

6. BellaLuna

Ik ga het sowieso vragen bij eerstvolgende bezoek. Wil dus absoluut niet dat die deur open blijft; wil dat hij steeds dicht gaat. Niemand anders hoeft te staren naar mijn doos, toch? :(

Had 't gisteren al gevraagd of de deur dicht was voordat ik mijn broek liet zakken. "Natuurlijk! Wat denk je wel niet van me?" Met een dikke knipoog. De gyn is hartstikke lief maar als ze de deur uitloopt (terwijl ik nog met benen omhoog in die stomme beugels lig) kan wel iedereen naar binnen kijken. :( Voel me er zó ongemakkelijk bij, en ook mijn man staat er machteloos in. Die loopt ook continu die deur dicht te maken.

Sta op dat soort momenten ook meer op huilen hoor, kan er zo slecht tegen namelijk. Heb echt hele nare ervaringen met het ziekenhuis daar en wil zo snel mogelijk van het zwanger-zijn af. Bah. :(

7. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Dat is echt niet normaal hoor! Ik had er direct wat van gezegd!!
    Kun je niet alsnog een gesprek aangaan, misschien eventueel je klacht voorleggen bij de klachtencommissie? (elk ziekenhuis heeft deze in principe..)
    Ik zou bij een volgende keer duidelijk vermelden dat je ERG op je privacy gesteld bent.
    En je bent echt geen zeur hoor!! Ik zou ook niet willen dat mijn doos "en plein public" te kijk ligt.
    Suc6 er mee! En zou er zeker werk van maken als ik jou was!

Liefs

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is niet normaal in ieder geval.
    Hier geen controles vooraf gehad, maar tijdens de bevalling was de deur wel dicht. Er stonden alleen (uit nood) wel 5 mensen rond mijn bed, maar toen was ik vooral blij dat er mensen waren die kwamen helpen. Ze stonden er niet voor niks..

Op de kraamafdeling werden de gordijnen netjes dicht gedaan als er controles waren. Maar als je met 3 mensen op een kamer ligt hoor je misschien nog wel iets. Door de gordijnen konden ze in ieder geval niks zien..

9. BellaLuna

Ik lag op de bevalkamer... Dus niet op de kamer waar anderen mensen liggen...

10. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Maakt niet uit waar je ligt.. het is geen "peepshow"

11. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Ik adviseer je wel om een ziekenhuis te kiezen waar je een goed gevoel over/bij hebt om te bevallen.

Als je bij voorbaat al in een ziekenhuis gaat bevallen waar je een rot gevoel bij hebt lijkt me niet verstandig!

Praat er de volgende keer rustig over met je gyneacoloog en geef aan dat je erg gesteld bent op je privacy en maak duidelijke afspraken!

Fijne zwangerschap en een goede bevalling toegewenst!

12. BellaLuna

Ik word deze week nog ingeleid, dus een keuze maken heeft geen nut meer. Daarbij is het eerstvolgende ziekenhuis 40km verderop. :(

13. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Maak er het beste van en ga er met een goed gevoel in, daarbij maak duidelijke afspraken met je gyneacoloog (met betrekking tot privacy)

Heel veel succes

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het een volgende keer weer zou gebeuren, zou ik gewoon vragen of de deur dicht mag, omdat je het niet zo leuk vindt dat iedereen zo je blote gat in kan kijken. Lijkt me dat ze dat zelf ook niet leuk zouden vinden.;)

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heb je er eigenlijk met je gynaceoloog er ook over gehad dat je toch wel wat preuts bent en je je snel ongemakkelijk voelt in zulke situaties?
    Is misschien wel fijn als ze dat weten zodat ze er nog meer rekening mee kunnen houden (dit ook i.v.m eventuele stagaires etc als je strax moet bevallen, ik weet niet of die er bij jullie zijn? maar stel dat...) Al ben ik het met je eens dat ze gewoon de deur dicht zouden moeten doen! Dat was geen stijl!

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nou ja zeg...ik had er ook wat van gezegd,zou me ook zeer ongemakkelijk voelen.
    Mn man is dan zo'n type,die zou zeggen,heb je kijkgeld betaald,als iemand toch zou kijken.

17. Tink

Tink Niet meer actief

Niet fraai inderdaad... ik zou het toch echt bespreken met de mensen in het ziekenhuis, als je er weer komt. Met je benen in die beugels is al niet leuk, ze kunnen minstens zorgen dat je je zo comfortabel mogelijk voelt.

18. BellaLuna

Ja ze weten dat ik er 'bang' voor ben. Ben inmiddels over het naakt-zijn heen; Moet het vroeg of laat toch. Maar ik blijf wel preuts ja, vind het nog steeds niks en ben heel erg gehecht aan mijn privacy.

We gaan 't zien. Hier zijn de weeën begonnen dus kan niet lang meer duren.

19. Miss Moneypenny

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Oeh spannend... suc6 meis!!! :D

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ben het helemaal met de anderen eens: je bent geen zeurkous en je hebt groot gelijk.
    'tuurlijk moet een aantal mensen je bloot gaan zien als je bevalt, maar iedereen die niet direct bij de bevalling betrokken is, moet toch niet zo bij je naar binnen kunnen kijken?!

probeer het tussen twee weeën door aan te kaarten, maar laat je er niet door afleiden. je hebt je concentratie hard nodig, dus laat je man er maar op letten, dat ze de deur dicht doen. misschien een briefje erop hangen met koeienletters: deur dicht ivm privacy!!

veel succes met je bevalling!

Deel Deze Pagina