20 weken ech0: afwijking 1 mm

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marilene, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    He allemaal,

vanochtend 20 weken echo gehad. Alles zag er keurig uit, hartje, niertjes, lipje, rug etc. Nu is alleen een afwijking geconstateerd in het hersenvocht van 1mm, het mag 1 cm zijn en het is dus 1,1 mm. Volgens de VK geen reden om me zorgen te maken, maar dat doe ik dus toch.

Maandag voor second opinion naar ziekenhuis. Iemand ervaring?
    Ik lees alleen maar over waterhoofdjes op internet en de VK verzekerde ons dat dat NIET het geval is...

Wie o wie?

XMarilene

2. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Ik heb vorige week een klein beetje hetzelfde meegemaakt. Bij ons was het alleen veel erger. Bij onze baby zat 1,6 cm vocht. Dat is veel te veel en we zijn meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Inmiddels al veel echo's gehad en een vruchtwaterpunctie. Het ziet er niet goed uit en waarschijnlijk haalt ons kindje het ook niet. Jullie kindje heeft 1,1 cm, dus dat is veel minder. Als het kindje verder goed was, is er vast niks aan de hand. Bij ons zag ze bij de 20 weken echo ook dat het kindje te klein was. Was dat bij jullie wel goed? Dan zal er vast niks aan de hand zijn. Anders vraag je evt. nog een tweede echo bij een gynaecoloog. Dan weet je wat meer. Succes.

Groetjes Christa.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou me idd niet al te veel zorgen maken 1.1 mm is wel heel weinig en als er echt iets niet goed zat hadden ze het echt wel gezegd tegen je

groetjes nathalie

4. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    we wachten maar even af...heb er wel slecht van geslapen...
    maandag om 14.30 nieuwe echo...

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi meis

ik wens je heel veel sterkte maandag gelukkig kan je alweer snel terecht niet teveel zorgen maken

zal aan je denken maandag

laat je even weten hoe het ging

groetjes nathalie ;)

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    he bah meid wat een klein verschil .. en ik kan me voorstellen dat je jezelf toch zorgen maakt !
    ik wens je heel veel succes maandag ! ik hoop echt dat jullie te horen krijgen dat het allemaal goed is !

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik hoop dat alles goed is

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

hoe is het gegaan vandaag wil niet al te nieuwsgierig overkomen maar bent wel in gedachte bij mij geweest en hoop dat uiteindelijk echt alles mee is gevallen

groetjes nathalie ;)

9. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hoi ik hoe is het gegaan vandaag......

10. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Nou, erg opgelucht zijn we.....bedankt voor het meedenken en duimen!

Er is idd een lichte vergroting van "het laterale ventrikel" jaja, maar dat is geen aanwijzing voor een afwijking. Verder is alles nagekeken, hartje, kleine hersen (die prima waren en dus niet duiden op een open ruggetje), benen, armen, ruggewervel etc.

Blijkbaar hoort deze mm afwijking bij de anatomie van ons kindje. Absoluut geen reden om ons zorgen te maken dus. Het was ook hetzelfde gebleven, terwijl het kindje wel gegroeid was tenopzichte van vrijdag (lag enorm lekker te kauwen op ?)

Wel zei de gyn erbij, dat het geen garantie is. Maar goed, bij een 20 weken echo krijg je ook geen garantie immers. Over 6 weken (7 december) krijg ik opnieuw een echo om het nog een te bekijken hoe en wat. Hij verwachte geen rare dingen.

Wat een opluchting....ik lag echt te shaken op die tafel. Gingen ze allerlei medische termen gebruiken en op een gegeven moment zaten ze bij het hartje en zeiden ze: niet goed. Ik huilen, bleek het over de apparatuur te gaan. AAAArgh bedenk daar dan ook een moeilijk woord voor.

XMarilene

ps dit topic mag wmt gesloten worden

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat n opluchting moet dit voor jullie zijn zeg, geniet nog verder!

ps ja vreemde opmerkingen hè. Bij mij zeiden ze ik zie er 2.. wist ik veel dat ze de niertjes bedoelde.. :oops: Ik kreeg t al warm haha.

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

jeetje wat ben ik blij om dit te lezen zeg :p heb er toch wel meegeleefd hoor met je tuurlijk als je kijkt naar mm zeg je ach maar toch zit je ontzettend in de zenuwen

ben harstikke blij voor je en nu lekker genieten en over 6 weken stiekem nog lekker naar je kleine kijken \:D/

groetjes nathalie ;)

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat alles goed was.
    Zoals jezelf aangaf zal ik deze sluiten.

Kwebbel

Deel Deze Pagina