eerste echo gehad help....

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by linnie85, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie85

linnie85 Lid

Apr 19, 2012
    36
    0
    0
    Groningen
    hallo,

ik heb net sinds vrijdag ontdekt dat ik zwanger ben, nu ben ik vanmiddag voor de eerste keer naar de verloskundige geweest voor een echo. de verloskundige zei dat ik 6 week en 1 dag zwanger was. je kon het vruchtzakje goed zien en was 16 mm groot. alleen ze kon helaas nog niks in het vruchtzakje zien, ik moet daarom over 4 week terug komen voor een tweede echo. is dit normaal of moet ik me zorgen maken?
    alvast dank je wel

groetjes linda

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Heeft ze een inwendige of uitwendige echo gemaakt?

3. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Hartactie schijnt te ontstaan tussen 6 en 7 weken. Dat is bij alledrie mijn zwangerschappen de reden geweest dat ik niet hoefde te komen voordat ik 7 weken was. Mag ik vragen waarom je zo snel mocht komen? In elk geval volgens mij niet veel om je zorgen over te maken. En het is achteraf dus je hebt er niks aan, maar een vlg x zelf ook pas later een afspraak maken. Nu moet je weer 4 weken wachten helaas....

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer was je eisprong??
    En hoe komt je vk erbij dat je 6+1 weken bent? Heeft ze dit uitgerekend nav je laatste menstruatie of gaf het echo apparaat dit aan bij het opmeten van het vruchtzakje??

5. linnie85

linnie85 Lid

Apr 19, 2012
    36
    0
    0
    Groningen
    ik dacht dus dat ik al verder heen was, omdat mijn laatste menstruatie begin februari was, daarom stond ik er ook raar van te kijken dat ik nog maar 6 weken zwanger was. ze zei dat ze doormiddel van de echo kon zien dat ik 6 weken zwanger ben. ik weet pas sinds vrijdag dat ik zwanger ben en ik dacht dat ik al verder heen was, vandaar dat ik eerder een afspraak had bij de vk, ik heb een uitwendige echo gehad, maar er staat bij mijn diagnose intrauterine zwangerschap , las op google dat het een groei achterstand is, maak me zorgen want het is de eerste keer dat ik zwanger ben

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Hoelang zijn je vorige cycli geweest en hoe lang ben je van de pil of andere hormonen af??

7. linnie85

linnie85 Lid

Apr 19, 2012
    36
    0
    0
    Groningen
    mijn cyclus is erg onregelmatig tussen de 30 en 34 dagen ongeveer. ik ben al 7 jaar van de pil af, dus daar zal het niet aanliggen en voor de rest heb ik niks gebruikt. ik maak me echt zorgen en moet nu nog 4 week wachten op de volgende echo.....

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    4 weekjes vind ik ook wel erg veel hoor. ik zou vragen om een echo over 2 weekjes ;)

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Ik zou me nog niet teveel zorgen maken op dit termijn doen ze meestal een inwendige echo omdat er uitwendig nog niet zoveel is te zien. Je heb met meerdere dingen te maken de stand van je baarmoeder als die iets naar achteren gekanteld ligt is het nog moeilijker. Als je wat meer buikvet heb enz. Ik zou wel proberen eerder een echo te krijgen over inderdaad een week of 2. Bij mij maakte ze nog een inwendige bij 10w en 5d omdat je dan een mooiere echo heb beter beeld mijn eerste uitwendige was bij 12w en 6d. Heel veel succes met wachten. Ik duim voor een goede echo

10. linnie85

linnie85 Lid

Apr 19, 2012
    36
    0
    0
    Groningen
    ik heb net de vk gebeld omdat ik eigenlijk over 4 week pas weer een echo heb, nu mag ik over 2 week komen, gelukkig! dan ben ik 8 week zwanger, dan moet er als het goed is toch al wat te zien zijn in het vruchtzakje en dat het hartje misschien klopt? pff het is mijn eerste zwangerschap, maar wist niet dat het zoveel spanning met zich mee kon brengen.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Met 8 weken moet er een vrucht en kloppend hartje te zien zijn!
    Is dat niet aanwezig, dan is het helaas foute boel ....

12. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

Jan 28, 2011
    395
    0
    0
    De eerste weken zijn altijd heel spannend, vooral omdat er in het begin nog veel mis kan gaan. Maar houdt wel in je achterhoofd dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan hoor!

Fijn in ieder geval dat je over 2 weken terug kunt komen

Ik ben zelf nu 14 weken en ik maak me nog steeds zorgen of alles wel goed gaat, terwijl ik nu officieel uit de gevarenzone ben

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Intra uterien betekent alleen maar dat het vruchtje in de baarmoeder zit! Dat is dus goed; geen zwangerschap buiten de baarmoeder. Heeft niets te maken met groeiachterstand. Hopelijk geeft de volgende echo je een mooi gegroeid baby'tje met een hartslag!

Share This Page