Na lang meelezen op dit forum en me ooit al eens voorgesteld te hebben word het tijd om me eens fatsoenlijk voor te stellen Ik ben Ryvkah Jessica Roepnaam Jessica Tja en wat moet je dan zeggen Haha Wij hebben 10 jaar geprobeerd zwanger te worden We hebben ervoor gekozen geen behandelingen te starten omdat nooit het geschikte moment daar was (wanneer wel eigenlijk ) We hebben besloten van het leven te genieten en zien wat er van komt Niet dat we helemaal niets hebben gedaan maar we zijn niet ver gegaan in de behandelingen Misschien dat ik hier later eens op terugkom want het is wel een zware beslissing geweest die ons ook gevormd heeft Zo op papier klinkt het wel erg gemakkelijk haha En dan zijn we op het punt van nu gekomen 11 december had ik een gevoel , iets wat ik niet helemaal kon plaatsen maar iets in mij zei dat ik toch even een testje ertegenaan moest gooien ..... en ja hoor een heel licht streepje Nog steeds niet helemaal zeker of hij wel positief was maar toch vriendlief meteen gebeld Ook hij vond het moeilijk en toch maar een clearblue gehaald en ja hoor !!! zwanger !! We konden het wel van de daken schreeuwen en hebben dat dan ook zowat gedaan haha Omdat de omgeving wel op de hoogte was dat het iets was wat wij wouden hebben we besloten het meteen te vertellen , ook als er iets mis mocht gaan vonden wij het prettig dat de omgeving het wist Tja en toen ... Ik ben niet onbevangen de zwangerschap ingegaan want had het idee dat het niet goed zat en heb dan ook snel contact gehad met verloskundige ook omdat ik uiteindelijk dacht dat ik verder in de zwangerschap zat . Omdat ik veel angst had en ook buikpijn aan 1 kant mocht ik langskomen voor een echo omdat we dachten dat we op 6 week zaten Helaas was deze echo hee verdrietig want het beeld kwam absoluut niet overeen met de duur die het zou moeten zijn en verloskundige vertelde ons dan ook dat dit niet goed zou gaan , er was geen vrucht te zien alleen een vruchtzak met een zeer klein stipje . Ik moest de week erna terugkomen maar werd gewaarschuwd dat de kans groot was dat mijn lichaam het zou afstoten , ik kreeg een folder mee over miskramen en een noodnummer en daar stonden we dan weer buiten ...... helemaal kapot en verdrietig we zijn naar huis gegaan en hebben besloten het gewoon af te wachten maar wel te blijven leven alsof we zwanger waren Deze week heb ik als heel erg zwaar beschouwd , ik heb een hele kleine bloeding gekregen maar deze hield heel kort aan en maar besloten gewoon de echo van volgende week af te wachten Toch na lang nadenken en zelfs mijn werkrooster erbij gepakt te hebben kwamen we tot de conclusie dat we ons wel eens 2 weken in de conceptiedatum vergist konden hebben Contact met de verlos opgenomen en zei bevestigde ons dat het beeld inderdaad dus wel eens overeen kon komen met 4 a 5 week zwangerschap , heel spannend dus maar toch echt afwachten En dan komen we op 29 december , de dag van de ''beslissende'' echo De zenuwen gierden door ons lijf !! De echo word gemaakt , eerst uitwendig en het eerste wat de verloskundige zei was : We hebben een hartje maar het was niet heel duidelijk dus gelijk een inwendige echo en ja hoor daar was ons frummeltje , precies op de termijn en perfect in grootte Daarna is voor mij 1 waas want het enige wat ik kon was huilen en huilen en huilen , ons wondertje wauw Er word een afspraak gemaakt voor vandaag (15 januari) voor de intake en we gingen dolblij naar huis !! Ook de rest van de dagen ben ik redelijk door gekomen en zelfs mijn 30e verjaardag gevierd hihi maar was er toch niet helemaal met mijn hoofd bij Ik had toch wat last van klachten maar wist ze nog niet helemaal te plaatsen haha Wat buikpijnen , overgeven uit het niets en die boobies auw auw auw Tot 3 dagen geleden ging met ons alles goed maar toen begonnen toch weer de zenuwen toe te slaan maar we hebben ons toch door de dagen geworsteld en toen hadden we vandaag toch de intake Was zo zenuwachtig dus er is gelijk een echo gemaakt , eerste vraag natuurlijk : zit het er nog en ja hoor een prachtig beeld van een frummeltje ook weer precies op de termijn met een prachtige hartactiviteit en zo speciaal , we hebben het zelfs zien bewegen Vanaf dat moment is alle stress van mij afgevallen en heb ik besloten te gaan genieten !!! Tuurlijk blijven er risico's en tuurlijk zal ik echt mijn stress momenten hebben maar dat is oke Vriendlief en ik zijn intens dankbaar dat we dit toch maar mogen meemaken Een heel verhaal maar het voelt heerlijk het op te schrijven , vriendlief kijkt mee en ook hij geeft aan dat dit toch even fijn is Wij gaan gewoon genieten !!
Super!! En prachtig hoe je het omschrijft ook. Zo zie je maar dat het kan!! Van harte gefeliciteerd. Ik wens je een gezond en vol dragen zwangerschap toe!
Mijn ouders hebben ook 10 jaar moeten wachten tot ik kwam. Ze waren al onvruchtbaar verklaard door de dokter. En na mij zijn er binnen 4 jaar nog 3 kindjes geboren, hoe dat kan weet niemand maar ze waren zo blij. Gefeliciteerd en Lekker genieten
Na 10 jaar... Zelfs ik krijg tranen in mn ogen na het lezen van jullie verhaal, ik voel de blijdschap gewoon. Heel erg gefeliciteerd meisje en geniet ervan!
Wat een prachtig verhaal, lekker gaan genieten! Het had zo moeten zijn en dit wondertje is jullie zooo gegund!