Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad: daarop bleek dat het vruchtje 2 mm was wat overeenstemde met 5w5d terwijl het theoretisch 7w1d had moeten zijn. Mijn eisprong kan nu wel een viertal dagen later geweest zijn maar dan nog is er een week 'verloren'. Het hartje klopte wel. Volgens de gynaecologe is de kans op een miskraam dan nog 7 %. In september had in een missed abortion op 10w1d (vruchtje gestorven 8w1d) maar bij de echo op 7w6d klopte de termijn toen wel. Ook hier was er toen hartaktie maar behoorden we blijkbaar tot de ongelukkige 7 %. Ik ben nu heel ongerust. Ik krijg een nieuwe echo binnen 14 d maar vrees het ergste. Kennen jullie gelijkaardige situaties die goed afgelopen zijn of leg ik mij beter nu al neer bij een nieuwe miskraam?
Hey meid! Maak je niet al te ongerust het kan zo wezen dat je kindje met twee weken gewoon weer op het normale aantal weken zit qua groei! Dit komt zo vaak voor! Ga niet teveel nadenken over een miskraam dat is ook niet goed voor de kleine! En anders vraag je gewoon of je volgende week toch nog even mag komen voor een echo! Gr. Willy
Heb je een regelmatige cyclus van 28 dagen. Want als je een langere cyclus hebt wordt je ook terug gezet. Ik dacht dat ik 9.5 weken zwanger was, maar omdat ik een cyclus had van 32 dagen ben ik terug gezet en bleek ik 8.5 weken te zijn. Dus ik ben ook een week terug gezet. Het kan dus wel. Ik ga in ieder geval hard voor je duimen.
Ik heb een cyclus van 30 dagen vandaar dat ik rekening houd met een mogelijk verschil van maximaal vijf dagen mocht deze al uitzonderlijk lang geduurd hebben; alleen blijft er dan nog een aanzienlijk tijdsverschil over en dan gaat het eigenlijk over een bijkomende periode waarin er absoluut geen conceptie kan hebben plaatsgevonden. De praktische gegevens: 24/11: eerste dag cyclus 22/12: positieve zwangerschapstest kruidvat 24/12: positieve bloedtest hcg 47 Als het effectief 5w5d was dan zou er een conceptie geweest zijn rond 18/12 maar dat lijkt veel te laat om dan al op 22/12 een positieve zwangerschapstest te hebben. Vandaar mijn ongerustheid dat de groei te traag is.
Als de bevruchting de 18e plaats heeft gevonden, is het niet logisch dat je de 22e al een positieve test hebt gehad. Vond de gyn dat jeje zorgen moest maken, of wat heeft hij/zij er precies van gezegd.
Zij vond dat ik me maar moet concentreren dat het hartje wat volgens haar inhoudt dat er dan 93 % kans is dat het goed blijft gaan. En toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt maar er zal uiteindelijk niets anders opzitten dat de volgende echo afwachten ...
Ik vrees ook dat er niks anders op zit dan te wachten op de volgende echo. Kun je niet zorgen dat je volgende week al een echo hebt, in plaats van over 2 weken.
Is niet bij iedereen zo trouwens. Ik heb altijd een cyclus van 32 dagen en mijn vk kwam op hetzelfde uit als ik. De echo dame kwam op 8+4 uit gezien een cyclus van 28 dagen. Op de echo was ik gewoon 9 weken, waarbij het 1 dag verschil had dan mijn berekening. Meid ik hoop voor je dat je volgende echo goed is. Ik durf er niets van te zeggen want ik ken het zelf niet.
Ik zal geen vroegere echo krijgen want ze vond al dat ze me een groot plezier deed door me na 14 dagen al te laten terugkomen. Laat jullie dan weten hoe het afgelopen is.
Hey! Hier hetzelfde verhaal, ik heb deze zomer een miskraam gehad en mocht daarom al vrij snel op controle komen voor een echo. Ik was volgens mijn berekeningen toen 8 weken maar de gyn zei dat hij volgens de grootte en de hartslag dacht dat ik nog maar 6 weken zwanger was. Dit was volgens hem ook totaal geen reden tot paniek en ik mocht ook na 2 weken terug komen. Ik ben nu ook al bijna 2 weken heeel ongeduldig aan het afwachten en dinsdag is het zover, mag ik terug voor een echo. Heb mezelf ondertussen ook wel gerustgesteld dat alles in orde zal komen. Ik heb heel pijnlijke borsten en andere kwaaltjes, wat volgens mijn gevoel toch wel een teken is dat het goed zit! Dus meid, kop op, alles zal wel goed komen!
ik ging voor een echo vanwege buikklachten(zeer pijnlijke)volgens de berekening van de huisarts en mijzelf op dat moment 8 weken zwanger ,maar de gyno zei ,dat ik nooit 8 weken kon zijn ,hij zag wel vruchtwater en een vruchtzakje ,maar geen embryo!moest rekening houden met weer een mk. hij vroeg aan mij of ik twee weekjes geduld kon hebben om dan weer een echo te maken,ik na twee weken terug en ja hoor een kloppend hartje!was 7 weken en 1 dag, toen bij de eerste echo nog maar 5 weken en een dagje ,vandaar niks te zien! ik wil je hier natuurlijk geen valse hoop mee geven!want mijn cyclus was na mijn mk onregelmatig en wist daardoor mijn eisprong niet en was daardoor korter zwanger helaas,pffffffffff wat een onzekerheid meid,ik leef met je mee,maar niet de moed opgeven hoor,wie weet zie jij ook een mooi kloppend hartje over twee weekjes ,ik zal heel erg duimen op een goede afloop! sterkte
Dank voor de hoopgevende en bemoedigende woorden. Het wachten zonder echt iets te kunnen doen is het lastigste hé plus de onbevangenheid die door een eerdere miskraam weg is. Het liefste zou je dan zelf elke dag of elk uur die meetappartuur ter hand nemen om de evolutie te zien; maar helaas kan dat niet. De tijd die je dan toch wachtende moet te zien doorstaan kun je maar beter het beste hopende doorbrengen; dat ben je het kindje die zijn best doet om te willen leven minstens verschuldigd ... Het is alleen fijn om af en toe die ongerustheid van je af te kunnen schrijven en te weten dat je niet alleen bent met dergelijk probleem. En zo gaat de tijd ook wat sneller voorbij. Grtjs
hey meid, snap je onzekerheid hoor, ik dacht bij de eerste echo 9,5 wkn te zijn, maar doordat ik weleens een cyclus van 40 dagen ertussen had zitten was ik ineens na de echo 8 wkn en 2 dagen zwanger... vraag anders een weekje eerder een echo aan want dan is het vruchtje al heel wat gegroeid en kunnen ze het al weten hoor! gewoon bellen!
O god meid, Ik vind het erg spijtig om te horen. Ik wens je echt super veel sterkte en kop op! Geef vooral de moed niet op, blijf in jezelf geloven. Ik weet, het is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Veel liefs, sterkte en hoop toegewenst.