Afgelopen vrijdag heb 2 testen gedaan en ze waren allebei positief. Zaterdag heb ik een clear blue test gedaan en deze was 3+ weken. We hebben al een zoontje en die is net 3 jaar geworden. Verloskundige had een afspraak voor 7 november voor me gemaakt (vandaag dus) om 12:00. Mn man en ik waren afgelopen weekend zo blij, we hebben het tegen mn schoon ouders gezegd, en onze close-vrienden. We proberen al een jaar en 2 maanden om zwanger te worden, en eindelijk we hadden 3 positieve testen. Vandaag om 12:00 de eerste echo gehad. Mijn cyclus is altijd al een warboel geweest, of de ene keer 2 maand, of 2.5 maand of 1.5 maand. Het is nooit standaard. Het was moeilijk te zien vandaag. Ze moest uiteindelijk een inwendige echo doen, omdat het moeilijk te zien was. Het vruchtzakje was te zien en de zwangerschaps hormonen ook. Alleen de kleine was nog niet te zien. Ik heb al een aantal huiluurtjes gehad tot nu aan. Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet waar ik het zoeken moet. Heb er zoveel moeite mee. Over 2 weken moeten we terug komen voor nog een echo. Om te kijken of hij deze keer wel te zien is. Kan iemand me hiermee helpen? Ik weet niet wat ik denken moet.
Ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat de echo te vroeg was om een vruchtje te zien... Meestal zie je het vruchtzakje eerder zitten dan het kindje. Het zal moeilijk zijn, maar ik denk dat je die twee weken 'gewoon' moet afwachten en niet teveel zorgen moet maken... Succes!
Mijn cyclus is ook een warboel. Zie onderaan. Mijn eerste echo was ook een leeg vruchtzakje. (bleek toen 5 weken achteraf) Ik was ook verdrietig. Ze moesten termijn bepalen. Had geen idee hoe ver ik zou zijn. 2 weken later terug en wat blijkt, het was een grote boon en het hartje klopt. De vk stond er versteld van hoe hard het was gegroeid in 2 weken. Morgen mag ik weer voor een echo. Uiteraard weer stress Maar die 2 weken duren dan lang. Had 2 weken lang stress.Achteraf onnodig. Maar maak je geen zorgen, over 2 weken zie jij ook een boon met een kloppend hartje.
Dank jullie wel voor je reactie. Ik ben als de dood voor deze 2 weken. We hebben onze zoontje ook, en ik moet een ander gezicht over dag op zetten. Mn man en ik praten er in de ochtend en in de avond over als we gaan slapen, we zijn er voor elkaar, en moeten elkaar door deze 2 weken heen slepen. 22 november is de afspraak. We zouden de 16e onze intake gesprek hebben, maar die is voor nu even weg gehaald, eerst de 22e door komen. Ik ben zo bang, ik heb nog steeds de symptomen. Ik heb een ontzettende gevoelige onderbuik, heb nog steeds zeer pijnlijke borsten, en ben op en af misselijk met kokhalzen. Ik ben gewoon bang, en dank jullie wel voor de steun die ik heb gekregen.
Mijn eerste echo was ook veel te vroeg, na een warrige cyclus. Mijn gyn zei tegen mij bereid je voor dat het buitenbaarmoederlijk is, wat bleek het was nog onderweg naar het vruchtzakje en zie mijn onderschrift, ben nu bijna 32 weken zwanger... Probeer rustig te blijven en hopen dat de termijnecho gewoon te vroeg was.
Dank jullie wel. Heb de afgelopen dagen best moeilijk gehad. Zoonlief moet van zichzelf altijd voorzichtig doen bij mama buik want baby zit erin. En dat zegt hij en denk ik bij mezelf, dat hoop ik ook. We doen er al zo lang om, om zwanger te zijn van een 2e. En dan gebeurd dit, heb het er gewoon moeilijk mee. De 22ste om 09:20 ik tel de dagen af. Ondertussen ben ik misselijk in de ochtend en ook in de avond, m'n borsten doen nog steeds erg pijn en m'n onderbuik is ook nog steeds erg gevoelig. Hopen dat deze 11 dagen snel voorbij gaan. Over 11 dagen weten er meer.
Hey, Ik heb deze week zondag ook mijn eerste echo en zal toch ook wel relatief vroeg zijn! (6 weken) Heb gisteren al wat opzoekingswerk gedaan omdat ik wou weten wat ik zou kunnen verwachten en ben zo ook op verschillende posts gebotst van mensen die een leeg vruchtzakje zagen, maar dat was dus bij de meeste wel omdat het te vroeg was! Ik geef toe, heb toch ook schrik van dat zondag te constateren. Het klinkt zo raar hé? Precies alsof er niets is, dan zou je toch soms nog liever de eerste echo later hebben dan zoiets te moeten horen terwijl het eigenlijk allemaal normaal is... Ik begrijp volledig je gevoel dat het zoooooo frustrerend is om te moeten wachten! Ik tel aan de ene kant hard af naar zondag toe omdat ik eindelijk nog net iets meer die bevestiging zou hebben maar aan de andere kant heb ik ook schrik voor wat ik zou kunnen horen...
We hebben goed nieuws gehad!! We zijn vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger!!! Na een moeilijke 15 dagen te hebben gehad, werd de 2e echo gemaakt, en daar zagen we onze kleine. We hebben het hartje ook gezien. Dat het samen trekt, het was geweldig om te zien. Ik heb daar gewoon achter elkaar zitten huilen omdat ik zo blij was. Mn man en ik konden ons geluk niet op. Nu mag onze zoon echt zeggen dat hij een grote broer word en dat mama een baby in de buik heeft. Want dit is een geweldig gevoel!! 13 december mogen we weer terug komen voor nog een echo en de intake. Het zag er allemaal goed uit. De baby zat lekker knus in het hoekje, en het voedingszakje was ook goed te zien. We zijn zo ongelofelijk blij!!!!!!
Gefeliciteerd! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en die 2 weken duren inderdaad láng! Omdat het bij mij bij de tweede echo nog steeds alleen inwendig te zien was (maar het hartje klopte wel ) ga ik donderdag terug voor de termijnecho. Ik hoop dan ein-de-lijk te horen hoe ver ik dan precies ben. Geniet lekker van de blijdschap en geruststelling!
Vandaag bij de verloskundige geweest voor een echo en de intake!! Wat waren we blij dat het hartje goed klopte En wat blijkt is dat we ipv 9 weken en 6 dagen, 10 weken en 4 dagen zwanger zijn! Dus daar zijn we echt super blij mee!!