feestdagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 3ebaby, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Ik wil graag jullie mening weten!

Mijn ouders wonen in noord-holland en ik in limburg.
    Nu is het eigenlijk zo dat ik heeeeeeeeeel graag bij mijn ouders wil zijn met de jaarwisseling, maaaaaaar ik ben 23 januari uitgerekend en vind het eigenlijk wel een beetje eng om zo ver van huis weg te gaan...
    Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan??????

Groetjes

2. Ik zou gewoon gaan als je je goed voelt! Je bent bij je ouders, dus dan ben je sowieso in een vertrouwde omgeving. In het ergste geval, als je moet bevallen dan beval je gewoon daar in het ziekenhuis, hebben ze daar ook vast eerder gedaan ;).

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    persoonlijk zou ik er op gokken dat er nog genoeg tijd tussen zit en je nog ruim optijd terug in je eigen huisje bent.. maar.. mocht het niet zo zijn is het natuurlijk geweldig dat je familie daar erbij aanwezig is toch :) neem zowiezo je noodtas ed mee.
    maar ga er maar van uit dat het best kan. en geniet er van!

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    vergeet de maxicosi niet, voor de zekerheid :)

5. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Thanx meiden, begin al iets minder te twijfelen!

Maar wordt zo'n ziekenhuis bevalling dan wel vergoed aangezien het geen medische indicatie is?

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou idd je noodtas meenemen en gaan, tenzij je alleen moet gaan uiteraard. Zo'n stuk rijden lijkt me wel wat lastig, maar dat is het in mijn geval ook vooral omdat ik erg moe ben. Als jij je wel helemaal goed voelt zou ik zeggen why not?

7. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik zou ook gewoon gaan, mits je je goed voelt natuurlijk. Kleine kan namelijk ook nog 2 weken blijven zitten hé. Zou jammer zijn als je dan je sociale leven op een laag pitje zet en er gebeurt niets... Ik zou wel voor de zekerheid je vluchtkoffetje en verloskundige kaart meenemen.

Fijne feestdagen!

8. Roxyroxx

Nope, die moet je dan wel zelf betalen, maar is geld dan je afweging?

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ligt er aan welke (aanvullende) verzekering je hebt. Ik krijg een bevalling op de open verloskamer namelijk wel vergoed.

10. Roxyroxx

Ja idd... Ik ging uit van basisverzekering daar wordt hij niet uit vergoed. Als jij goed aanvullend verzekerd bent wordt het gewoon vergoed, maar dat ligt aan je verzekering.

11. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    nee geld is geen afweging maar vroeg het me gewoon af :p

denk dat we dit jaar maar oud en nieuw vieren in noord-holland :p:p:p:p:p

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zou gaan, neem een ziekenhuis tas mee en de maxicosi.
    Ik had zelf ook heeel erg graag bij fam geweest met kerst.
    Maar als ze dan niet net is geboren loop ik overtijd en vind het te zwaar.. Als ik wat minder ver was had ik echt gegaan. :)

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Als je zou bevallen ben je nog geen 37 weken, ziekenhuis is dan toch verplicht en wordt vergoed ;) maar waarschijnlijk zit je gewoon lekker oliebollen te eten hoor !

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    goed zo meid, gewoon gaan!

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Eerlijk????

Ik zou niet meer gaan. Maar ik heb dan ook een vroeggeboorte gehad. Vanaf nu gaan we nergens meer heen waarvoor we heel lang in de auto moeten zitten, omdat ik echt in mijn eigen ziekenhuis waar ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap loop wil bevallen. Maar dat is nu. Als ik zwanger geweest was van mijn eerste had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

Kunnen je ouders niet naar jou toekomen een jaartje?

16. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Als jij je goed voelt gewoon gaan.

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    gewoon gaan ik stond met mijn dochter met 39 weken nog op het strand in zeeland.is bijna 2 uur rijden. als je je goed voelt gewoon gaan.zo niet vraag je toch of je ouders bij jouw komen.maar in eerste instantie zeg ik gaan.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Oh, dat zou ik rustig doen hoor. Mijn schoonouders wonen hier 150 km vandaan en wij gaan met de kerst ook nog daar naar toe. Ik ben 18 januari uitgerekend. Ik weet wel dat als het daar begint, dat ik dan niet meer op tijd thuis zal zijn, want ze komen bij mij nogal snel, maar ik ga er van uit dat dat met bijna 37 weken nog wel niet zal gebeuren.
    En jij bent dan nog geen 37 weken, dus dan zou het sowieso een medische indicatie voor het ziekenhuis zijn.

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    gewoon gaan. Niet allemaal scenario's bedenken die toch niet uit gaan komen. Bedoel: je kunt ook pech met de auto krijgen op vijf kilometer van huis een dag voor je bevalling, en dan heb je ook gedoe. Bovendien hebben ze gewoon medische zorg in noordholland.

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Volgens mij ben je dan nog net geen 37 wkn dus dan moet je in het zkh bevallen mocht het daar beginnen en dan wordt het dus wel vergoed'

Deel Deze Pagina