ballonvaart tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monique79, 26 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    wie heeft er al eens een ballonvaart gemaakt tijdens de zwangerschap. wij gaan dit 1e paasdag doen. nog een kado van ons huwelijk vorig jaar. vlgs de verloskundige is dit geen probleem. de ballonvaarder zegt dat je de landing als een sprong van een tafel moet zien nou lijkt me dit best hard. Heeft iemand heir ervaringen in? groetjes monique
     
  2. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoihoi,

    Ik heb een ballonvaart gemaakt. Ik was toen niet zwanger maar ik denk dat het heel goed te doen is hoor! Zeker omdat je nog niet zo heel lang zwanger bent en dus nog geen enorme buik in de weg hebt zitten. Bij de landing kom je inderdaad wel wat hard neer maar je kunt jezelf goed opvangen en het is niet zo dat je buik een klap krijgt ofzo.

    Mriek
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
  4. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    In oktober had ik hetzelfde dilemma, want ik moest een ballonvaart-uitje organiseren voor mijn - nieuwe - werkgever. Ik wist toen net dat ik zwanger was, en wilde het eigenlijk nog niet vertellen. Uiteindelijk met een sisser afgelopen, want het uitje ging niet door.

    Ik zou zeggen: zoek het even na op de site van een ballonvaartbedrijf, liefst het bedrijf waar jullie mee gaan. Vaak staat er een clausule in hun algemene voorwaarden dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor zwangere vrouwen, hoe pril de zwangerschap ook is. Sommige bedrijven weigeren zelfs om zwangere vrouwen mee aan boord te nemen.

    Groetjes, Wendy
     
  5. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    bedankt voor jullie reacties. ik heb de verloskundige hier op de site en mijn eigen verloskundige om advies gevraagd en zij geven aan dat er geen risico is. zelfs de verloskundige op mijn werk geeft dit aan, hij zegt de kans dat je een auto ongeluk of een ander ongeluk in het dagelijks leven krijgt groter is dan dat er dan wat gebeurd. ben dus nu wel een beetje gerust gesteld.
     

Deel Deze Pagina