onderzoeken bij 36+

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by littleus7, Jan 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke onderzoeken krijg je wanneer je 36+ bent?
    Ik maak mij zorgen aangezien ik al iets ouder ben.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Volgens mij de nekplooi alleen.. Maar ook dat is een keuze. Ik krijg alleen maar extra controles nu ivm 1 eiige tweeling.

3. Mirandavb

Mirandavb Lid

Jan 5, 2016
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook helemaal niks, zijn je eigen keuzes. Kreeg wel een formulier mee met informatie. Maar volgens mij kunnen jongeren deze ook doen. Ik ben 38 en Ik heb er voor gekozen het niet te doen. Alleen een 20 weken echo.

4. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

Jan 13, 2016
    707
    480
    63
    Je krijgt geen extra onderzoeken. Alles is eigen keus, zelfs de 20 weken echo.

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Geen.

Een paar jaar geleden werd de nekplooimeting nog vergoed als je ouder dan 35 was, maar dat is niet meer zo.

6. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bizar zeg. Je zou zeggen dat prenatale zorg beter zou moeten zijn.
    Bedankt voor jullie reacties

7. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

Jan 4, 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wordt over 2 mnd 36 en wij doen wel de combinatietest. om te kijken of we een verhoogd risico hebben. Mochten we goed zitten dan laat ik het zo en anders waarschijnlijk een Nipt test er achteraan.
    De combinatie test moet je sowieso betalen en pas bij een heel hoog risico worden de vervolg tests betaald volgens mij,

Vind het wel heel erg spannend...

8. Trapizia

Trapizia Lid

Jan 17, 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook net 36 geworden en hoopte ook op meer tests etc. Maar dat is helaas sinds kort veranderd. Dus eerste combinatietest en afhankelijk daarvan vervolg onderzoek. Maar dat is dus bij jongere moeders ook zo.

9. littleus7

littleus7 Bekend lid

Aug 25, 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat houd die combinatietest in?

10. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je aanraden om goed over de risico's na te denken.

Bij mijn intake bij de vk kreeg ik een duidelijke folder met alle informatie. Als er bijvoorbeeld bij de nekplooimeting een afwijkende uitslag uitkomt, dan kun je extra tests krijgen, maar die zijn niet helemaal zonder risico.

Als je van te voren ook al zeker weet dat je een kindje, ookal is de kans op bijv. syndroom van Down heel groot, evengoed geboren wil laten worden, dan moet je je afvragen of je dat soort tests dan wilt ondergaan.

11. finallyzwanger

Jan 4, 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL

De nipt test is wel 100% veilig. de vruchtwaterpunctie en vlokkentest niet helemaal las ik. daar zit een klein risico aan.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    In sommige aanvullende pakketten zit het er gewoon in hoor. Ik heb cz plus collectief, ben nog lang geen 36 maar krijg het wel vergoed.

13. finallyzwanger

Jan 4, 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie, ik heb idd even gekregen. ben bij VGZ. uitgebreid pakket. maar daar krijg je alleen de combinatietest en Nipt test vergoed als je een medische indicatie hebt lees ik.

14. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

Sep 9, 2012
    122
    0
    0
    Er zijn aanvullende verzekeringen die de combinatietest wel vergoeden. Ik ben 29, maar met CZ gezinnen wordt hij vergoed.

Share This Page