Ik heb al een tijdje dunne, breiige ontlasting die nogal licht van kleur is. Ook heb ik veel last van lucht in mijn darmen en winderigheid. De ontlasting stinkt heel erg. Sommige dagen heb ik normale ontlasting, maar heel erg weinig, dan komt het er bijna niet uit. En vanmiddag had ik opeens weer erg dunne, lichtkleurige ontlasting. Weet u misschien wat dit kan betekenen?
Hoi Xena87, ik denk dat je darmen van de zwangerschap een beetje van slag zijn. Kan helemaal geen kwaad, maar je moet wel goed blijven drinken. De hormonen van de zwangerschap leggen je darmen soms plat en dan werkt de peristaltiek dus niet meer optimaal, waardoor je de ene keer juist niet naar het tiolet kunt en gas ophoping hebt en de andere keer juist diarree hebt. Probeer eens bananen en peperkoek te eten als je diarree hebt en welllicht helpt een drankje/toetje met probiotische bacterien wel. Kun je in de supermarkt halen. Die kunnen wellicht het evenwicht in je darmen een beetje herstellen. Groetjes Brigitte
Oke, heel erg bedankt voor het reageren. Ik schrok al een beetje. Ik zal morgen eens de dingen gaan halen die u adviseerd Groetjes Xena