Cyotec... en nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door LadyKikker, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Net bij gyn geweest ivm missed abortion.
    Bij 8 wk kwamen we erachter dat t vruchtje gestopt is bij 6 wk.
    Na lang wikken en wegen kies ik voor de Cyotec.
    Maar weet niet zo goed wat nu handig is.
    Vmiddag inbrengen en op de bank gaan liggen? Of vanavond voor slapen gaan?
    Hoe snel werkt t bij de meesten? En is paracetamol afdoende?
    Merk dat ik t erg spannend vind..

2. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi Sabrina,

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt, ik vond het ook zo spannend en naar om te moeten doen. Maar uiteindelijk is het me heel erg mee gevallen. Ik heb er voor gekozen om het overdag te doen. Bij mij begon het heel snel te werken, om 12 uur ingebracht en om half 2 begon ik (heftig) te vloeien. Een klein uur later was ik bijna alles al verloren. Ik heb weinig buikpijn gehad, alleen lichte krampen, maar je zult ook andere ervaringen vinden op dit forum. Ik had wel 2 paracetamol ingenomen.
    Mij leek het toen heel vervelend om een lange nacht te hebben, maar het is natuurlijk waar je je zelf goed bij voelt.

Heel veel sterkte!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb de laatste keer 4 cytotec tabletten ingebracht in de ochtend voor curretage. Na 5 uur nog geen enkele reactie. Op de ok bleek t wel m'n baarmoedermond verzacht te hebben. Dus wel iets gedaanmasr niks van gemerkt... Bij iedereen erg verschillend.
    Sterkte

4. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Allereerst veel sterkte, het valt allemaal niet mee :(

Ik bracht cytotec om 21.30 in en om 01.30 kwam het op gang. Die nacht was lang, verdrietig en eenzaam. Een volgende keer (hopelijk komt die er niet) zou ik het denk ik overdag doen.
    Verloor overigens pas 6 dagen later het vruchtje, maar dat had denk ik ook met de zwangerschapstermijn te maken.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Heb ze net ingebracht... nu maar afwachten.
    Heb 2 pcm ingenomen en Diclofenac vd huisarts gekregen voor t geval de pcm niet werkt.

Lijkt wel alsof mn baarmoeder nu al reageert. Maar dat lijkt me sterk na 10 min.
    Ben er natuurlijk veel te veel mee bezig.

6. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte. :(

Ik moest er 2 inbrengen voorafgaand aan de curettage en die begonnen te werken na 3 uur. Maar dit is bij iedereen anders.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Sinds een uurtje merk ik dat ze wat gaan doen. Die krampjes van vmiddag zaten tussen mn oren denk ;)
    Heb nu wel last van een naderend ongi gevoel maar dan iets pittiger. Maar daar zal t wel niet bij blijven ben ik bang....

8. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte! Hou vol!

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Oh wat een hel... word net wakker met serieuze pijn en bloedverlies.
    Confronterend dat het begint maar hoop zo dat dit niet voor niks is :(
    Als ik ooit nog zwanger mag worden en weeën ga krijgen zal ik wel zeggen dat dit een peuleschil is maar krijg nu toch wel een dejavu met 3 jaar geleden :$
    Heb toen bij mn 1e perswee heel hard geroepen dat ik moest poepen maar zo voelt het nu ook ;) pffff....

Niemand zal dit nu lezen maar wel even fijn om van me af te schrijven.
    Wil mn vriend niet wakker maken maar misschien moet ik dat zo wel even doen.
    Poeh... wat pittig zeg :(

10. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat is pittig, zeker 's nachts. Ik weet helemaal wat je bedoelt.
    Hoe gaat het nu met je? Hopelijk slaap je.

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt.. Ben na een uurtje weer mn bed in gegaan omdat de kramp wat zakte (al dan niet door de pcm)
    Wel vaak wakker geweest maar niet zozeer van de pijn.
    Vanmorgen merkte ik dat de kramp al een heel stuk minder was.
    Net.. een uurtje geleden schrok ik me rot op de wc. Er viel iets naar beneden wat ik heb opgevangen.
    Vruchtzakje nog helemaal intact en iets groters, waarschijnlijk de placenta. Helemaal flabbergasted nog!
    Nu alleen nog een zeurderig gevoel in buik en vloei nog best maar t ziet er naar uit dat de pillen hebben gewerkt.
    Controle echo afwachten maar denk dat alles wel schoon is.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Heb een fotootje van het vruchtzakje in mn album gezet. Voor de nieuwschierigen.
    Kan me voorstellen dat je er geen behoefte aan hebt om te kijken maar er zijn vast mensen die (net als ik) erg nieuwschierig zijn.

13. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Poeh dat is heftig inderdaad. Kan me volledig voorstellen dat je van het padje bent. Ik heb de foto bekeken, ook omdat ik dit moment van 'afkomen van het vruchtje' gemist heb en daar wel een rotgevoel over heb.
    Hoe rot en verdrietig het ook is, het is een goed teken dat dit nu is afgekomen. En vrij vlot al! Maar neem vooral de tijd om het te verwerken.

Deel Deze Pagina