Chromosoom onderzoek vergoed?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamalicious30, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje...

18 april hadden wij een afspraak bij de gyn in het zh voor een inwendige echo en bloed prikken op stollingsfactoren... Ik had namelijk al 2 miskramen gehad en wilde uitzoeken of er iets aan de hand was. Wonderwel had ik een paar dagen later weer een positieve test in mijn handen en waren we voorzichtig blij, dat was snel! Helaas is ook afgelopen vrijdag weer bloedverlies gekomen en heb ik dit weekend weer een miskraam gehad (bij 5 weken)... 3e x dus al... zucht... bij het onderzoek vertelde ze ook over een chromosoom onderzoek en of we dit wilden doen... ze gaf ons even de tijd om erover na te denken en zou ons 4 weken later terug bellen wat we wilden... in eerste instantie hoefde dat van ons nog niet zo, maar nu na de 3e mk ga ik er toch over twijfelen of het niet verstandig is... maar de kosten zijn rond de 1500 euro!!! vertelde de gyn.

Weet iemand of dit vergoed wordt door je ziekenfonds??? Of moet ik daar zelf nog even achteraan...

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heel wat anders dan bv een combitest. Ik denk dat het afhankelijk is van jouw aanvullende pakket. Dan zou het in dezelfde categorie kunnen vallen als vruchtbaarheidsbegandeling. Ik denk dat je dan het beste contact kunt opnemen met jouw zorgverzekering.

3. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Volgens mijn gyn wordt het niet vergoed, of ging je hele eigen risico er aan op. In ieder geval kwam het er op neer dat je het zelf moet betalen.

5. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Wij kregen het wel vergoed, 860 € pp, (menzis 3 en menzis jongerenverzorgd vorig jaare), alleen wel je eigen risico pp.. Die van mij was dan al wel op maar die van mijn man was dus in 1x op...

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier werd t vergoed, wel ging ons eigen risico eraan.

7. Eriva

Eriva Niet meer actief

Bij ons ook.

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dit dus:)

9. Mamalicious30

Mamalicious30 Bekend lid

4 mei 2013
    667
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie reacties!

Ik ga me er eens in verdiepen.

Vandaag belde de gyn met de uitslag van het andere onderzoek op stollingsfactoren en schildklier. Hier kwamen geen rare dingen uit...

Waar zouden we ons nog meer op kunnen laten onderzoeken?

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    hier alleen ons eigen risico. Wordt je ook niet vrolijk van als je meteen 700 euro moet betalen maar beter dan het dubbele.

Bij ons hebben ze toen gekeken of de chromosomen van ons wel bij elkaar paste. Dat was voor ons het belangrijkste.
    En ze hebben bepaalde waarde in mijn bloed nagekeken.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met jullie verlies en hoop dat jullie snel een plakbeebje zullen hebben.

Ohh bij ons was uit eindelijk alles goed. Ik had verklevingen in mijn bm en daarom kwam het kindje af. ( wel pas bij 14wk.)
    Misschien dat ze die toch kunnen nakijken op afwijkingen.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook volledig vergoed. Zelfs geen eigen risico. Hangt helemaal af van de code die de gyn eraan hangt.

12. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    ik en me man samen 500 euro betaald..rest vergoed gekregen..was toen eigenrisico 250 nu is het 360...

13. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    trouwens de dokter stuurde ons..

14. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Chromosomen onderzoek wordt geloof ik vergoed vanuit de basisverzekering. Dus wel eigen risico, maar de rest wordt vergoed.

Mijn vriend heeft vanwege de icsi ook chromosomenonderzoek gehad en dat is ewoon vergoed. Eigen risico wee ik niet omdat hij dat altijd in februari al kwijt is.

15. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hier is t ook gewoon vergoed. Of t me mn eigen risico heeft gekost geen idee, maar vast wel. Alleen was ik die toch al kwijt i.v.m de icsi behandelingen medicatie's etc. Ik heb alleen een basis zorgverzekering...

Deel Deze Pagina