Ervaring IVF en endometriose cysten?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Snoepjes, Jan 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Wij zitten momenteel in de 4e IUI poging dus het is nog niet zover, maar we komen na 6 pogingen zeer waarschijnlijk terecht bij IVF.

Ik heb endometriose en dit zit voornamelijk in en op mijn beide eierstokken, als cysten. Nu heb ik begrepen van de artsen dat er dus vanwege die cysten best nog een hoop haken en ogen aan zitten. Ze zijn bang dat ze tijdens de punctie de cysten aanprikken waardoor er een grotere kans op bloedingen/infecties is.

Ik zal dus tegen die tijd eerst een bepaald medicijn moeten gaan gebruiken (geen idee wat?) om de endometriose wat terug te dringen omdat het door de hoge dosis hormonen weer mee kan gaan groeien.. en zal preventief antibiotica moeten slikken.

Ik was benieuwd of er hier dames zijn die dit ook hebben meegemaakt, en hoe is dit verlopen? Heeft er iemand ervaring mee? Ik hoop natuurlijk nog heel héél erg dat het in deze 3 iui's nog gaat lukken, maar ben me vast wat aan het inlezen..

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ja ik. Ook endometriose cysten en in een ivf traject. Mijn zkh heeft het daar eigenlijk nooit over gehad, vonden ze geen probleem. Tijdens de stimulering groeiden de cystes inderdaad en deze hebben ze tijdens de punctie leeg gezogen. Niet dat het veel helpt, na een tijdje zit het weer gevuld met bloed. Ik kan me niet herinneren dat ik iets tegen een mogelijke infectie heb gekregen. En ook niets om eerst de endometriose te onderdrukken. Het beleid/doel was zsm zwanger worden zodat de endometriose op die manier onderdrukt wordt. Ik was gelukkig snel zwanger. Over een maandje starten we weer met een traject.
    (Overigens denk ik dat je kansen veel groter zijn bij ivf dan bij iui. Bij mij werd dat ook direct afgeraden en overgeslagen.)

Snoepjes likes this.
  3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Bedankt voor je heldere uitleg! Fijn dat het toen zo snel lukte. Frappant dat het zo per ziekenhuis/kliniek zo ontzettend verschild..

Share This Page