Echo bij 8 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wens3, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hoihoi,

Ik heb a.s. vrijdag al een echo, met krapaan 8 weken.
    Is er dan al wat te zien?
    En... kan een echo al uitwendig dan?
    Ik vind het zelf zo vroeg, ik vraag me af of ze niet een fout hebben gemaakt met het inplannen.

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo,

Ik had een echo met 8 wkn 2d en het is ongelofelijk wat er dan al te zien is! Hartje dat klopt, begin van aanleg van armpjes en beentjes, hoofdje/rompje... Bij mij was-ie toen 16 mm groot.

Veel plezier!

Neeke

3. cinnemie

cinnemie Lid

6 aug 2007
    12
    0
    0
    Hoi wens3,
    Ik had mijn eerste echo bij 7 weken en 3 dagen. Die echo gebeurde inwendig. Er was een heel klein vruchtje van 12mm te zien, en een piepklein flikkerlichtje -> het kloppende hartje. :D

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik heb een echo van 8wk en 2 dg in mijn album staan, is eigenlijk alleen nog maar een vlekje als je het zo ziet. Echo was bij mij inwendig want dan was het duidelijker, uitwendig kon ook zeiden ze.

5. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ok, bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik denk dat ik de afspraak maar laat staan (zat te denken om hem te verzetten),en als er niet veel te zien is, vraag ik wel om een nieuwe afspraak ipv inwendig (lijkt me niet zo geweldig)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb ook een echo gehad met 8 wk en me uk was toen al 1,5 cm en je ziet echt al een minimensje in je. de beentjes kon ik niet echt waarnemen maar de armpjes/stompjes al wel. ook klopte het hartje al en ik vond het heel duidelijk.

7. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ik heb een uitwendige echo gehad met 8 weken, wel met een volle blaas want dan konden ze het beter zien.
    Succes

Groetjes Jessie33

8. Silvia83

Silvia83 Lid

15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Ik heb met 10w1d een inwendige echo gehad, mijn echoscopist zei dat een uitwendige echo pas goed te zien is met 13 weken, bij slanke vrouwen met 11 weken.

Een inwendige echo is echt niet erg hoor. Ze komt met een mega staaf maar die gaat er helemaal niet diep in! Misschien een vinger diep? Echt nioet dieper!
    En ik kreeg een handdoek om zodat ik niet naakt lag. Nee, ik keek er tegen op maar het viel reuze mee!

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij hebben een echo gehad met 8 weken en 6 dagen , je ziet er al best veel op en een kloppend hartje :d
    zie album :)

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor inwendig hoef je het echt niet te laten meid. Dat valt echt reuze mee. Vooral als je dan op het scherm je eigen frummeltje ziet. Met een kloppend hartje, dan denk je verder echt nergens meer aan!

11. cinnemie

cinnemie Lid

6 aug 2007
    12
    0
    0
    Inderdaad, die inwendige echo valt reuze mee! Ik heb hem al 2x moeten laten doen. De eerste keer bij 7 weken en 4 dagen, en de 2e keer bij 13 weken. Volgens de dokter kon bij 13 weken al een uitwendige maar was die nog niet duidelijk genoeg voor nekplooimeting.
    Bereid wel je man goed voor, die van mij vond het maar iets raars, zo'n staaf... :oops:

12. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    En m'n 2 andere kindjes gaan ook mee......

13. Konijntje

Konijntje Lid

14 jun 2007
    17
    0
    0
    Omgeving Schagen
    :D Hoi, allereerst gefeliciteerd natuurlijk

Vanochtend heb ik zelf een inwemdige echo laten maken. Totaal niet onprettig je voelt er niets van. En wij hadden een heerlijk beeld een kloppend hartje en ook nog eventjes gehoord en 1.5 cm van kop tot kont gemeten helemaal geweldig. Hoofdje rompje en armpjes en beentjes in de maak. Dus ik zou de afspraak zeker laten staan !

Groetjes Konijntje

14. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Maar krijg je dan later ook nog een echo?

15. Konijntje

Konijntje Lid

14 jun 2007
    17
    0
    0
    Omgeving Schagen
    Oei dat weet ik niet. Misschien dat dat ook wel van je verzekering afhangt.
    En anders zou ik ze gewoon opbellen hoe het zit en dan weet je waar je aan toe bent. En anders de verzekering en degene die bij jou de echo gaat doen dan weet je het helemaal zeker. ;)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zou persoonlijk geen kinderen meenemen bij zo'n vroege echo. Ik moet er niet aan denken om een inwendige echo te krijgen met kids erbij. En zo'n rijstekorrel zegt ze ook niet zo veel. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Er zijn vast genoeg anderen die het juist heel speciaal vinden met hun kids erbij.

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Het is ook meer omdat ik anders een smoes moet bedenken voor een oppas... ;) Niemand weet nog van de zw.s.

18. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Nou de echo was gewoon uitwendig.
    En ze kwamen op slechts 7 weken uit. Dus minder dan ik zelf denk!

19. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Fijn, een goede echo! Als ik naar je cycli kijk dan kan er makkelijk een week verschil in zitten toch?

Nog gefeliciteerd!

20. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Hoiii ik had dat ook... bij de echo waarvan ik dacht dat ik 8 weken en 4 dagen was, bleek ik maar 7 weken en 4 dagen te zijn... 20 aug krijgen we weer een echo en ik hoop dat ons kleintje gewoon goed gegroeid is!

Hadden ze er bij jou nog iets bijgezegd dat je een week korter was dan je dacht?

Groetjes Jollie

Deel Deze Pagina