guo ivm te klein hoofd

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by tifa, Jul 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen week ben ik voor de 20 weken echo geweest.
    Alles was goed gelukkig alleen het hoofdje was 2% te klein. Ook de kleine hersenen waren wat te klein.
    hij zei dat het kan dat ik een paar dagen later uitgerekend ben en dus wat te vroeg op de 20 weken echo was. Omdat ik lang niet ongesteld werd was de uitgerekende datum ook moeilijk te bepalen.
    nu ben ik door gestuurd naar het ziekenhuis voor een guo.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Is het hoofdje later weer op schema gegroeid of altijd klein gebleven?
    wat kan ik verwachten? En moet ik me hierover zorgen maken?

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hadden 3 kindjes met te kleine hoofdjes.
    De eerste zullen we nooit weten, maar bij de geboorte had hij ook een klein hoofdje.
    Bij 2 van de 3 kinderen was er niets aan de hand en bij onze jongste dochter bleken haar schedelnaden te vroeg gesloten te zijn.
    waar we na de geboorte achter kwamen.zij heeft het syndroom van muenke.
    Maar vaak zie je dan geloof ik eer een groot hoofd

Te kleine kleine hersenen heb ik geen ervaring mee.

Sterkte ermee en hopelijk goed nieuws

3. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben vanaf 20 wk ook naar het zkh geweest voor wekelijkse guo's ...onze jongen was te klein, en ik volgens mij was het eerst zijn hoofdje dat iets te klein was in vergelijking met de rest. Overigens niets gehoord over de kleine hersenen, maar een aantal weken later was zn hoofdje goed en ging het weer om zn beentjes en armpjes, later weer het buikje.. en werd er door elke gyn wel wat anders gezegd.
    Uiteindelijk heb ik een klein/licht mannetje op de wereld gezet , maar kerngezond! (en alles gewoon op maat ;))
    Natuurlijk maak je je zorgen, maar het kan allemaal nog veranderen, je kindje is nog volop in de groei... en hoewel dokters heel veel kunnen zien en weten...zij hebben het ook niet altijd aan het juiste eind ..
    Komt vast goed! sterkte!

4. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik hoop inderdaad ook dat het weer bij trekt!

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Een kindje groeit 'schoksgewijs'. Dus bij de volgende echo kan het helemaal bijgetrokken zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Succes!

Share This Page