Ik had met precies 7 weken een echo en mn meisje zat helemaal in een hoekje van de vruchtzak geplakt. In de eerste instantie kon de gyn ook gewoon geen vruchtje vinden, alleen de vruchtzak. Pas na flink wroeten en porren kwam ze met hartslag en al te voorschijn. Ze was gewoon zo groot als ze moest zijn (bijna 1 cm geloof ik). Het kan echt wel dat je boontje zich gewoon goed heeft verstopt. Als je baarmoeder dan ook nog eens ongunstig ligt voor de echostaaf lijkt het me helemaal niet raar dat je het nu nog niet ziet. Ik ga voor je duimen!!
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden! Ik ben er nog niet gerust op, maar goed, ieder positief verhaal is er 1 en ik hoop dat ik volgende week me bij de positieve verhalen mag toevoegen.
Mamabri, in het begin van mijn zwangerschap was ik een enorme paniekvogel (nu nog wel). Uit pure ellende ben ik met 5+6 voor en echo gestuurd. Helemaal niks te zien. Nog geen vruchtzakje. Volgens de ervaren echoscopiste was het een beginnende miskraam. Mocht eventueel een kleine week later met 6+4 nog een keer maar verloskundige radde dat af. Heb haar raad opgevolgd en ben pas met 8+5 weer gegaan. Toen 1 dag achter. Vandaag termijnecho met 11+5. Vooruitgezet naar 12+1 (wat technisch niet kan want nog geen ovulatie en geen conceptie). Wat ik ermee wil zeggen, houd moed tot het tegendeel is bewezen.
Ja was ook echt even zoeken en ineens zagen we een vruchtje met hartje. Als we er 2 min eerder mee gestopt waren hadden we ook in onzekerheid gezeten. Om dan te bedenken dat 6 dagen later het al zo gegroeid was en niet te missen.. Komt vast goed , wel een tipje niet meer testen zegt echt helemaal niks!! Succes en sterkte en blijf je even volgen...!
Hallo dames, Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad. Na het berekenen (aan de hand van mijn laatste ongesteldheid) dachten ze eigenlijk dat ik 7 weken en 3 dagen zou zijn. Ikzelf had wel het idee dat ik korter zwanger zou zijn omdat ik denk ik mijn innesteling heb opgemerkt en die viel later dan anders het geval zou zijn geweest. Het viel toch enorm tegen dat er op de echo alleen een vruchtzakje te zien was en verder niets. Waarschijnlijk ben ik pas 5 weken zwanger. De pech is dat ik tijdens de bevruchting de vijfde ziekte had. Nu weten we niet waardoor het komt dat ik korter zwanger ben.. latere bevruchting of verloopt de zwangerschap anders vanwege het virus? Heeft iemand hier ervaringen mee? Wij mogen met 7 weken en een paar dagen weer terug komen. Hopelijk kunnen we dan een vruchtje en een hartslagje vinden.
Spannend meis, maar uit de ervaringen van de andere dames hier lees ik dat hoop zeker niet onterecht is! Ik duim voor je, en hopelijk kun je wat afleiding vinden komende dagen. Sterkte!
Ik had dinsdag een echo Hoorde 6,5 te zijn was 6,1 Inwendig gekregen was best moeilijk ook Hem in beeld te krijgen maar een maal gevonden Zat er een vruchtje van 5,3 mm En een aktief hartje Ze wou niet eens uitwendig doen valt niks te zien Ik ben alleen 4dagen terug gezet Ma mijn ong was ook 4dagen eeder dus heel raar
He bah wat jammer joh dat er geen hartje te zien was. Ik zou poberen de moed er in te houden, lees vaak genoeg dat mensen met bloedverlies en een vroege echo zonder hartje een week kater ineens wéleen hartje zien op de echo. Dikke knuffel, hopelijk zit het allemaal goed en groeit het goed deze week!
Oohh ik schrok van je titel maar het kan nog alle kanten op dus! Ga er maar van uit als de gynaecoloog zegt dat het niet perse fout is, dat het niet perse fout is. Blijf duimen voor je!
Kan er zeker mee te maken hebben. Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, en bij mij vonden ze de vruchtjes op de eerste echo ook telkens nauwelijks. Zo'n baarmoeder ligt zeer ongunstig voor vroege echo's. Het was enkel omdat mijn gynaecoloog nooit opgaf, dat we iets zagen. Op de eerste echo bij mijn vorige zwangerschap was uiteindelijk geen hartje te zien en slechts een vaag vermoeden van vruchtje. Ik moest 2 bloednames doen met 48u tussen om te kijken of de zwangerschap goed evolueerde. Een weekje later zagen we dan vruchtje en hartslag heel duidelijk. Niet makkelijk, maar het beste advies is rustig af te wachten... (was ik ook nooit sterk in hoor)
Bij mijn eerste echo lag onze uk ook helemaal tegen de zijkant geplakt. Op de foto staat wel een streepje, maar eerlijk; ik zie het echt niet, zelfs geen stipje.. De arts zag het wel meteen, maar ik had het me ook voor kunnen stellen als zij er ook niets van had kunnen maken.. Ik hoop nog steeds keihard mee!
Hey Mamabri , Wat een spanning. Ik duim kei hard mee voor een goede echo , het is je van harte gegund !
ik heb as donderdag de echo, maar ik weet het gewoon niet hoor, ben enorm gespannen, hele dagen hoofdpijn Ik geloof er gewoon niet meer in In elk geval wel bedankt voor jullie lieve opbeurende woorden!
Die hoofdpijn kan natuurlijk ook van de zwangerschap komen! Ik had in het eerste trimester ook zoveel spanningshoofdpijn. Normaal is er echt wel wat stress voor nodig om mij koppijn te bezorgen, maar gedurende het hele eerste trimester had ik bij het minste of geringste dingetje dat misliep de hele dag hoofdpijn. Heel vervelend, want dan voel je je alleen nog maar meer gespannen. Vervelend die spanning ook en dan nog helemaal tot aan donderdag wachten, bah. Ik blijf voor je duimen!
Konden we maar even snel zelf checken of het allemaal goed gaat daarbinnen hè...... Het zijn slopende dagen zo. Wat mij een beetje hielp, of helpt soms is om gewoon te denken ' nu ben ik zwanger en dat ben ik tot het tegendeel bewezen is' en daarbij veel afleiding zoeken. Het is zo lastig om positief te blijven. En je gevoel wil ook niet alles zeggen, je hebt nu eenmaal meegemaakt dat de vorige keer niet goed ging en dat draag je bij je en kan je gevoel ook beïnvloeden..... Nou deze dag is weer bijna voorbij....dat is er weer eentje......
Kom nu dus net thuis van onze paar dagen weg, ligt er een brief op de mat van het ziekenhuis. Ze hebben de afspraak verzet. Ipv as donderdag, kan ik pas de dinsdag daarop terecht :x Moet ik nog langer in de zenuwen zitten....Bah, bah, bah!! Het enige voordeel is dan dat er dan toch echt wel wat te zien moet zijn, mocht het kindje er nog zitten. Verlies ook geen bloed of zo en heb ook nog gewoon kwaaltjes....Maar ik weet niet of dat nou zo heel veel zegt, eigenlijk.
He bah,ik zou bellen en je verhaal even uitleggen. Stress is ook echt niet goed en ze kunnen je toch even 5min laten spieken!
Ja, maar ik twijfel. Stel dat ik dan bijv dinsdag kan komen, dan zit er maar 5 dagen tussen de 2 echo's. Ik ben bang dat je dan misschien nog niets ziet? En dat het dan beter is om tot volgende week dinsdag te wachten. Want stel dat je dan nog niets ziet, weet ik zeker dat het gewoon niet goed is, anders twijfel ik misschien nog.... Volgende week dinsdag ben ik 8w5d. En dan moet er echt wel wat te zien zijn!