te veel echo's schadelijk voor baby?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door winnythepooh, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,Even in het kort. Ik woonde in Frankrijk en woon op dit moment in Nederland. Ik ben nog aan het uitzoeken voor mezelf of ik terug naar Frankrijk ga of dat ik in Nederland blijf, dat betekend dat ik dus in Nederland bij de verloskundige en in Frankrijk bij de verloskundige loop, dubbel op, nou heb ik in 12 weken tijd al 3 echo's gehad (afgelopen dinsdag de 3e) en moet vandaag eigenlijk in Frankrijk voor de (2e) maar wordt dan mijn 4e. Nou vraag ik mij dus af, is dit schadelijk voor de baby?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nee hoor is niet schadelijk

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

't Is niet schadelijk, alhoewel de geluidsgolven waarmee ze de echo maken wel vervelend (kunnen) zijn voor de kleine. Maar waarom doe je het zo dubbelop? Kunnen ze onderling de gegevens niet uitwisselen?

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor kan geen kwaad.
    Ennuh, als ik zou kunnen zou ik ook dubbel doen hoor!

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb weleens gelezen dat baby's het niet echt prettig vinden. Veel baby's liggen tijdens echo's ook met handen voor de oortjes en oogjes. Maar schadelijk is het niet en de voordelen wegen zeker op tegen de nadelen!

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou mijn vk zei dat teveel echos MOGELIJK schadelij waren maar met dat onderzoek zijn ze nog bezig.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik dacht ook dat het nog niet uitgesloten is dat echo's helemaal onschadelijk zijn.
    Maar zolang je niet iedere week een echo van een uur hebt, is er niets aan de hand hoor.

Ik heb er nu 5 gehad.

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mij is uitgelegd dat als ze te lang met dat apparaat op 1 plek blijven dat dan de temperatuur van de baby kan stijgen en dat dat niet goed is, maar verder maakte het niets uit.
    Dus ik ga met Maka123 mee ;)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

In de meeste landen krijgt je gewoon elke maand een echo, alleen in nl zijn we weer zo zuinig..
    Dus ik kan me niet voorstellen dat schadelijk zou zijn, tenzij ze heeeel lang dat ding op je buik houden.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben onder controle van de gyn geweest en ik kreeg elke vier weken een echo. Op het einde van de zwangerschap zelfs elke twee weken. Dus ik heb er heel wat gehad. Volgens mij kan een echo niet echt kwaad, je werkt niet met straling. Maar alles met mate natuurlijk, dus eventjes kijken en meer niet!

12. deesjuhhh

deesjuhhh Lid

3 nov 2008
    76
    0
    0
    rotterdam
    ik krijg vanwege mijn geschiedenis elke week tot twee weken een echo en ik denk niet dat de gyna dat zou doen als het schadelijk zou zijn

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lijkt mij ook dat het geen kwaad kan anders zouden ze het ook niet doen denk ik.

gr vruchtje

14. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Volgens mij ook niet schadelijk hoor. Wel heb ik eens ergens gelezen dat kinderen met veel echo's later links blijken te schrijven. Vond ik wel grappig om te lezen! Ben benieuwd bij je kindje straks!

15. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hey allemaal,

Super bedankt voor alle antwoorden, ik ben uiteindelijk niet gegaan naar de echo in Frankrijk. Ik had het nagevraagd bij de vk in Nederland en zij zei dat ze het antwoord niet weet omdat ze nog geen vrouwen hebben gevonden die die testen op hun willen laten doen (dus kijken wat resultaat is als ze dus heel vaak de echo laten doen) ze zei wel dat het kindje later last kan krijgen van ADHD als er te vaak een echo wordt gemaakt.

Groetjes

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Heb laatst van de VK gehoord dat er nog niet is bewezen dat heel veel echo´s voor een kindje schadelijk zijn.
    Ze weten dus nog niet zeker of het wel of geen kwaad kan.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb echt nog nooit gehoord dat een kindje ADHD van teveel echo's kan krijgen... Als dat zo was, zouden er niet zoveel echo's gemaakt worden, neem ik aan. En dan zou dat ook algemeen bekend zijn. Dan moet je tevens op die risico's gewezen worden, zeker mbt pretecho's. Ik vind het niet zo heel erg geloofwaardig, als ik eerlijk ben. :rolleyes:

Deel Deze Pagina