Vroegtijdige weeën/ dreigende vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb al vanaf 22 weken last van harde buiken. Met 28 weken ben ik opgenomen omdat ze overgingen in vroegtijdige weeën en heb een week in het ziekenhuis gelegen. Heb toen o.a. Indocid toegediend gekregen als zetpil. Moet nu wekelijks 2 x op controle, baarmoedermond is verkort naar 2 cm. maar zit nog wel dicht gelukkig.. Ze verwachten dat mn buik niet meer rustig wordt, als het zo door blijft gaan wordt ik waarsch. weer opgenomen en krijg dan weeenremmers via het infuus. Dit is vlgs mijn gyn de laatste optie dus we proberen dat zo lang mogelijk te rekken.. Het liefst totdat er pas ontlsuiting is. Ik heb allerlei lichamelijke onderzoeken gehad, ze kunnen geen oorzaak vinden.Maar, ik word er zo vreselijk onzeker van. Dit niet weten waar we aan toe zijn. Heb nu strikte rust vorogeschreven gekregen thuis, dus ik ben er ook continu mee bezig. En die extra zorgen zijn ook niet bevorderlijk natuurlijk. Maak me echt ongerust, en die harde buiken blijven ook maar komen. Gelukkig doet de baby het goed en ligt zelfs een weekje voor bijna..
    Even van me aftypen en ook wel benieuwd of er hier meiden zijn waarbij het alsnog goed kwam! En anders hoe jullie met soortgelijke situatie om gingen..

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Heb er geen ervaring mee.
    Wil je wel heel veel sterkte toewensen.
    Hopelijk blijft die kleine verlopig nog lekker in je buikje zitten. [-o<
    Sterkte meid!

Groetjes jetje

3. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hey meis,

jeetje wat een verhaal!
    Ik ga hard voor je duimen dat jullie kleintje rustig blijft zitten.
    Kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt.
    Rustig aan meis

knuf

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. hier een beetje hetzelfde verhaal. Veel harde buiken vanaf week 18, en ik heb de afgelopen week in het ziekenhuis gelegen met regelmatige harde buiken om de 3 minuten.

Gelukkig is mijn baarmoedermond amper ingekort. Aan het begin van de week zeiden ze dat ze het nog zouden remmen, maar de echo liet zien dat onze kleine ontzettend goed gegroeid is, (we hebben dus geen klein kindje) en toen werd er gezegd dat ze het kindje gewoon zouden laten komen. (ben ondertussen ook over de 34 weken grens heen)

Hier hebben ze aangegeven dat het afwachten is, het kan doorzetten, maar het kan ook gewoon afnemen zodat je tot 42 weken doorloopt. Verder heb ik nu regelmatig een extra echo om de baarmoedermond in de gaten te houden, en heb ik bedrust.

Overigens 2 collega's gehoord met een soortgelijk verhaal, en deze zijn allebei uiteindelijk pas na 40 weken bevallen.

In ieder geval heel veel sterkte!

Mijn voordeel is in ieder geval dat de harde buiken niet pijn doen. (bevallingspijn zeg maar) Ze zijn hooguit hinderlijk.

Deel Deze Pagina