Goede dag allemaal, Sinds ik ging menstrueren liep mijn cyclus al niet goed. Bleef bij mij regelmatig weg soms wel een half jaar. Mijn huisarts gaf altijd de schuld aan mijn pil, dus iedere keer weer een ander gehad. Tot ik stopte met de pil en zwanger wilden worden. Mijn menstruatie bleef weer weg en gingen eindelijk verder onderzoeken. Ik bleek PCOS te hebben waardoor inderdaad mijn menstruatie vaak weg bleef en dus ook mijn eisprong. Na een hele boel ziekenhuis bezoekjes en verschillende behandelingen te hebben gehad wilde het maar niet lukken. Na 3 jaar was het eindelijk gelukt en is uitgelopen op een miskraam waarnaar er nog 2 opvolgden. Mijn relatie is toen ook over gegaan. Mijn huidige vriend gelijk in het begin verteld dat zwanger worden voor mij moeilijk is. Toen wij er klaar voor waren was het zonder gekke poespas in 1 keer raak. Dit eindigde ook in een miskraam. Werd doorgestuurd naar een klinisch geneticus en kreeg te horen dat ik dus een gebalnceerde translocatie heb. Dit verklaard mijn vele miskramen. En kreeg te horen als het mag blijven zitten ik een hogere kans zou hebben op een ongezond kindje. Nu ben ik vandaag alweer 16.5 dagen zwanger. En heb afgelopen maandag een vruchtwaterpunctie laten doen. Nu 3 hele zware weken wachten. Ben vanaf dag 1 heel bang voor nog een miskraam. En nu de eerste 3 maanden voorbij zijn ben ik nog steeds heel bang. Nu omdat ik zo erg hoop dat mijn kindje gezond zal zijn. Wil niet weer teleurgesteld worden. Na zoveel miskramen en ziekenhuis ellende. Vraag mij af of er nog andere mensen zijn met een gebalanceerde translocatie en toch een gezond kindje hebben gekregen?
Geen ervaring mee, maar ik wil je alsnog wel feliciteren met deze zwangerschap! Tevens sterkte gewenst met het wachten op de uitslag...
Ik heb ook een gebalanceerde translocatie hier kwamen we pas achter toen bleek dat ons 4e kindje heel veel afwijkingen had. Met 20 weken een vlokkentest laten doen omdat een vruchtwaterpunctie niet meer mogelijk was omdat ze geen vruchtwater meer had. En daarna is ook ons bloed onderzocht. -miskraam - dochter met hartafwijking maar is verder gezond( begon als tweeling) - dochter gezond - miskraam -miskraam - zoon gezond( begon als tweeling) - dochter* met ongebalanceerde translocatie( begon als tweeling ) - miskraam Van de 8 zwangerschappen waarvan 3 begon als tweeling 3 "gezonde" kindjes gekregen. Dus het is zeker mogelijk om een gezond kindje te krijgen, wel is er een kans dat de gezonde kindjes drager zijn maar dat wil het ziekenhuis pas testen als ze 18 zijn en ze het zelf willen weten Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb ook een gebalanceerde translocatie (2:19) Ik heb drie miskramen gehad, allemaal vóór de 8 weken. Ik heb ook een gezonde zoon gekregen, maar ik weet niet of hij drager is. Op dit moment ben ik zwanger via pgd (embryoselectie) dus we weten zeker dat dit kindje deze translocatie niet heeft. Ik heb de translocatie geërfd van mijn vader. Die heeft twee gezonde kinderen gekregen. Dus het kan zeker wel! Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk binnenkort goed nieuws!
Mijn man is drager van een translocatie, ik heb 1x een miskraam, 1 gezond kind en 1 zwangerschap af moeten laten breken bij 15 weken doordat de baby ongebalanceerd was en dus zeer meervoudig gehandicapt zou zijn doordat hij teveel van de ene chromosoom had en te weinig van het ander. Die weken wachten is echt vreselijk! Waarom heb je geen vlokkentest bij 12 weken gedaan?