Eerste echo met 7 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nephthys, Dec 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Op 19 december heb ik mijn eerste echo; ik zit dan in week 7 van mijn zwangerschap. Deze is tot stand gekomen met behulp van een hormoonpomp.
    Ik vraag me af wat ik tijdens die echo kan verwachten; wat is er te zien/hoort er te zien te zijn etc.

Er is vast wel iemand met ervaring hier :)

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hoi,

Wat spannend he?
    Mijn echo was met exact 7 weken ivm IVF. Er was een prachtig boontje met hartslag te zien. Hartslag laten horen deden ze toen niet.
    Omdat alles er goed uit zag werd ik direct overgedragen aan de Vk.

Ik hoop dat je een prachtige echo hebt en lekker gebied van het boontje in je buik :D

3. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

Oct 31, 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee! Ik heb in de eerste week van januari waarschijnlijk mijn eerste echo (verloskundigenpraktijk moet nog even terug mailen :p) en ben dan ook 7 weken.

Ik heb wat op het internet rondgesnuffeld en zie vooral plaatjes van hele kleine 'boontjes' waar vaal nog niet echt een vorm van af te leiden is, soms zie je wel het verschil tussen hoofd-rompje. Bij sommige filmpjes op youtube zag ik het hartje, bij anderen lieten ze de hartslag heel even horen. Maar volgens mij kan het ook nog dat ze het hartje nog niet op beeld kunnen krijgen.

Vind jij het ook zo moeilijk om te wachten?:)

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, je ziet een klein boontje en bij mij was de hartslag wel te horen ook. Denk dat het misschien ook kwam doordatnlater bleek dat ik al 7.4 was.

5. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik heb een echo gehad met 7+6 weken!
    Hartje was goed te zien, en we hebben het zelfs gehoord.

Toch al duidelijk een 'vormpje' te zien! ;)

Kijk maar:

6. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Bij 7 weken zag ik een boontje (van 1 cm) met een kloppend hartje. Ik had het geluk dat ik wel het hartje kreeg te horen. Suuuuper leuk!

7. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

Oct 31, 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen en te zien zeg! Ik las zoveel over reacties van mensen die het onzin vonden om zo vroeg al een echo te doen, maar ik ben nu wel blij dat ik de keuze heb gemaakt om het wel te doen :)

8. Luzzzy

Luzzzy Lid

Oct 17, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg over 1,5 week eerste echo van tweede zwangerschap, bij mijn eerste had ik eerste echo met 7w6. Toen zagen we een klein garnaaltje, met een knipper lichtje, Hihihihi. Super leuk!!
    Ik weet nog hoe spannend ik de eerste echo vond, en nu lijkt het of ik het nu nog spannender vind, de tweede keer. Ik kan niet wachten,pfffff. Hihi

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,865
    3,500
    113
    Dit is die van mij me 7 weken. Je zit het kindje met het dooierzakje.

Attached Files:

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad bij 7+1....8mm groot en een duidelijk hartje te zien!

11. Joy13

Joy13 Bekend lid

Sep 21, 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik was met mijn eerste echo 6.2 en bij mij was ook duidelijk t hartje te zien. Ik dacht dat ik iets verder was en bij de 2e echo 2 weken later bleek dat ook zo te zijn hihi ik was 8.5 vind de eerste echo toch iets heel speciaals geniet ervan!!!

12. dido84

dido84 Actief lid

Nov 22, 2013
    180
    0
    0
    Ik heb met precies 6 weken een echo gehad en je zag alleen ern boontje met daarin een knipperlichtje kon t hartje super goed zien geweldig

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Het ligt ook een beetje aan het aparatuur.
    Bij mijn tweede met 7 weken een vroege echo gehad en meteen een kloppend hartje gespot.
    Bij de 3e bleek ik 1 week korter te zijn en was het lastig te zien.
    Bij de 4e bleek ik wederom weer korter (bleek achteraf maar 2 dagen), maar was moeilijk te zien of het hartje klopte.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meiden, jullie zijn schatten! Bedankt voor alle reacties. Dit voelt goed :)

Ik kan dus een hartje verwachten (te zien of horen, afhankelijk van hoe ver ik ben).

Bedankt ook voor de foto's; nu ben ik beter voorbereid!

15. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier zag je een boontje met ernaast een dooierzakje. En het hartje kon je zien kloppen.

16. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik heb vandaag 1e echo gehad (ivm een bloeding)... Ik dacht zelf 6w1d te zijn, maar de apparatuur zei 6w3d.

Prachtig hartslagje en mooie embryo (als we goed kijken op de echo, zien we zelfs de 'stompjes' voor handen & voeten al). Hebben geen hartslag gehoord. Misschien zal dat aankomende echo (19e) wel gebeuren, omdat dit puur een echo was om te kijken of het nog wel goed zat.

17. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Of je het hartje krijgt te horen ligt niet aan hoe ver je bent. Sommige verloskundigen/gyn's laten het hartje niet horen bij 7 weken en sommige wel. Een vriendin van mij is 12 weken zwanger en heeft nog steeds niets gehoord. Ik bij de echo van 7 weken wel en daarna ook niet meer.

Share This Page