eerste echo misschien tweeling!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwebbel1984, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb vandaag de eerste echo gehad. Toen ik bij de vk kwam zei ze al dat ik eigenlijk een week te vroeg was maar haar collega had de afspraak gemaakt dus ja, ze zei dat ik mocht er niks te zien zijn volgende week gewoon maar moest terug komen. Nu maakte ze dan een inwendige echo en we zouden wel zien of er iets te zien was. Nu zag ze idd een kloppend hartje. Ik natuurlijk heel blij omdat ik vorige maand een mk heb gehad. Had ook niet verwacht zo snel zwanger te worden. Toen ze verder keek of alles goed was zei ze ojee. Het eerste wat ik zei was o nee haha was wel komisch. Toen zei ze ja en ik meteen weer nee. Maar er was idd nog iets te zien. Daarvan was nog geen kloppend hartje. Nu moet ik volgende week toch terug komen om te kijken of dat hartje ook is gaan kloppen of dat het niks word. Was wel erg schrikken natuurlijk. Ik vroeg nog hoe het dan zat en ze zei dat ik dan een dubbele eisprong gehad zou hebben. Heeft iemand dit ook mee gemaakt en dat het tweede hartje is gaan kloppen???
     
  2. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Nog nooit meegemaakt, maar ik duim voor een mooi kloppend hartje!
     
  3. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Dank je
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.065
    10.337
    113
    Wij hebben dit gehad. De eerste echo een leeg vruchtzakje waardoor we uitgingen van een miskraam. Tweede echo 4 dagen later een gevuld vruchtzakje. Weer een week later 2 embryotjes in 1 zakje, waarvan 1 met een hartje. 2 weken later werd gezien dat het een 1-eiige tweeling was met een gedeelde placenta. Slechts 1 van de twee had zich verder ontwikkeld. Ik werd toen op ruim 8 weken zwangerschap gezet (dat was erg onduidelijk, ik dacht toen eigenlijk al 10 weken te zijn). Dus met 6 weken 1 hartje, maar 2 embryo's, met 8 weken nog net een tweede vruchtje te zien, met 10 weken was er van nummer 2 niets meer te zien.
    Medisch gezien ben ik eigenlijk een beetje blij dat er maar eentje over is gebleven. Een zwangerschap is al een risico, een tweelingzwangerschap helemaal en als ze samen in een vruchtzak zitten en een placenta delen is het risico op complicaties wel erg groot. Maar emotioneel gezien had ik best graag een tweeling gewild. Dat dit de laatste zwangerschap gaat zijn lijkt wel duidelijk, en we hadden best 3 kinderen gewild. Maar de beslissing is door de natuur genomen en ik denk dat het prima is zo. Wel is het belangrijk om eerlijk te zijn over je emoties daaromtrent.
    Het is even heel spannend voor je, het zou natuurlijk leuk voor je zijn om een tweeling te krijgen, maar houd er rekening mee dat het nog even alle kanten op kan. Succes.
     
  5. babyzoe

    babyzoe Actief lid

    15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ik ben ook deze zwangerschap begonnen met een tweeling!Ik kreeg met zes weken een echo ivm eerdere mk en daar waren twee vruchtzakjes te zien en geen kloppend hartje!Moest een week later terugkomen, maar zag er niet veelbelovend uit daar de er met 6,5 wk wel een kloppend hartje had moeten zijn...Drie dagen later begon ik bloed te verliezen en die week duurde eeuwen!Ik kreeg een echo en had een vruchtje met een kloppend hartje en de ander was compleet verdwenen!Wel een week teruggezet maar ben nu dus wel alweer 30 weken zwanger van een van de tweeling!
     
  6. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hier ook niet mee gemaakt (Niet met een tweeling)
    maar wel met deze beeb... Was met 5 weken voor een inwendige echo, was alleen een vruchtzakje te zien.... Moest 2 weken wachten met 7 weken terug komen, en gelukkig was er toen een klein vruchtje met een kloppend hartje.
    Inmiddels 38 weken zwanger.

    Ik hoop voor je op een kloppend hartje!
    :)
     
  7. Derbi

    Derbi Niet meer actief

    Heel herkenbaar verhaal:D Al was ik niet tevroeg voor een echo. De vk zei opeens "oh" en wij allebei nee!! Maar gelijk daarna vonden we het fantastisch. Er was overigens wel hartactie bij beide vruchtjes, maar eentje was. moeilijk te zien omdat die achter de ander zit. Nu met bijna 15 weken en 7 echo's verder liggen ze mooi naast elkaar. Bij mij is het twee eiig. De minst risicovolle van meerlingzwangerschappen. Ik vind het vooruitzicht van twee kindjes echt geweldig, maar vind de zwangerschap niet zo leuk. Last van mn rug, bloedverlies, etc. Ik hoop voor jou dat die ander het ook gaat doen. Kan trouwens zijn dat als het twee eiig is, dat de tweede een paar dagen jonger is omdat je niet op exact hetzelfde moment twee eisprongen hebt! Dus ik heb eigenlijk wel goede hoop en hoop het echt voor je! Het is een dubbel wonder.
     
  8. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Het is zeker een wonder. Ben nu wel een beetje van de schrik bekomen. Gister dacht ik nog o nee niet twee en nu heb ik echt zoiets van ja laat dat andere hartje ook kloppen. Ik heb nu soms al last van m'n rug en ben soms zonder in te spannen kort ademig. Ik zit me wel af te vragen hoe we het in hemelsnaam moeten doen. Door het werk van mijn vriend is hij veel van huis dus sta er veel alleen voor. Gaat het passen in onze auto stationwagen met z'n 5e. Hoe kan ik nog boodschappen halen? Ik kan de fiets niet meer pakken met 3 kinderen. Allemaal vragen zonder antwoorden...
     
  9. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb iets soorgelijks gehad. Bij de echo van 7 weken leken er twee vruchtzakjes te zijn, maar maar 1 kloppend hartje. Drie weken later was er nog maar 1 vruchtzakje. Dit schijnt heel vaak te gebeuren. Ik zou me dus nog niet teveel verheugen op twee kindjes..
     
  10. Derbi

    Derbi Niet meer actief

    Dat zijn praktische dingen waar wel een oplossing voor komt. Er is een boekje "alles dubbel" staan naar mijn idee veel nuttige tips in. En inderdaad eerst even kijken hoe dit verder gaat.
     
  11. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    We wachten het ook wel af. Maar mocht het zo zijn dan is het zeker welkom. Ik verheug me nog nergens op. Ben gelukkig vrij nuchter in dit soort dingen. Zou het leuk vinden maar met 1 ben ik ook al erg gelukkig.
     
  12. Derbi

    Derbi Niet meer actief

    Ja precies, 1 kindje is al een wonder op zich als het allemaal goed gaat enzo. Twee is dubbel feest. Het scheelt dat onze oudste 7 is (van mn man) en dus al zelf kan fietsen,aankleden etc. maar eerst die echo maar afwachten, ben wel erg benieuwd nu! wanneer moet je weer?
     
  13. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ik had met 6,5 week een echo en bij beide klopte de hartjes. Wel heeft er altijd 2 dagen tussen hun gezeten, qua groei. En dat is best wel grappig want ik ben zwanger geworden dmv clomid. Op de echo was wel 1 eitje te zien en nog 1 die kleiner was. De gyn zei dat als de grootste springt dan verdwijnt die andere. Was bij ons dus niet het geval, beide eitjes waren bevrucht.

    Het kan zijn dat er bij jou een aantal dagen tussen zit met de bevruchting. Maar goed houd er rekening mee dat je eigenlijk een hele vroege echo hebt gehad en dat veel zwangerschappen beginnen als een tweeling. Alleen word dit vaak niet opgemerkt omdat de meeste vrouwen veel later hun eerste echo heeft.
     
    SvanderV vindt dit leuk.
  14. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    We wachten idd eerst de echo maar even af. Ik moet volgende week dinsdag weer terug komen. Normaal gesproken is bij mijn vk de eerste echo met 7 weken. Dat had ik ook bij mijn dochter. Het kan nu nog alle kanten opgaan maar zou het nu stiekem wel leuk vinden merk ik. Maar mocht het niet zo zijn tja dan is het niet anders en is het wel zo is er ook niks meer aan te veranderen.
     
  15. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ikzelf niet mee gemaakt, maar vrienden van ons wel...hun 3de kindje was een tweeling. Met 12 weken de 3de echo..(kloppende hartjes en alles was goed, 2 eiig) bleek dat 1tje was overleden....

    Ze is dus bevallen van een kindje...al bleef de hele zwangerschap spannend door bloedverlies iedere keer....
     

Deel Deze Pagina