Wat mag nou echt NIET meer....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmuh, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi dames,

wat mag je nu ECHT niet meer doen rond het einde van je zwangerschap, wat je normaal wel doet?
    Heel veel zitten tegen mij te zeuren dat ik bijv. Beter niet meer kan stofzuigen.:)
    Mijn moeder zat gisteren te klagen dat ik niet meer mag auto rijden...

Ik ben zwanger, en heb misschien een gigantische bolle buik maar dat houdt toch niet in dat ik al die dingen niet meer (mag) doen?
    :(

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Je ben niet ziek je ben zwangeren mag alles gewoon doen ik reed met 41 weken gewoon nog rond hoor

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja mag alles zolang je je goed voelt, ik deed ook nog alles

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Irritant he! Zo wil mn schoonvader steeds van alles voor me tillen. En dan heb ik het over een tasje met schone kleren van mn dochter. Brrrr.
    Soms echt super vervelend!

O ja in principe mag je een heleboel hoor als je het niet te bont maakt. En geen zware 10kg+ dingen tillen.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je moet gewoon doen wat je nog kan. Heb ook alles gedaan tot einde. Je merkt vanzelf wel wanneer het teveel is.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet iets doen, waar je lijf tegen protesteert ;)

Maar verder heb ik hier niet veel anders gedaan aan het eind. Behalve misschien iets meer rust momentjes pakken overdag. (handig met kleuter die na schooltijd energie vroeg)

Autorijden heb ik bij allebei tot de dag voor de bevalling gedaan. Met tillen wel voorzichtig, maar dat was omdat er een oud litteken onderhuids was gescheurd en daar een gevoelige plek was. Maar in nood kon in mijn 20-kilo kleuter nog wel tillen..

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Je lichaam geeft zelf wel aan wat wel en niet kan..

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je mag vrijwel alles..
    Wel gaat het 'je lichaam geeft het wel aan' idee niet helemaal op hoor, bij mij was het toen al te laat.
    Pas op met zware lichamelijke dingen, het mag allemaal maar beperk het en denk er niet te makkelijk over.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Achtbaan en bungeejumpen zou ik niet meer doen hihi, maar verder kun je zolang je lijf het trekt alles gewoon doen. De dag voor de weeen begonnen fietste ik nog 41+2. Geen probleem geweest.

10. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    ja mag niet meer lopen, niet meer zitten, niet meer naar de wc, niet meer douchen, niet meer bukken om je theetje te pakken... nee geintje toch!

je mag alles hoor! idd niet in n achtbaan whaaa maar zolang je geen bekkenproblemen hebt, een gescheurde vlies, gebroken water, weeen oid mag je alles!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb het sumoworstelen inmiddels opgegeven :D

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Kinderachtig hoor:p

Gewoon de normale dingen blijven doen. Je lijf geeft het zelf wel aan. Ik merkte dat ik op het einde geen lange stukken meer kon auto rijden. De concentratie was weg. Verder heb ik bij de eerste op de dag van de bevalling de ramen nog gewassen en bij de tweede, op de uitgerekende datum geboren, de kozijnen nog geverfd:)( kon niet wachten op manlief)

13. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Van profiteren!!! Hahaha.
    Mja, dat willen we nou ook weer niet. Maar zou af en toe, en zeker aan het eind, wel willen dat mijn man ietc overnam. Ik stofzuiger elke dag en vind dat toch zwaar.

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hahahaha ik wordt er gewoon knetter gek van,
    sinds 2 weken laat ik nu de boodschappen in de auto staan
    Doe weekelijks boodschappen... 1x in de week,
    de drinkflessen en pakken laat ik staan omdat iedereen er over loopt te zeuren..
    Manlief mijn ouders, etc

Ben zwanger ben niet ziek.........:)

15. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Alles wat je nog aan kan kun je best nog doen. Je lichaam geeft et wel aan. Ik vind het erg irritant dat sommige mensen mij willen vertellen wat wel en nit mag. Afgelopen vrijdag nog aan het uiteten geweest, hier hoorde ik van sommigen ook ga je nog uit eten? EUh ja?, ben wel zwanger, maar dat betekend niet dat ik niet kan eten :S

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Je mag gewoon alles doen wat je lichamelijk nog kunt hoor.
    Ik was 41 weken zwanger toen ik nog gewoon heerlijk in mijn auto rondreed. Het stofzuigen heb ik wel achterwegen gelaten vanaf de 26ste week, maar dat kwam omdat ik gigantisch pijn in mijn bekken en rug had, en het stofzuigen verergerde dat.
    Gewoon naar je lichaam luisteren, Die geeft wel aan wat wel of niet kan.

17. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Te zwaar tillen is echt slecht. Het vergroot de kans op latere baarmoeder verzakking. .
    Nee je bent niet ziek.. maar die stoerdoenerij altijd wordt ik ook een beetje moe van...
    Een kind dragen en baren is een hele prestatie en daarbij mag/moet je jezelf wel in acht nemen. . In het belang van jezelf maar ook dat van je kindje....

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Naar je lichaam luisteren wat wel en niet kan. Die geeft het wel aan.

Vorige week was er feest op het kdv van mijn dochter. Men was verbaasd dat ik er met 40 weken rond liep. Tja, ik kan niet heel veel meer maar een beetje rondwaggelen lukt nog wel en er even uit is ook wel lekker.

Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik vele malen fitter en deed ik alles nog tot de dag voordat ik werd ingeleid, incl. stofzuigen hoor. Als het gaat gaat het. Zo simpel is het.

Gewoon goed naar je zelf luisteren, dan kun je nog heel veel doen hoor. De een kan meer dan de ander.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Joh, als je je goed voelt bij een uurtje wandelen, gewoon doen. Als je het nog aan kan om het huis een goede poetsbeurt te geven, gewoon doen! Het verschilt van persoon tot persoon wat je wel en niet kan/mag (behalve zwaar tillen, extreem sporten enzo).
    Zo had mijn ene buurvrouw geen energie meer om naar haar werk te fietsten (5 min fietsen) na de 6e maand. Hoge bloeddruk enz. Mijn andere buurvrouw had ik de dag voor haar bevalling nog zien fietsen, even gauw de kinderen naar school brengen (5 km heen, 5 km terug).

Luister lekker naar je eigen lichaam en naar wat de verloskundige zegt. Enige tip die ik je wel wil meegeven: probeer wel een beetje uit te rusten de laatste weken, tijdens de bevalling en in de kraamtijd mag je nog genoeg doen ;)

Ow ja, ik lach me ook altijd dood wanneer er een hoogzwangere op een feestje komt ofzo en dat mensen dan roepen: jeetje, JIJ hier? Alsof we een hardloopwedstrijd gaan doen ofzo ipv een verjaardag waar je met je kont op een stoel zit whahaha :D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aan de ene kant zeg ik: vooral doen waar jij je goed bij voelt. Maar pas ook een beetje op met 'je lijf geeft het zelf wel aan'. Datis op zich wel zo, maar je lijf gaat pas protesteren als je te veel hebt gedaan. Vaak dus pas achteraf. Probeer dat dus een beetje voor te zijn.

Deel Deze Pagina