Wat eten jullie 's morgens?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lucia, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi dames,


    Sinds gisteren m'n eerste portie ochtendmisselijkheid. ;)
    De dokter zegt dat ik best iets kleins kan eten voor ik uit bed ga,maar brood ofzo krijg ik gewoon niet binnen. :(

    Wat doen of eten jullie dan?
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik at smorgens een droogbroodje maar dit ging met veel kokhalse en soms zelf met overgeven tot zijn gevolg. als ik het broodje echter binnen had voelde ik me wel meteen een stuk lekkerder
     
  3. lkm

    lkm Actief lid

    3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    in het begin dat ik moest gaan leren sochtends te eten omdat ik last heb van mn darmen nam ik vaak een kinderliga met een kopje thee
    nu kan ik niet meer zoneder mn broodje choco of mn evergreen :)
     
  4. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Een flesje actimel of een glas fruitontbijt.... Lekker vloeibaar en toch vulling!
     
  5. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mij lukt het niet voor 9 uur ! hoe dan ook !
    ik eet zsm op mijn werk zodra het ok gevoel er is anders word ik nog zieker ! sta nu wel elke dag half uurtje eerder op en wordt echt rustig wakker.. blijft moeilijk stond zelfs op mijn werk van de week voor de deur te kotsen ... gelukkig niemand gemerkt maar het moet niet gekker worden want zo kan ik het niet lang geheim houden....
     
  6. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hey hallo allemaal

    Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook vanalles geprobeerd.
    Een broodje, krekker, rijstwafel, beschuit ...enz!
    Niets hielp bij mij, het kwam er gewoon weer uit!

    Misschien dat ze bij jou wel helpen?


    succes
     
  7. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bij mijn schoonzus hielp het heel erg als ze een appel at wanneer ze misselijk werd en toen ging het weer over maar dat is meer voor in de middag volgens mij
     
  8. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik leef al weken op creamy crackers en een glas chocomel 's morgens. Bij mij helpt het als ik eerst eet ipv drink. Zodra ik ga als eerste drink gaat het mis..
     
  9. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik eet nu pas als ik echt honger krijg, anders word ik er alleen maar beroerder van. En een beetje fruit helpt goed, wat aardbeien en druiven bijv. Een bakje vanilleyoghurt ook. Of een paar hapjes ;)
     
  10. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zodra ik wakker werd een beker vanillevla. en dan ff blijven liggen. Dan onderweg naar het werk een appeltje.
    Op een bepaald moment (15vseken) hielp niets meer. heb toen 1x 3 naalden gehad bij de acupunctuur en was er van af!
     
  11. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mij was 't gewoon eerst een slokje water, dan kotsen en dan eten. Dat was het voor mij! Sterkte ermee!
     
  12. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    een pakje sultana bij de koffie op m'n werk om half 9. Eerder kreeg ik gewoon niks weg.

    Nu gaat het wel beter hoor, maar er zijn soms nog dagen...
     
  13. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi allemaal,
    Ik ben er nu na een aantal dagen misselijk en overgeven achter dat ik eerst iets moeten eten en dan pas wat moet gaan doen.
    Ik ben "verslaafd" aan craekers met kaas en komkommer. Daarbij neem ik dan wat vruchtenvla, en blijf ik nog even lekker op de bank hangen. Bij werkt dit tot nu toe goed.

    Groetjes Deborah.
     
  14. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik was dus iemand, die nimmer ontbijt nam sochtends, kreeg het niet weg, met de kleine op komst moest ik wel,...
    brood kreeg ik eerst niet weg, crackers ook niet echt, toen probeerde ik roggebrood met kaas, ik dacht 2 goede dingen tegelijk, maar nee ook dat kreeg ik niet weg.

    toen nam ik dus na de ogen te hebben geopend, musli met melk, en dat kreeg ik wel weg. (met vruchtjes en chocolade)
    en nu ik ontbijten gewendt ben, haha eet ik alles, ook voorgaande wat ik niet weg kreeg,..
    vooral brood met kaas, tomaat en komkommer mjammie

    was dus ff aanwennen
     
  15. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja normaal kreeg ik 's morgens altijd een boterhammetje weg,maar nu dus niet. :sad:


    Heb al een paar dingen geprobeerd te eten,maar ze komen er net zo vrolijk weer uit. :(
     
  16. Niet meer actief

    Ik ben tot 39 weken en 6 dagen zwangerschap elke ochtend misselijk geweest. Niets hielp, zoals in bed eten, kleine beetjes eten. Op een gegeven moment heb ik me er bij neer gelegd. Ik drink toen alleen appelsap tot het moment dat ik moest spugen (vaak een uurtje nadat ik opgestaan was) en dan pas kon ik weer gaan eten, en dat kon van alles zijn. Het is nu heel erg wennen dat ik niet meer 's ochtends misselijk ben. Nu eet ik een krentenbol met kaas trouwens als ontbijt.

    Liefs, Tanya
     
  17. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik kan niet echt brood eten, ben er nu achter dat een kop thee met honing en daar wat volkoren kaakjes in dopen wel helpt.
    Dan kan ik een uur later of een paar uur later nog gewoon wat fruit of brood eten.

    Het nare gevoel blijft maar braken etc is er al een paar dagen niet meer bij met deze nieuwe remedie
     
  18. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    pff dat lijkt me verschrikkelijk zeg, zo lang misselijk,..
    ik ben in het begin hooguit 3 a 4 x een beetje misselijk geweest,
    en nog eigenlijk door eigen toedoen ook.... ik wist dat je sochtends geen sapjes moest nemen en deed het toch :)
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik at smorgens zowiezo niks. Nu ik zwanger ben pak ik smorgens een bakje magere yoghurt met cruslie. Toen ik ong 10 weken was was ik erg misselijk, heb dagen eigenlijk nix binnengekregen, alleen een beedje yoghurt, wat er ook steeds weer uitkwam. Toen een paar dagen in t ziekenhuis gelegen aan t infuus en heb tot nog toe nergens last meer van. Behalve dan van een buik die nu al in de weg gaat zitten! haha! :)
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    liga pap. Heerlijk! Eet t nog steeds.. :oops: Liga 2e stap verkruimelen, hete melk er over.. ff roeren en klaar. Jummie =P~
     

Deel Deze Pagina