Als je een test moest doen bij een eerste zwangerschap omdat je een verhoogd risico hebt. En de test komt met zeer goede resultaten terug. Moet je dan bij een tweede zwangerschap weer een test ondergaan?
Geen idee maar had bij me vorige zwangerschap wel suiker en nu moet ik dus met 24 weken weer dus probeer erg op suikers te letten heb zo geen zin weer steeds te prikken maar laatst ook een keer getest en kwam niets uit godzijdank nu nog met 24 weekjes
Yep! Helaas moet dat .. Ik ben zwanger van de 3e , en ivm te hoog bmi moet ik dit elke zwangerschap! Bij de eerste en tweede geen suiker gehad! En toch moet ik nu binnenkort weer! En ik heb zo"n hekel aan dat drankje.. Ga al bijna over mn nek als ik er aan denk haha! Maarja het is niet anders..
Dit is mijn vierde zwangerschap en heb altijd een iets hoger BMI gehad maar moet nu pas voor het eerst die test doen .... maar je BMI schijnt niet de hoofdreden te zijn ook al heb je een normale kan je alsnog zw.diabets hebben heb de test gister gedaan , was mierzoete zooi en ik werd alleen maar misselijker omdat ik nog niet gegeten had
Novy4 .. Te hoog bmi is heel vaak niet de reden van suiker! Maar toch ben ik ( en vele met een te hoog bmi) iedere keer weer de pineut met de test! Ik ben kraamverzorgende , en mij valt op dat 9 van de 10 vrouwen dit zwangerschaps suiker hebben vaak juist slanke en fitte vrouwen zijn. Maar ik moe(s)t toch elke keer die test alleen doen ivm bmi .. Ik ben vorige 2 keer echt heel naar geworden van het drankje. Mn maag ging draaien en mn hoofd ook, scheelde niet veel of ik had flauwgevallen! Dus ik zie er heel erg tegen op.. Maarja de vk wilt persé dat ik het ga doen , zelfs ondanks het feit dat er vorige keren niets aan de hand was ..
Vrouwen met een hoog BMI hebben bewezen meer kans op zwangerschapsdiabetes, Elise. Dat is een feit. Maar omdraaien moet je het natuurlijk niet. Het is niet zo dat alle vrouwen met een hoog BMI zwangerschapsdiabetes hebben en het is ook niet zo dat slanke vrouwen het niet kunnen hebben. Maar vanwege die verhoogde kans heb ik vaker gehoord dat verloskundigen vrouwen met een hoog BMI standaard laten onderzoeken. Andere reden kan zijn als het kindje wat groter is dan gemiddeld. Dat was bij mij de reden (geen verhoogd BMI) en helaas afwijkende waarden geconstateerd. Was met een dieet gelukkig al opgelost! Maar een eventuele volgende zwangerschap zal ik sowieso weer moeten testen...
Ik zeg ook niet dat het niet bewezen is of een feit jiska.. Ik vertel alleen dat ik uit mijn werkervaring van nu 6 jaar als kraamverzorgende véél meer slanke vrouwen met suiker ben tegen gekomen dan vrouwen met een te hoog bmi. Het is ook niet als aanval, het valt alleen op !
Nee dat heb ik dus ook met de omgeving. Plus ik zie het echt niet zitten om daar twee uur half kokhalzend te wachten met een baby