Hi dames, De verloskundige belt me net om een afspraak te maken voor de intake. Deze is gezet op volgende week dinsdag. Nu zei ze tegen me, dan doen we ook gelijk een echo, om de zwangerschap te bevestigen en om het hartje te zien kloppen. Huh? Met 5 weken al? Dat kan toch niet al zo vroeg?
Ah het kan dus wel, maar ik neem aan dat het niet heel waarschijnlijk is Spannend! Ik vind het geweldig allemaal. Geniet met volle teugen, haha!
5 weken is erg krap. Volgens de biologieboekjes begint het met 5 weken en een paar dagen te kloppen, maar veel echo-apparaten kunnen het dan nog niet zien (ligt een beetje aan de expertise van de VK en hoe oud het apparaat is). Dus... of je hebt gelukt (zeker als je misschien iets verder bent dan je denkt), of je moet nog even geduld oefenen... Spannend!
Nee, ik weet wanneer de eisprong was, dus ik weet ook hoe lang ik zwanger ben Dat is zeker weten 5 weken dan. Ik ga er niet vanuit dat we het hartje zien kloppen hoor. Maar iig wel de zwangerschap bevestigen
het harte gaat normaal idd kloppen met 5 weken en paar dagen. maar je hebt ook grote kans dat ze alleen verdikt slijmvlies zien.. eigelijk snap ik niet dat ze nu al een echo doen. ik heb vandaag gebeld en ik heb zelf gezegd na 7 weken omdat je dan zeker wat ziet en dus niet ongerust bent als ze niet echt iets zien. hopelijk zien ze bij jou straks wel iets!!!
Ik zie het wel, en als ik niks zie ga ik niet lopen stressen dat ik niks zie hoor. Weet zelf ook dat het veel te vroeg is. Denk dat zij zich vergist, dat ik al 7 weken ben ofzo. We zien het dinsdag wel
Nou, om precies te zijn: dan ben je dus max 5 weken zwanger en mogelijk ietsje korter, (innesteling kan daar invloed op hebben). Bij 5 weken een hartje is errug krap. Is je VK zich bewust dat je dus max 5 weken zwanger bent, of misschien een beetje in de bonen en denkt ze dat je langer zwanger bent en daarom nu al een echo plant? Mijn gyn gaf aan dat 7 weken een veilige termijn is om zeker te weten dat je hartactie is en zelfs dan gebeurt het wel dat het hartje toch nog niet klopt (en dat later dus wel doet).
Ik begrijp ook echt niet dat als er geen medische redenen zijn dat er al zo vroeg echo's gemaakt worden. Het geeft vaak een hoop onnodige stres wat echt niet goed is voor jezelf en de ontwikkeling van het kindje.
Helemaal mee eens Zafira! Ik heb hier op het forum al vaak tegen gepleit, maar die VK's willen maar niet naar me luisteren Hahahaha
Ik ga morgen even bellen, want ik denk dat ze zich vergist. Op mijn formulier heb ik toch echt 18 juli ingevuld als eerste dag van de laatste menstruatie. Over het hoofd gezien misschien. Op hun site staat namelijk ook 8 weken. Ik vind het niet erg, want dan kan mijn vriend ook mee
Ik had mijn eerste echo met 6 weken, toen zag je een mooi hartje kloppen maar nog wel langzaam, klopte dus nog maar net
Hier met 5w3d ver een echo gehad (ze dachten dat ik al 7 1/2 week was) en alleen ene vruchtzakje van 6mm te zien. Geen beeb en geen hartje. 3 weken later een mooie gezonde beeb van 2cm met hartje. Hier zeiden ze dat ik een MK aan het hebben was.Ik geloofde het niet.Dus laat je neit veel wijsmaken want het standaard antwoord van de gyn is meestal MK. Bereid je dus maar voor op alleen een vruchtzakje.Als je meer ziet is dat mooi meegenomen.
ik zou inderdaad de echo verzetten. Geeft alleen maar stress en als je met 8 weken alles goed ziet is er toch een stuk meer zekerheid dat het goed gaat. Vind al die vroege echo's echt waardeloos. Levert alleen maar stress op, extra kosten en vaak moet er nog vaker een echo gemaakt worden.
Nou, ik heb de VK even gesproken. Ze had zich niet vergist. Ze zei dat er na 5 weken en 3 dagen een kans is dat je het hartje kunt zien kloppen. Is dit niet zo, dan doen we met 8 weken nog een echo. Ik vind het prima hoor. Ik ga niet stressen dat er iets niet goed zit als we niks zien, want dat lijkt me vrij normaal met 5 weken. Als ik daardoor twee keer in mijn buik mag spieken, vind ik het best! Ik ben sowieso niet zo'n stresser. Alles komt goed.
Met 5 weken is er soms alleen nog maar verdikt slijmvlies of een ring te zien. Dus maak je geen zorgen als er verder niets is, het kan nog alle kanten op. Hier ook een echo met 5 weken ivm. ziekenhuisopname en toen is er alleen gezien dat er een grote kans was dat ik zwanger was. Test was wel heel duidelijk positief.
maar waarom wordt er dan een echo gemaakt als ie met grote kans met 8 weken nog eens over gedaan moet worden?? ( tuurlijk niet met een medische indicatie) Toch weer een extra medische handeling die mi overbodig is en zo de gezondheidszorg ook nog eens weer meer op kosten jaagt.
Ik weet het ook niet hoor. Ben nooit naar de VK geweest, dus het is voor mij ook allemaal nieuw. Dinsdag ga ik erheen en dan bespreek ik het allemaal wel. Wat ik niet wil, gebeurt ook niet. Ik kan ook aantonen dat ik zeker weten pas 5 weken en 1 dag zwanger ben (heb documentatie van ovulatie en klusmomenten). Maar iets zegt me dat ze toch wil kijken. Dan mag ze eerst uitleggen waarom dat niet met 8 weken kan, en hoeveel me dit extra gaat kosten. En wat mijn verzekering dat kost, interesseert me weinig. We betalen met z'n allen genoeg geld iedere maand, wat bijna niemand 'gebruikt' voor daadwerkelijke zorg. Dus, ik vind het wel best met ze
Nou, die kans is wel heeeeeel klein, dus gekke VK hoor! Wat betreft kosten: ja, hiermee lopen kosten op, en verzekeringen worden juist steeds duurder, omdat mensen WEL allerlei kosten maken, die door de verzekeringen niet gedekt kunnen worden. Daarom zijn we met z'n allen ook verzekerd, anders konden we de kosten beter zelf betalen, als de verzekeringen toch hoger waren dan de kosten die we maken.... Ik heb in januari een miskraam gehad en ik kan je zeggen dat we alleen met de ambulancerit (heftig bloedverlies) mijn verzekering dit jaar er al half uit hebben....