Hi allemaal, Even een vraagje. Vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad (uitwendig). Ik ben 5 weken en 1 dag zwanger. Het vruchtzakje was volgens de VK 0,44 cm bij 0,25 cm. Nu was ik even op internet aan het zoeken en ik kom bijv. deze tabel tegen van de grootte van het vruchtje (dus niet vruchtzakje). CRL table Als ik het goed begrijp moet het vruchtje met 6 weken de grootte hebben van wat nu mijn vruchtzakje is. Ik zie ook op andere echo's van 5 weken een meting van bijna een 1 cm tot meer dan 1 cm gedaan wordt op het vruchtzakje. Of maak ik me nu gek om niets?
Misschien ben je een paar dagen minder lang zwanger dan je denkt of heb je een late innesteling. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, vooral als de VK geen gekke dingen ziet. Over een paar weken krijg je een termijn echo en weet je echt hoe ver je bent!
Meid, in je andere topic is grotendeels ook al aangegeven dat je met 5 weken zwangerschap nog bijna niets ziet. Probeer rustig je volgende echo af te wachten die je termijn zal bepalen. Dit is dus wat ik ook al bedoelde in je vorige topic, al die stres die je nu krijgt of dat het wel goed zal zitten etc. Het is gewoon zo slecht voor je dat gepieker maar ook voor de ontwikkeling van het vruchtje. Wat betreft de grote, in dit termijn groeit het nog wel eens heel langzaam terwijl een aantal dagen later zomaar een groeispurt kan volgen. Er is dus echt niks over te zeggen. Succes met afwachten.
Dus je hebt een vruchtzakje van 4,5 mm groot? Lijkt me perfect goed. Mijne was met 5w5d ver 6mm doosnede. En zie mijn banner.Had met 5w5d ver dus ook geen beeb in beeld.
Er is n vuistregel dat het vruchtzakje per dag gemiddeld 1 mm groeit per dag vanaf 4 weken. Maar dit zijn gemiddelden en kunnen dus afwijken!! Met een vruchtzakje van bijna 5 mm zou je dus op een termijn van 4+5 zitten. Lijkt me prima als je 5 wkn zou moeten zijn! Hierbij geld namelijk ook dat n kleine afwijking in de meting kan zorgen voor n paar dgn verschil in zwangerschapsduur... Komt vast goed!
Hi, Ik ben gister geweest en ik ben 6 weken en bij ons was de dooierzak te zien en daarachter lag iets verscholen een stipje...verder was er ngo niet heel veel te zien...mijn HCG was boven de 7000...en dat was hartstikke zwanger...verder zag alles er volgende gyn perfect uit...het kan vandaag ineens een spurt nemen en dan is het veel groter.... Ik probeer van alles zoveel mogelijk te genieten...de kwaaltjes, de rommel in mn buik....ik zit op een roze wolk en geniet... Ik zit in de mmm en krijg nu iedere week een echo en natuurlijk brengt ook dat angst met zich mee maar de natuur laat zich niet sturen...en als ik hier lees van dames geniet de eerste 3 maanden van je geheimpje en van dit kleine geluk dan is dat denk ik het beste advies wat je kunt krijgen... En probeer je niet teveel te laten leiden door wat je leest op internet en de statistieken...het zijn maar gemiddelde en het zegt niets over jou als individu... Heel veel plezier meiden met de echo's en het genieten!! Liefs Pien