ik ben bang dat ik weer zwanger ben .. Ik vraag me af of iemand weet wat de risicos zijn en of dat het toch wel goed kan aflopen. maak me erg druk.
Misschien verstandig eerst te testen voordat je jezelf gek maakt. Het lijkt mij niet echt goed voor je lichaam aangezien het nog herstellende is. Hoeft niet gelijk te betekenen dat het mis zou gaan maar het zal wel veel van je lichaam vragen. Eerst testen, als ie positief is contact op nemen met de vk en gyn.
ja dat is het probleem zag net een licht streepje ben bang dat mijn ichaam dat niet aankan hopelijk hebben mensen hiermee ervaring?
Dan lijkt het me verstandig dat je morgen direct contact opneemt met je VK of gynaecoloog want de wond is gewoon nog erg vers en ook onderhuids. Zij weten er veel meer van dan wij hier.
Is een hele persoonlijke ervaring of je lichaam het wel of niet aan kan. Zou zeker morgen ochtend gelijk bellen met de vk of gyn. De keizersnede is nog erg vers.
Ja ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met je vk.. Ze zeggen niet voor niks een jaar.. Ik had pas na een half jaar het idee dat het echt goed genezen was.. Wil nog niet zeggen dat het sterk genoeg is om weer zo op spanning te staan.. Sterkte iig.
Ooh jeetje meid wat spannend! Ik heb er geen ervaring mee en ook niet met een keizersnede in het algemeen maar jeetje wat was je er snel bij zeg om nu weer zwanger te kunnen zijn na een buikoperatie te hebben gehad, want een keizersnede is toch een beste ingreep. Je lichaam heeft toch echt wel de tijd nodig om te herstellen na een bevalling en zeker als je wond nog zo vers is.
Poeh, t eerste wat ik dacht was, jij liever dan ik! Morgen meteen even je vk bellen. De gyn legde mij bij nacontrole uit dat binnen het jaar als een risico zwangerschap wordt gezien omdat de bm idd nog vrij zwak is op de plek van de wond.
Doe eerst een doortesten of het hcg wel oploopt. Het kan zomaar rest hcg zijn. Zo snel weer zwanger zijn lijkt me zeker niet verstandig... Het is niet eens hersteld daarbinnen... Toch beter opletten dan....
Mijn schoonzus was ook twee maanden na de keizersnee opnieuw zwanger en een vriendin van mij zat er vier maanden tussen. Beide hebben een gezonde baby gekregen
Ik dacht ook meteen aan rest hcg.. Maar gezien hoe kort het na een ks is zou ik toch contact opnemen met je huisarts voor een bloedtest om te zien of de hcg oploopt en zo ja wat te doen.. Succes!!
Dat zal best. Vind dit altijd zulke dooddoeners, sorry. Er zijn ook vast verhalen te vinden van mensen bij wie het niet goed is gegaan. Als het totaal geen probleem zou zijn en absoluut geen problemen op zou kunnen leveren, waarom krijg je dan altijd het dringende advies van artsen die ervoor gestudeerd hebben niet binnen een half jaar (sommige zeggen zelfs een jaar) na een keizersnee (wat een flinke buikoperatie is!) zwanger te worden. Zou dit voor de lol zijn? Of zou het toch met een andere gegronde reden te maken hebben? TS: kun je een foto plaatsen van je test? Kunnen we even meekijken. Indien het inderdaad x zo is, even contact opnemen met je gynaecoloog.
Het gaat ook meer om het risico van het scheuren van de wond in je bm, dat je baby gezond is staat daar los van
Ik zou ook zo snel mogelijk contact opnemen met je verloskundige/gynaecoloog. Mij is geadviseerd om een jaar niet zwanger te worden na de keizersnede. Wij hebben ons daar netjes aangehouden en ben nu 11 weken zwanger. Nu m'n baarmoeder weer begint te groeien voel ik soms wat gemene steken bij mijn litteken. De verloskundige zegt dat dit erbij hoort en ik me geen zorgen hoef te maken maar ik kan me voorstellen dat dit anders is als de wond nog niet volledig geheeld is...
Ik zeg niet dat het voor de lol is, maar ts is nu eenmaal zwanger en leek mij fijn voor haar om te weten dat het ook goed kan gaan inplaats van alleen negatieve verhalen
Nou ja negatieve verhalen... Het is gewoon een risico dat is een feit. Maar ik ben nu wel benieuwd of de testen überhaupt wel oplopen ...
Ik doelde op wat " be happy " schreef ( quote : Er zijn ook vast verhalen te vinden van mensen bij wie het niet goed is gegaan. ) Het advies om even de testen af te wachten en dan de gynaecoloog te bellen lijkt me goed advies. Ik belde net even met mijn schoonzus die heeft geen last gehad van de wond. Ze heeft hier wel een speciale zalf voor gekregen en er extra op moeten letten dat ze niet teveel aankwam de eerste vier maanden van de zwangerschap heeft ze zelfs een dieet gevolgd. (geen crash dieet ofzo maar niet snoepen, geen suiker in de thee ect) zodat er geen extra druk op de wond kwam te staan.
Ik testte na 8 weken ook positief. Dit is bij mij twee dagen later een miskraam geworden. 10 maanden na de ks was ik weer (bewust) zwanger en dit is goed gegaan. Wel veel spanning op de wond gehad maar gelukkig is alles intact gebleven.
Zou idd eerst even je testjes afwachten en je gyn bellen... Ik ben nu bijna 10 maanden verder na de ks en nog niet volledig hersteld,maar ik heb mijn 3e ks gehad is misschien ook weer anders,maar wel een risico denk als je weer zo snel zwanger bent na een ks