Eerste echo niets te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lorefien, 13 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Dag Dames,

Ik heb gisteren een eerste inwendige echo gekregen omwille van mijn eerste zwangerschap. Ik heb berekend dat ik gisteren 4weken en 2 dagen ver zou moeten zijn. HCG waarde ziet er goed uit maar gisteren was er dus helemaal niets te zien op de echo... De gynaecoloog verzekerde me dat dit normaal is omdat ik nog zooo pril zwanger ben. Maar waarom moest ik dan zo vroeg langskomen?

Zijn er nog dames die hier ervaring mee hebben?

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    Er is dan hooguit misschien een 'zwangerschapsring' (hele kleine vruchtzak) te zien, maar voor de rest nog niets idd. Geen idee waarom hij je zo vroeg wou zien? Wanneer is die afspraak ingepland? Had je een regelmatige cyclus? Ze rekenen vaak vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus bij een langere cyclus is dat al langer geleden en zou je dus zogenaamd verder zwanger zijn, maar niet echt dus, want eigenlijk moet je pas vanaf je eisprong rekenen.

3. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Ik heb een zeer regelmatige cyclus en eerste dag laatste maandstonden weet ik ook heel precies en was op 12 november. Na het positieve bloedonderzoek heb ik gewoon gebeld naar de gynaecoloog die dan voorstelde om gisteren meteen langs te komen. Had ik geweten dat dit eigenlijk nog veel te vroeg is om iets te zien had ik hier zeker iets van gezegd. Want nu zit ik natuurlijk helemaal in de stress dat er iets mis zou zijn. :(

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    En de gynaecoloog heeft verder ook niets gezegd over het doel van de afspraak? Het beeld wat je op de echo gezien hebt past echt bij je termijn hoor. Met vier weken zit er gewoon nog niks wat zichtbaar zou kunnen zijn, dus daar zou ik me geen zorgen om gaan maken.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Met 4 weken zie je niets. Hooguit verdikt slijmvlies. Met 5 weken zie je een zwangerschapsring en met 6 weken een dooierzakje, vruchtje met vaak een hartslag. Wat onlogisch dat de gyn nu al wou kijken, hier heb je niet veel aan :(

6. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Neen! Het is wel de eerste keer dat ik bij haar op afspraak kwam maar dat lijkt mij dan vooral een erg duur kennismakingsgesprek..

7. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!

Ze bleef ook enorm hard doorbomen over het feit dat er in dit stadium nog erg veel zwangerschappen eindigen in een miskraam dus dat ik best pas begin te hopen na de volgende echo die nu ingepland is op 5 januari.

Alhoewel ik natuurlijk weet dat er een kans bestaat dat het fout afloopt, was ik gewoon erg gelukkig dat het na 9 maanden proberen deze keer raak is. :oops:

8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij ook idd! Vreemd. Wanneer is je volgende afspraak? Zou er dan zeker even naar vragen. Het kost jou ook gewoon tijd om daarheen te gaan, voor niets eigenlijk :o:

9. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    5 januari is mijn volgende gesprek. En als ik hier zo lees op het forum lijkt mij dat inderdaad een betere termijn voor een echo.

zegenwens vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vond het al apart dat je zo vroeg naar de gyn moest (in je hcg topic).
    Met 4 weken zie je idd nog helemaal niks op de echo.
    De echo op 5 januari zal al een flink stuk duidelijker zijn :).

Deel Deze Pagina