Nou heb ik dus vorige week positief getest clearblue gaf 2-3 aan dan zou ik dus vijf weken zijn en twee dagen want mijn eerste ongesteldheidsdag was 2 okt. Ik had dus gebeld voor de gyn kon pas 1 dec maar ik heb dus wel medische indicatie diabetes dus ik dacht dat ik dan wel recht had op meer echo's of iets. Nu had ik vandaag weer gebeld of het eerder kon, maar dat kon dus niet Dit is de eerste keer ik ben gewoon hardstikke onzeker en dan zou ik dus pas met 8 weken en een paar dagen pas mijn eerste echo hebben. Wat denken jullie hiervan? Heb morgen wel een afspraak met mijn internist misschien dat zij wat kan doen..
had mijn eerste echo ook pas met 7w6d.. had wel al eerder intake bij gyn maar hij zei niet eerder echo te maken omdat ze dan niet genoeg zien.. tuurlijk zie je wel of het in de bm zit maar dat zegt nog niets.. dus zo gek is het niet meis!! geniet nou maar van je zw...
Het gros van de dames heeft pas rond 9 weken een eerste echo, vaak zelfs nog later. Alleen wanneer je bijv een geschiedenis hebt met veel miskramen, dan mag je evt wel eerder voor een echo. Maar dat geeft ook niet veel zekerheid hoor, wanneer je bijv nog geen kloppend hartje ziet op de echo... dan moet je vervolgens nog weer 2 weken in spanning zitten etc.
Ik geloof ook dat het vrij normaal is, zoals eerder gezegd, veel eerder heeft weinig zin. Ik denk dat je later in de zwangerschap wel meer echo's zal krijgen dan 'normaal'. Ik heb mijn eerste echo met 10+1 weken gehad.
Dit is heel normaal. Ik had echo met 7 weken en 4 dagen, dus ook bijna 8 weken. Onzekerheid blijft toch wel heel je zwangerschap. Elke echo of controle is spannend! Je zal waarschijnlijk meer in de gaten gehoudem worden door je diabetes. Nog even geduld hebben meid! En natuurlijk van harte met de zwangerschap!
een standaard termijn echo is rond de 10-12 weken en een vroege echo rond de 8 weken eerder is er toch niet veel te zien. Onzekerheid hou je toch heel de zwangerschap. Gefeliciteerd met de zwangerschap
Hier ook met 8 weken en 4 dagen de eerste echo. Volgens mij is dat zelfs nog vrij vroeg hoor, vaak lees ik dat een eerste echo pas rond week 10 wordt gepland.
allereerst van harte met je zw.schap!! als je in het verleden geen miskramen hebt gehad doen ze normaal de echo pas op zijn vroegst bij 10 weken dus je mag eigenlijk nog heel vroeg komen... wat de diabetes betreft zullen ze je tijdens de zw.schap nauwkeurig in de gaten houden maar als je erg onzeke bent kun je mss toch ff bellen met je vk en de situatie uitleggen...mss mag je toch eerder komen maar 8 + weken is in principe al erg vroeg hoor succes meid
zou je nog vroeger gaan heb je de kans nog niets te zien en geloof me dan zit je pas serieus in de stress...deze onzekere tijd hoort er gewoon bij...die hebben we bijna allemaal...ik had de echo met 10 weken
Mijn eerste echo beide keren pas na 10 weken. Groot voordeel: als alles goed is, krijg je zó een prachtig mooi kindje te zien. Dat laat dan niks te raden over, van zie ik het nou goed. Die heeeel vroege echo's zijn alleen duidelijk voor de deskundigen, als mama-in-spe vond ik een echo die wat later is veel mooier en duidelijker. Al snap ik wel waarom ze het bij vrouwen met veel miskramen of vruchtbaarheidsbehandelingen wel eerder doen hoor, en voor hen is iedere goede vroege echo vast net zo mooi als die 10-weken echo van mij. Je moet maar zo denken: het is nu 9 nov. Over 3 dagen komt Sinterklaas naar NL, en nog voordat hij weer weggaat heb jij je echo al. Ik hoop zo voor je dat het een pracht'surprise' voor je wordt!