Het klinkt misschien heel raar en vies maar zijn er hier ook vrouwen die op het einde lopen en bang zijn om daar de grote bootschap te doen? Ik ben zo bang om te persen. ik weet ook wel dat je het er niet zomaar uitperst met poepen maar ik durf gewoon niet. Zijn er nog meer lotgenoten die hun grote boodschap niet durven te doen? of zou je echt je vliezen kapot kunnen persen?
Hoi Fleur, Ik heb geen idee of dat "zomaar" kan gebeuren. Wel weet ik dat de houding die je op de wc hebt heel gunstig is om te bevallen. Ten eerste omdat je gewend bent om in die houding te persen, ten tweede omdat je baby dan niet over het hobbeltje van je ruggengraat heen hoeft en ten derde omdat de zwaartekracht meehelpt. Ik zou me geen zorgen maken. Als het komt dan komt het, toch? En kwaad kan het niet om in de wc pot geboren te worden. Niemand hoeft dat te weten behalve jij en je man,toch? Succes met je laatste loodjes! Maris
Ik denk niet dat jij de vliezen kapot kunt persen hoor. Als ze toevallig op het toilet breken, dan hadden ze anders ook wel gebroken.
Volgens mij kun je daardoor niet je vliezen breken hoor En áls ze toevallig breken, was dat idd zowiezo wel gebeurt.
Normaal ben ik er helemaal niet bang voor maar toevallig vandaag kreeg ik idd pijn bij het persen (in mijn vagina) zeg maar, was ook ff bang dat mijn vliezen zouden breken maar is niet gebeurd ...
Ik zou toch proberen om er niet angstig om te zijn, straks heb je verschrikkelijk last van verstoppingen en pijn in je buik. En de baby er in 1x uitpoepen, dat zou wel een hele makkelijke bevalling zijn Je babytje mag nu in principe komen, dus zo erg zou het toch ook niet zijn als je vliezen zouden breken (maar ik denk dat deze niet door persen op de wc kunnen breken).
Als je echt heel erg veel last hebt om je ontlasting kwijt te raken, kun je je huisarts even bellen en krijg je een poedertje wat de ontlasting zachter maakt zodat je weer normaal naar toilet kunt.
Hihi stel je voor! Dan zou dat in een eerder staduim ook kunnen gebeuren. Meissie lekker poepen als je moet hoor, vliezen breken niet zomaar en idd als ze breken dan was het de tijd! Zou idd makkelijk zijn als je zo *makkelijk* kon bevallen Ps, t blijft wel lekker zitten ondanks je ontsluiting he?