Hoi, Wij hadden gisteren EINDELIJK de echo, naar wij dachten 12 wk en 1 dag ver te zijn. (wat ooit begon met 13 week en 1 dag, maar waren al een week teruggezet). Gelukkig bleek bij de echo al heel snel dat er een kindje zat (!) en dat het heel erg bewoog, dat was duidelijk te zien. Dus ook een kloppend hartje, de mevrouw zei wel al snel '''maar hier kunnen we geen 12 weken van maken''. Nou ja, alles zat erop en eraan, 2 armen 2 benen 2 voeten... zij zag nog kaaklijn, oogholtes (konden wij echt niet zien) maar goed dat is haar werk. Ze zei wel dat het beeld wat onduidelijk was door hoe 't kindje lag en om het beter te zien zou ze vaginale echo moeten doen. Schrok ik wel van, met 12 weken had ik verwacht dat dat echt niet nodig zou zijn... met een stagiare erbij...ik had er niet zo'n zin in (had me er nog niet mentaal op voorbereid). Mijn man vroeg of dat echt noodzakelijk was, maar dat was niet zo. Ze kon het met deze beelden ook wel doen en alles leek goed, alleen dan zou het duidelijker zijn. Ik vroeg aan mijn man wat hij vond waarop de mevrouw meteen zei dat het mijn keus was aangezien ik lijdend voorwerp was (vond ik beetje bot, ik mag toch wel met mijn man overleggen, is toch ook zijn kindje?) Nou ja, aangezien alles goed was en dat vooral was wat we wilde weten, hebben we besloten die vaginale echo niet te doen. Conclusie, kindje met (zover nu te zien) alles erop en eraan, en zeer beweeglijk. Maar in plaats van 12+2 vandaag 10+5 zwanger. Beter wat minder lang dan gedacht dan dat er iets niet goed is toch? We hebben gister dus ook EINDELIJK (terwijl we 't zelf al ruim 7 weken weten) de ouders en mijn zus ingelicht en gaan de rest van de week verdere familie en vrienden op de hoogte stellen Mijn banner zal ik later aanpassen, daar heb ik nu geen tijd meer voor.
Gefeliciteerd met je goede echo!!! Heb zelf ook vaginale echo's gehad, nou was daar bij mij geen stagiaire bij, maar die had ik ook gewoon weggestuurd, daar heb je recht op als patiënt!
tja ik heb heb altijd zoiets van...ze zullen het toch op de een of andere manier moeten leren he! gefeliciteerd met de goede echo