Heey meiden, Wilde even mijn verhaal kwijt.. Want ben zo bang voor slecht nieuws. Ik ben vandaag 7 weken en 3 dagen zwanger. Vorige week heb ik een echo gehad en toen was ik een week terug gezet naar 6 weken, maar wel een kloppend hartje gehoord! Het vruchtje was klein, namelijk 26mm en dat verontruste mij al nu heb ik eergisteren tijdens een ontlasting ineens bloed verloren wat vermengd was met slijm. Dus niet puur bloed maar wel rood. Toen gelijk de vk gebeld en die moest kleven op de hoogte houden. Een paar uur later verloor ik meer bloed in de wc, maar nog steeds niet mega veel. Sindsdien geen bloed meer, alleen bruinverlies de hele dag door. Nu heb ik vandaag een echo in het ziekenhuis omdat hij bij mijn vk op vakantie is, maar ben wel super bang dat er wat mis is. Ik weet nou niet of ik krampen heb in m'n baarmoeder of mijn darmen, volgens mij zijn het mijn darmen, want heb ook diarree (ben nogal een stresskip en dat slaat gelijk op mij darmen) Zo bang, maar toch zegt mijn gevoel dat het goed zit.. Maar juist omdat het vruchtje zo klein was ben ik bang dat het niet groeit al hebben we wel een kloppend hartje gehoord... Ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.
Bij mijn eerste echo werd ik ook 5/6 dagen teruggezet tov mijn eigen berekening. Echo daarna terug gedraaid en nu zelfs vooruit gezet. Het is erg lastig meten die eerste weken. Hopelijk is je gevoel goed, sterkte iig!
Ik ben ook 1.5 week teruggezet met mijn 1e echo (van 8+5 naar 7), maar ik wist niet precies wanneer mijn eisprong was geweest omdat het door de pil heen is gebeurd. Ook geen bloedverlies gehad, dus niet helemaal t zelfde als bij jou, maar bij mij is t ukkie (gelukkig) gewoon goed gegroeid hoor. Ik had bij mijn 1e echo ook een kloppend hartje. En volgens mij valt het best mee met de grootte die gemeten is (als het idd 6wk is), bij mij was t met 7wk 94mm en een week kan al veel uitmaken hoor qua groei! Heel veel succes vanmiddag! Laat je weten hoe t is gegaan?
Dank jullie wel. Het is toch fijn om te horen dat het qua grootte van het vruchtje wel mee valt! Die onzekerheid is zo vreselijk, het bruinverlies houdt maar niet op. Niet dat het veel is, maar wel bij ieder toiletbezoek en een beetje in mijn onderbroek. Aan de andere kant natuurlijk wel heel blij dat het bloeden niet is doorgezet, want dan was ik wel heel ver van huis. De tijd gaat zo langzaam! Ik zit echt af te tellen. Mijn vriend hoeft nu nog maar een uurtje te werken en dan komt hij naar huis. Sorry dat ik zo in detail treed, maar ik merk dat ik het heel fijn vind om het van me af te schrijven. Onzekerheid is het ergste van allemaal, doe mij dan maar gewoon alle zwangerschapskwaaltjes bij elkaar + zekerheid dat het goed zit haha
Dit is trouwens mijn eerste echo. Heb ik verder geen verstand van, maar dat echo ventje zei dat het er goed uit zag..
Ik heb de echo gehad, en het was gegroeid tot 6,7mm.. geen kloppend hartje meer te vinden :'( Verdriet en ongeloof gaat er door ons heen. het is echt vreselijk.. het was zo'n mooie echo om te zien.. alleen een te klein vruchtje en geen hartje meer die klopt :'( Nu is het wachten op een miskraam. mijn baarmoedermond is nog helemaal gesloten dus waarschijnlijk komt het er niet vanzelf uit. volgende week vrijdag moet ik terug komen :'( Allemaal erg bedankt voor jullie reacties in ieder geval