Wie heeft er een idee Even kort mijn voorgeschiedenis. Voor mijn dochter 1 echte miskraam gehad en een voor de 4.5 weken. Mijn dochter is na 26 rondes mmm verwekt. Vorig jaar gestopt met de pil en ronde 12 bleek ik zwanger. Mijn rondes zijn zeer onregelmatig tussen de 14 en 92 dagen. Deze ronde begon 9 januari en 28,29 en 30 januari had ik positieve ovulatietesten voor het eerst dat ik dit gebruikte. 31 jan was het streepje er nog wel maar veel minder donker. 14 feb had ik een positieve zwangerschapstest. Gister een echo gehad en daar was een mooie vruchtzag met een mooi geellichaam op te zien. Alles zoals een zwangerschap van 5 weken en iets 😱. De verloskundige gaf aan dat ik of minder lang zwanger ben dan ik verwachte of dat het kindje een soort van pauze heeft gehad of dat het niet goed is en het een miskraam wordt. Ik mag de 10e pas weer voor een echo😭 Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?
Ja ik. Heb dit keer ook een vreemde cyclus gehad. Eerste echo, ik zou 6 weken zijn, maar er was helemaal niets te zien. Enkel verdikt baarmoederslijmvlies. 4 dagen later een echo, enkel een vruchtzak, met nog niets er in. 5 dagen later een mooie echo met vruchtje en kloppend hartje.
Yesss ik Heb zelf PCOS en ben spontaan zwanger geworden. Een verrassing. 4 december laatste menstruatie. Omdat ik niet goed weet hoe mijn cyclus loopt had ik geen idee hoever ik zou zijn toen ik een positieve test deed op 11 januari (ik dacht zelf 6 weken ong). Dokter doorverwezen naar verloskundige. Op 14 januari 1e echo. HELEMAAL NIKS TE ZIEN! alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Week later mocht ik terugkomen.. en daar zag ze een vruchtzakje met dooierzakje. Ze zei dat het er goed uitzag en dat ze me over 5 $) weken terug wilde zien. Ze gaf aan dat er van alles nog fout kon gaan, maar uiteindelijk op 18 februari een mooi gegroeide baby, met handjes en voetjes en een kloppend hartje gezien. Hopelijk komt het helemaal goed de 10e!
Bedankt voor jullie reactie dit geeft een beetje hoop. Bij ons was er een vruchtzakje en dooierzakje te zien.
Dit lijkt mij eigenlijk heel normaal, bij mij was er op 5w6d hetzelfde (vruchtzak en dooier) te zien... nu toch al 12w zwanger en alles gaat goed! Veel succes!
Ik heb ongeveer hetzelfde nu. Eerste dag, laatste menstruatie was 4 jan jl. Weet zeker dat ik op 16 jan mijn ei heb gehad (temperaturen + ovutesten). 29 en 30 jan licht positief getest. Pas op 6 feb vet positief getest. Afgelopen dinsdag 25 feb echo gehad. Volgens gyn was ik 7 wkn en 5 dgn (berekend vanaf 4 jan). Er was alleen vruchtzak, dooierzak en zwangerschapsring te zien. Volgens mijn berekening vanaf eisprong was ik tijdens echo 5 wkn en 5 dgn. Na meten van vruchtzak kwam gyn op ongeveer 6 wkn uit. Toch bleef (leerling) gyn erbij dat het een mk wordt want ze had veel meer moeten zien op de echo. A.s. don 6 mrt moet ik weer terug maar moet niet veel verwachten, zegt ze. Nu ik afgelopen aug een mk heb gehad met 23 wkn, vind ik het niet zo erg als ik nu een mk krijg. Liever nu, want ben lang geen 12 wkn. Maar stel als ik inderdaad vanaf eisprong 5 wkn en 5 dgn zwanger was, of volgens vruchtzak 6 wkn, dan is het toch te vroeg om al over een mk te beginnen lijkt mij???
rare gyn om nu al te zeggen dat het volgens haar zeker fout gaat. hier een echo gehad op 6 weken. (ik d8 6 weken te zijn) maar er was nog helemaal NIETS te zien. gyn zei enkel dat ik miss minder ver ben, ze zei niets over een MK! heb trouwens ook ergens gelezen dat na de bevruchting het "vruchtje" soms een pauze neemt. waardoor je dan ook minder ver kan zijn dan je daadwerkelijk bent. (weet niet of ik dit nu goed uitleg)
Zonnetje ik duim dat het bij mij ook goed komt. Ila dit is het verhaal wat ik ook hoorde ik duim dat je echo nu goed is en jullie kunnen gaan genieten. Ik kan mij het gevoel heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Moesch super dat ze zo reageren.
Raar zeggen dat het mis gaat! Ik ben ook een week minder verder dan ikzelf heb uitgerekend. 24 december laatste menstruatie, 10 januari positieve ovulatie test( smiley cb) en 17 januari had ik al een licht streepje op de kruidvattest. Ik kom om 3 oktober uit en de vk op 9 oktober. 18 maart me termijn echo en dan zullen we het weten. Vind het ook best raar namelijk. Hoop voor je dat het goed komt de 10e.
Ik zal ook voor je duimen Lautje! Ik weet uit ervaring dat de wonderen nog lang niet de wereld uit zijn.
Vandaag een echo gehad en alles was goed. Gelukkig gewoon minder ver dan ik dacht maar nu goed. Bedankt voor het mee denken
Ik had dat ook, 27 maart 2012 laatste ongi, 14 mei een posi test en toen met de echo was er nog niets te zien! Late ei gehad! Nu een kerngezonde dochter! Ik had trouwens een bloedtest laten doen omdat ik niet zo lang kon wachten!
Ik dacht zelf bij de eerste echo 9 weken zwanger te zijn. Echter bleek ik toen 7 weken zwanger. Ik schrok ook want dacht hee dat is misschien niet goed. Echter ik was net gestopt met de pil en had een cyclus van 6 weken ipv 4. Alles is nog steeds in orde. Dus je kan gewoon minder ver zijn.