Ik lees hier vaak dat sommigen al met 6 of 7 wkn een echo hebben gehad. Waarom al zo vroeg ik heb nml met 8 wkn pas de eerste afspraak bij de gyneacoloog. Ik zou ook graag wel eerder mijn eerste echo willen hebben ik voel me nml niet echt happy en ben elke keer bang dat er iets mis is, misschien nergens voor nodig maar zo voel ik me nou eenmaal. Kan iemand me misschien vertellen hoe ik eerder een echo kan laten maken? Als dat al kan.
ik heb er al twee gehad maar dat komt omdat we al een jaar bezig waren en net op het moment dat we de medische molen in zouden gaan werd ik zwanger. op zich zien ze niet veel..de eerste echo was bij 4 weken en zagen ze alleen een stipje. Vorige week zagen ze 2 kloppende hartjes maar dat was denk ik ook wel toeval! Het is heel moeilijk maar probeer je geduld te bewaren tot 8 weken..dan zien ze ook echt iets! Succes
Idd de mediche malle molen, of een vorige miskraam kunnen ervoor zorgen dat je eerder een echo kan krijgen. Of als je een bloeding hebt gehad. Maar toch word er liever gewacht tot 8 a 9 weken, want dan valt er echt al een klein wezentje te zien.
En is het dan ook zo dat de eerste echo na die 8/9 weken pas weer de 20 weken echo is? Ik vind daar zo'n lange tijd tussen zitten. Liefs Steffie
Ja dan is de eerste echo die je krijgt de 20 weken echo. Tenzij je een nekplooimeting laat doen die word rond de 12 a 13 weken meestal uitgevoerd. Wil je je kleintje vaker zien dan zou je een pretecho kunnen doen. Maar die zijn vaak weer mooier na de 20 weken. Erg vervelend ja, maar er zijn meiden die maar een echo krijgen in de gehele zwangerschap, dus het kan erger