Eerste echo, weinig follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sasje27, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje27

sasje27 Lid

11 nov 2013
    17
    0
    1
    Spijkenisse
    Vandaag de eerste echo gehad. Helaas maar 2 goed groeiende follikels aan de rechterkant. Aan de linkerkant 2 mini follikels. We hadden een andere arts dan mijn vaste arts. Voor de ICSI behandeling moest ik heel wat kg kwijt raken. Op een paar kg zou er niet gekeken worden. Na bijna 25kg. kwijt te zijn, kwam ik weer terug in het zh. De arts vond dat ik toch echt mijn BMI moest behalen, hiervoor moesten er nog 5kg. af. Dit was uiteindelijk ook gelukt, ondanks dit niet de afspraak was. Vandaag weer op de weegschaal en er zat weer bij. Zelf denk ik vocht vast te houden door de hormonen. De vervangende arts vond dat ze mij had moeten checken op mijn gewicht. Vervolgens 3 maanden op dat gewicht had moeten staan. Vrijdag heb ik een vervolg echo. Als er dan niet meer groeiende te zien zijn, dan word de poging gestaakt. Begrijpelijk, maar de vervangende arts vond ook dat ik dan eerst maar aan mijn bmi weer moest zien te komen, eer er weer een vervolg poging word ingepland. Ik hoop zo dat mijn eigen arts het hier niet mee eens is. We zijn nu al zo lang bezig om zwanger te worden. Wat achteraf overigens, aan mijn partner blijkt te liggen ipv mijn overgewicht. Het voelt momenteel erg oneerlijk.

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oh, wat naar. Ik ben ook bij elke poging een beetje aangekomen van de hormonen. Eerder twee kilo of misschien drie en nog binnen de grenzen van gezond gewicht, maar dan nog. Dat was er ook zo weer af bij het stoppen met medicatie. Ik hoop dat het snel op zijn pootjes terechtkomt. Dit klinkt inderdaad niet als een behulpzame arts.

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Jeetje meis,

Heb je eindelijk die 5 kilo er af, en dan dit :(
    Ik ben helaas ook te zwaar, maar daar is nooit moeilijk over gedaan..
    Ik heb er dan wel eerst zelf voor gekozen om niet meteen te beginnen met icsi maar om eerst nog wat af te vallen, mijn gyn zei al is het maar een paar kilo..
    Inmiddels ben ik nu 11 kilo kwijt, en ze is heel trots. Januarie ga ik starten met het traject en hoop dan nog wat kwijt te zijn.

Ik vind het wel heel knap van je hoor, 25 kilo ! Hoe heb jij dat gedaan, gewoon op je eten letten of een dieet?

Hoop dat je snel zwanger bent, zal duimen voor je dat deze poging niet gestaakt word.

Deel Deze Pagina