20 weken echo groei buikje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fipo, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me niet echt zorgen, maar ben toch even benieuwd. Bij de 20 weken echo was alles in orde en de groei liep ook op schema. Alleen was het buikje wat aan de kleine kant, het liep een week achter en kwam uit op P3-P10. Er is niks over gezegd en ik herinner me dat de groei over het algemeen zo'n 2 weken mag afwijken, maar ben toch benieuwd naar ervaringen of mensen die er meer vanaf weten. Alle andere metingen waren precies gemiddeld of liepen een paar dagen voor. Met name de beentjes liepen een week voor, maar heb wel eens gelezen dat dat de minste voorspeller is, en het buikje juist de grootste voorspeller.

Mijn andere 2 kindjes zijn met een normaal geboortegewicht geboren trouwens.

2. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hoi mijn kindje loopt al heel lang standaard een weekje achter eigenlijk. maar met 30 weken gingen ze het buikje opmeten en die liep toen 3 (!) weken achter. dat was erg schrikken en ze hadden het al over totale rust als dit niet zou veranderen.
    Gelukkig is het nu bijgesteld naar 1,5 week dus is het binnen de proporties ;) met 30 weken zat het kindje echt op de ondergrenslijn dus ik mocht er echt niet onder komen en nu zit ie net onder de gemiddeldelijn.
    komt vast goed joh! en 1 week is dus echt GEEN probleem!!!! met 3 weken verschil wordt het een ander verhaal.
    dan nog wordt mijn kindje niet groot, de eerste is geboren met +42 weken en woog 3200 gram dus ook niet zo gek veel voor die aantal weken ;) geen zorgen maken!

en idd, het buikje is het belangrijkste. denk omdat daar gewoon weg de meeste organen in zitten ;) krijg elke keer nu een groei echo.

Deel Deze Pagina