Ik heb net een afspraak gemaakt voor 16 mei, spannend!!! Ik ben dan tussen de 15 en 15,5 weken zwanger.. Nu lees ik soms dat het achteraf niet klopt. Is dat vaak zo? Ik neem toch aan dat ze het eerlijk zeggen als ze twijfelen? Mijn planning was om daarna lekker te gaan shoppen (roze of blauw dan dus), maar wat als je met de 20 weken echo te horen krijgt dat alles de verkeerde kleur heeft?
Nou ik zag volgens mij gister nog een topic van iemand die inderdaad bij de 20 weken echo opeens een jongen kreeg ipv een meisje Maar meestal zien ze het wel goed, bij mij ook, nog steeds een jongetje (volgens de echo's dan he). Maar lijkt me echt sterk als het een meisje is, beide keren zeiden ze na 1 seconde "duidelijk een jongen".
Ik ken het,ik ben net zo nieuwsgierig als jij en heb dezelfde vraag! Ik heb hem op 2 mei gezet en dan ben ik als het goed is precies 16 weken! Op 26 mei heb ik mijn 20 weken echo, dus dan pas kan ik zeggen of mijn echo op 2 mei het juiste geslacht voorspelde. Ik mag toch aannemen dat als de baby er goed voor ligt, ze toch wel een goede voorspelling kunnen geven!
Ja het moet al duidelijk te zien zijn (als de baby goed ligt), maar toch ga ik vragen of ze als ze twijfelt dat dan ook eerlijk wil zeggen. Straks heb ik een tas vol kleren die ik niet meer mag ruilen
Bij 16 weken pretecho geslachtsbepaling: EEN MEISJE....ohja....wacht...ehh...misschien een jongen...hmm...tja...je zou zeggen dat....hmmm...nee een meisje...maar wat is dat dan? Kom over 2 weken maar terug twee weken later was het duidelijk een jongen...maaar ikhou nog een slag om de arm
Met 14,4 weken 100% procent meisje en afgelopen maandag 20 weken echo gehad en nog steeds 100% meisje. Ik hoor ook vaak dat als het niet klopt achteraf de echoschopsite ook zegt dat ze het niet 100% zeker weet. Ik zou wel shoppen en de kassabonnetjes bewaren dan kun je het altijd wel omruilen voor een andere kleur.
Bij mij twee keer goed bij de 20 weken, maar mijn beste vriendin twee keer fout bij 16 weken. Dus tja het kan vriezen en dooien denk ik . Ik zou iig nog een paar weken wachten met losgaan op roze of blauw
Wij hadden afgelopen woensdag de pretecho (jongen) en dat was overduidelijk te zien. De echoscopiste zei dan ook: je mag van mij het kamertje blauw schilderen en als het niet klopt dan kom ik het oververven. En dat zeg ik bij meisjes nooit! Het schijnt dat soms in een vroeg stadium nog wordt aangegeven dat het een meisje is en dat het een jongen blijkt te zijn. Andersom komt minder vaak voor. tja, gewoon altijd een slag om de arm houden denk ik...(wij konden er niet omheen dat het een jongen is haha maar ik ben ook al bijna 19 weken nu..)
Met 15 weken is het soms te zien. Met 20 weken is er meer zekerheid maar 100% zekerheid heb je nooit. Het hangt er erg vanaf hoe je kindje ligt; op basis daarvan kunnen ze zeggen hoe zeker ze zijn.
Hier nu 3 keer gekeken met 16 weken 19 weken en 27 weken. Nu heb ik geen twijfel meer maar de 1e keer hield ik toch een beetje een slag om de arm toch zij ze 100% meisje bij ons. Ik vroeg ook als je enige twijfel heb zeg het eerlijk want dan hou ik daar rekening mee
Vaak staat er op websites van pretecho bureau's dat het mogelijk is vanaf 15 wkn maar dat ze het met 18 wkn vrijwel zeker goed kunnen zien. Ligt het kindje verkeerd (met 18 wkn) dan mag je nog een keer terug komen, zonder extra kosten! Wij zijn ook met 18 weken gegaan, 100% een meisje. Foto's waren ook overduidelijk. Heb ook foto's gezien van een vriendin, geslachtsbepaling met 16 wkn, en die waren een stuk onduidelijker.
Bij mij met 16 weken 100% zeker een meisje! Gisteren bleek het toch overduidelijk een jongen te zijn Het gaat dus niet altijd goed! We hebben er hard om kunnen lachen, maar ik zal nooit meer een extra echo inplannen voor de geslachtsbepaling
Hier 2 keer laten kijken en alle 2 keren klopte het... Dus als ik je was zou ik bij elke keer dat je echo krijg gewoon vragen of het een meisje is of een jongen.. Zo heb je geen onzekerheid.
Ik ga over drie weken ongeveer dan ben ik 15 weken en een paar dagen. Ik ga er vanuit dat als hij het niet zeker weet dat hij dat wel zegt. Ik geloof niet dat het bij 15 weken per se minder betrouwbaar is dan bij 20 weken. Maar fouten worden altijd wel gemaakt.
Wij hebben afgelopen 7 april de geslachtsecho gehad (16 weken en 2 dagen). Onze baby woog 179 gram. Overal lees ik dat de kindjes rond dit termijn lichter zijn, dus mogelijk ben ik iets verder dan dat. Bij de echo bleek 100% een jongen..!! erg duidelijk te zien... Die van ons zei dat ze enkel een geslacht uitspreekt als zij het echt zeker weet, anders zou ze niks zeggen..
Ik ik heb met 14 weken en met 20 en 21 weken een echo gehad. Alle 3 zeiden een meisje, dus daar gaan we nu maar vanuit!
Bij mij heeft de vk met 16,6 wkn gekeken, een echoscopiste bij een pretecho met 17,4 wkn en dan nog een echoscopiste die de 20 wkn echo deed en alledrie waren ze zeker van een meisje. Ik ga er dus wel vanuit dat het ook echt een meid is nu Bij mij tweede was het met 20 wkn trouwens een heel ander "beeld"
ik heb met 14 weken al de geslachtsbepaling gedaan, kon niet langer wachten hihi...maar het klopte precies hoor, terwijl het een meisje is en ze zeggen dat dat dan moeilijker te zien is
Bij mijn vorige zwangerschap tussen de 13 en 14 weken. Ze zei 100% een jongen en dat werd bij de 20 weken echo bevestigd. (En ik heb inderdaad een zoon gekregen )