goede avond dames ik ben vandaag naar de gyn geweest en ik kreeg te horen dat mijn moederkoek aan de voorkant ligt maar nog niet op de opening toen zei ze van ja nu maar hopen dat tie niet nog meer zakt dus ik zat thuis na te denken enzo en op internet te lezen als dat wel het geval wordt dan zou er een keizersneden komen hebben sommige vrouwen dit meegemaakt dat ze te horen krijgen dat tie aan de voorkant ligt en dat ze een keizersneden hebben gekregen gr keano11
De mijne ligt nog voor de uitgang. Hij was met 29 weken al iets opgeschoven. Met 34 weken kijken ze weer ligt hij er dan nog voor dan wordt het een keizersnede. Maar de gyn zei tegen mij dat het meestal wel goed komt. Dat de placenta dus omhoog kruipt.
Bij mij lag de placenta ook aan de voorzijde en laag, maar is bij mij gewoon goed mee omhoog gegroeid, ben ook normaal vaginaal bevallen.
Bij mn 1ste zwangerschap lag de placenta ook aan de voorzijde , ik heb wel een keizersnee gehad maar niet ivm de placenta maar omdat mn dochter in stuit lag anders had ik normaal kunnen bevallen.
Ik heb twee keer de placenta aan de voorzijde gehad en twee keer natuurlijk bevallen zonder pijnstilling (1e keur ziekenhuis: eigen keuze) en 2e keer thuis. Zolang de placenta de 'uitgang' niet blokkeert, is er niets aan de hand.
Bij mij lag die ook voor, met 34 weken lag die hoger, zodat ik op de natuurlijke manier ben bevallen. Verder nadeel bij mij was dat ik ons meissie pas bij 24 weken voor het eerst voelde.
Bij Julie had ik de placenta ook aan de voorkant en laag (dus vlakbij de baarmoedermond) liggen. Later in zwangerschap is de placenta toen vanzelf meer omhoog gekomen. Ik ben gewoon vaginaal bevallen. Het gebeurt heel vaak dat de placenta relatief vroeg in de zwangerschap vlakbij de uitgang ligt, maar dat 'ie later vanzelf omhoog komt. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken... Nu heb ik de placenta aan de achterzijde liggen, maar ook weer vlakbij de bm-mond. Zal wel goed komen
Hier hetzelfde, placenta lag ook aan de voorkant en laag, naarmate de zwangerschap vorderde is hij ook omhoog gegroeid. Uiteindelijk wel bevallen dmv een KS maar dat kwam omdat de kleine in stuit lag
bedankt voor jullie reacties allemaal ik wacht het gewoon maar af dan als jullie zeggen dat het goed komt maak ik mij er niet meer zo druk om volgende week zaterdag laten wij een pret echo maken en dan hoop ik wel dat ze het geslacht kunnen zien want daar ben ik wel zo bang voor dat dat niet te zien is laast lag die kleine ook met de hooft naar ons toe zo gezegt dus hopen dat we geluk hebben
ik had het ook aan de voorkant, maar gelukkig groeide de placenta mee om hoog dus niet voor b.m normaal thuis bevallen