Eerste Echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ouder, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ouder

ouder Actief lid

Jan 11, 2007
    121
    0
    0
    Hoi,

Even een vraagje over wanneer de eeste echo wordt gedaan... uit berichten in diverse topics blijkt dat er nogal wat verchillende termijnen worden aangehouden voor wanneer een eerste echo zal plaatsvinden.
    Is hier enige richtlijn in, of is dit meer een persoonlijke voorkeur van een bepaalde verloskundige.

Zelf hebben we bijvoorbeeld al in echo in de 7de week (6wk en 4dagen). Hierbij moet ik zeggen dat de aanstaande moeder 38 jaar is (misschien dat dat een afhankelijkheid zou zijn). Aangezien wij een nekplooimeting krijgen, lijkt het me dan dat we in de 12de week weer een keertje gaan. Natuurlijk altijd leuk meegenomen. We hebben 1 week na de eerste echo pas de eerste afspraak met de verloskundige.

mvg,

Ouder

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is inderdaad heel wisselend wanneer de eerste echo wordt gedaan, dat heeft niets met leeftijd te maken maar meer met de gewoonte van de praktijk. het is prima om al zo snel een echo te krijgen, erg leuk voor jullie, je ziet alleen nog niet zoveel bij 6 weken 4 dagen, wel een kloppend hartje. als je kiets voor een nekplooimeting krijg je inderdaad nog een echo, hje hebt wel "geluk" sommige praktijken geven maar 1 echo en dan alles in 1 keer.
    De richtlijn is om 1 echo te geven in de periode tussen 8 en 12 weken, maar zoals je ziet en leest kan daar dus vanaf geweken worden.

Mirjam

3. ouder

ouder Actief lid

Jan 11, 2007
    121
    0
    0
    in ons geval een leuke extra dus hierdoor :) je hoort mij niet klagen \:D/

Share This Page