eerste echo.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sunny, Feb 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik krijg vanmiddag onze eerste echo en ik ben zo zenuwachtig dat ik er gewoon ziek van ben.
    De ergste dingen gaan door mijn hoofd. Het kindje is te klein of ze zeggen dadelijk "mevrouw, u bent helemaal niet zwanger".
    Kei stom.
    Volgens mij ben ik nog nooit zo onzeker geweest als sinds ik zwanger ben.
    Verloskundige zegt dat dit van de hormonen komt. Nou, daar ben ik dan mooi klaar mee :) :) .
    Hebben jullie ook van die nachtmerrieachtige gedachten sinds jullie zwanger zijn?
    Soms denk ik dat het gewoon komt omdat je niets zelf onder controle hebt. Je kunt tussendoor niet effe kijken of alles goed gaat en als het niet zo is het even rechttrekken.
    Ooh, ik hoop niet dat ik me al die maanden lang zo bang en onzeker ga voelen. Ik begin pas...

Liefs 8) Sunny 8)

2. Salsabine

Salsabine Actief lid

Nov 16, 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Sunny ik kan me helemaal aansluiten bij je gevoel hoor!
    Ik kan het maar moeilijk beseffen dat ik zwanger ben en elke keer als ik ga plassen ben ik bang rood te zien :(
    Elke morgen ben ik bang dat ik mn borsten minder voel etc etc etc :(

Ik kan me helemaal voorstellen dat je zenuwachtig bent want ik zou precies dezelfde angst hebben bij mijn eerste echo.

Denk maar zo dat volgens mij elke vrouw dit heeft gehad bij haar eerste echo en na vanmiddag dan kan je weer opgelucht ademhalen :)

Heel veel plezier vanmiddag meis! ;)

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik ben ook heel bang en onzeker voor die eerste echo hoor. Ik zal aan je denken. Na vanmiddag hopelijk wat meer zekerheid!
    Suc6!

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die eerste echo is inderdaad enorm spannend! Gelukkig is het veelal een mooi en emotioneel moment voor beide a.s. ouders!

Twijfels zijn absoluut niet stom! Nu al bezorgde moeder! :D

Ik wens jullie heel veel suc6 en plezier tijdens de echo. Ik hoop genieten voor jullie allen!

5. Bedankt voor jullie reacties!
    ElviraR en Salsabine jullie ook veel plezier met jullie komende eerste echo!

Het was kei leuk. Alleen kreeg ik het helemaal op mijn zenuwen toen ze het vruchtzakje niet direct kon vinden :)
    We hebben het hartje al zien kloppen en de echograve (Hoe noem je zo iemand?) zei dat er weinig kans op een miskraam zou zijn, omdat het hartje goed klopten en het er allemaal goed uit zag.
    We waren helemaal ontroerd, de tranen liepen me over mijn wangen.
    Het was zo mooi om te zien.
    Het stelt nog niet zo veel voor, nog maar 6 mm. Ik ben dan eigenlijk 6 weken en geen 7, maar mijn eerste ongesteldheidsdag was op 20 december 2006.
    Ach ja, niet zo belangrijk.Als het maar goed groeid.

Liefs 8) Sunny 8)

Jammer genoeg lukt het me niet om een foto erbij te plaatsen, m'n scanner doet het niet. :cry:

6. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Sunny Weet precies hoe je je hebt gevoeld vandaag. Ik had namelijk ook mijn 1e echo vandaag van onze uk. Is echt zo heerlijk om je babytje voor het eerst te zien en het hartje te horen. Mijn man en ik waren ook helemaal ontroerd en ik heb ook een traantje weg moeten pinken. Heerlijk toch. :)

Heel veel succes verder met de zwangerschap en geniet ervan.

Groetjes,

Patries

7. Salsabine

Salsabine Actief lid

Nov 16, 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Wat fantastisch voor je Sunny.. en ook voor jou natuurlijkPatries! :)

Ik hoop jullie snel te kunnen volgen alleen moet ik 3wkn wachten, heb nu de hele ochtend al een warme buik van binnen..hoop dat alles goed aan het werk is daar, kon je maar ff spieken naar binnen ;) :)

8. Ik bekijk zojuist jou foto Patries81 en jullie ukkie is gewoon al 2x zo groot als het onze! Onze is 6 mm.
    Wat groeien ze snel. Volgens de echografe zou ons kindje nu ongeveer 6 weken zijn, dat is dan een week verschil. Niet normaal zeg en dan zoveel verschil in lengte.
    De onze zou dan over een weekje ook al ongeveer zo groot moeten zijn.
    Verklaart meteen het gewring in mijn buik.
    Ik zou zeggen, maak maar lekker plaats in mijn buik kleintje :)

Liefs 8) Sunny 8)

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Goed nieuws! Geniet maar lekker! :D

10. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Sunny Jeetje dat is zeker een verschil. zullen de ukkies dan echt zo veel groeien in het begin. In 1 week gewoon verdubbelen.
    Vandaar dat we zo veel last hebben van al onze hormoontjes. Niet zo gek als de uk zo hard aan het groeien is. Grappig zeg. :p

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heb gehoord dat ze 1mm per dag groeien.

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Fijn dat alles goed is, genietse!

13. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    hallo dames,
    ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad. :D
    die onzekerheid ken ik ook hoor, ik was ook bang dat de gyn. zou zeggen dat ik niet zwanger was.
    gelukkig klopte het hartje en hebben er een dag bijgekregen[12w4d i.p.v. 12w3d]. :p
    voor de dames zonder zwangerschapskwaaltjes, ik ben nog niet een dag misselijk geweest.
    dus zwanger zijn van een goed groeiende baby zonder misselijk te zijn , het kan allemaal.

Share This Page