Al 2 dagen achter elkaar harde buiken!

Discussion in 'Zwangerschap' started by MomToBe, Feb 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MomToBe

MomToBe Actief lid

Dec 18, 2006
    310
    0
    0
    Hoi dames,

Ff een vraagje.... ik zit te denken om de verloskundige te bellen, aangezien ik sinds maandag avond al harde buiken heb.. en ze gaan eigenlijk niet weg.... als ik op bed lig trekt het op een gegeven moment wel weg, maar ik hoef maar een klein stukje te lopen naar de keuken bijv, of mijn buik is alweer helemaal hard.... verder voel ik me ook een beetje duf... heb 't idee dat ik de hele dag wel kan slapen...

Ik heb trouwens ook het idee dat ik de kleine wat minder voel... maar ik voel haar nog wel..... maar anders dan daarvoor... maar dat is misschien ook omdat ze nu groeispurt krijgt ofzo...

Wat zouden jullie doen? en wat kan de verloskundige hier mee dan?

Groetjes,
    Momtobe

2. Hoi Momtobe. Ik had dat ook, ik had ditzelfde maar dan weken achter elkaar.

Het enige wat mijn vk zei was dat ik rustiger aan moet doen, nou rustiger dan ik al deed kan eigenlijk niet, dat een warme kruik wel helpt tegen de harde buiken, en dat het misschien wel door een blaasontsteking komt.

Dus je kunt ff plasje wegbrengen bij de ha?

Je kunt altijd je vk nog bellen als je meer wilt weten?

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Komen je harde buiken ook regelmatig of dat niet?

Toen ik ongeveer net zo ver was als jij kreeg ik opeens ook heel veel harde buiken en die kwamen 's avonds op een gegeven moment elke 5 minuten (en hielden alleen maar op als ik helemaal plat ging liggen op m'n zij).

Ik heb hiervoor wel naar de gyn gebeld met als resultaat dat ik 2 dagen een de weeënremmers heb gelegen in het ziekenhuis.

Niet om je ongerust te maken hoor, maar wat ik wel wil zeggen: Merk je regelmaat, bel gewoon ff naar je VK. Je kunt beter een keer te vaak bellen dan te weinig!

4. MomToBe

MomToBe Actief lid

Dec 18, 2006
    310
    0
    0
    Ik heb toch maar de verloskundige gebeld gisteren, en moest meteen langs komen... daar heeft hij mijn buik gevoeld, bloeddruk gemeten etc.. maar aangezien ik ook regelmatig misselijk ben en moet overgeven ben ik toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar moest ik urine afgeven en bloed prikken.. Daarna heb ik een half uur CTG scan gehad... om te kijken hoe de baby reageert als ik een harde buik heb. Gelukkig was dat allemaal goed... de hartslag van de baby was ook heel regelmatig.... Toen heb ik een uitwendige echo gekregen om te kijken hoe het met de groei van het kindje stond. Nou precies op schema.... paar dagen voor volgens de statistieken... en daarna kreeg ik een inwendige echo om te kijken of mijn baarmoederhals niet te kort is.. ivm vroeggeboorte.. maar gelukkig was dit ook niet schikbarend ofzo...

Al met al.... heb ik ijzertabletten gekregen voor bloedarmoede... en moet ik heel rustig aan doen ivm die harde buiken.. mocht het meer worden.. of de misselijkheid meer worden dan moet ik meteen aan de bel trekken! Ik hoef overigens ook niet meer te werken... :-D

Ik ben in iedergeval wel blij dat alles is gecontroleerd...

Groetjes.....

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Goed dat je gebeld hebt! :thumup: Wel fijn he zo'n checkup, ben je iig weer gerustgesteld.

6. deb1

deb1 Actief lid

Nov 28, 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

mag ik jullie wat vragen. hoe wet je precies dat je harde buiken hebt? waaraan voel je dit?

groetjes
    Deb

7. MomToBe

MomToBe Actief lid

Dec 18, 2006
    310
    0
    0
    Nou je merkt het van zelf als het zo ver is..... dat kan niet missen...

Je buik wordt helemaal hard... net of die helemaal uit zet.. als je er op voelt, voelt het ook zo wat zo hard als een voetbal....

Verder doet het normaal geen pijn hoor..... Maar als je er te veel hebt, is het alleen een teken om rustiger aan te doen...

Share This Page